Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Opgelet: phishing e-mail over Telenet

<<

Er is een nieuwe update voor TELENET.BE-gebruikers. Met deze update wordt uw e-mailaccount geüpgraded om u te beschermen tegen phishing- en spamberichten.

Klik Hier om in te loggen met uw e-mailgegevens om uw account rechtstreeks vanuit onze portal bij te werken om te voorkomen dat u belangrijke berichten mist.

WAARSCHUWING: als u deze update negeert, worden de meeste van uw berichten automatisch in behandeling gezet.

Gelukkig nieuwjaar.

>>

 

Wat doen we hiermee ?? spam ?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: phishing via telenet ?

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opgelet: phishing e-mail over Telenet

@Theo2 

 

Aan zo een mail twijfel ik geen seconde, dat is phishing. Doorsturen naar verdacht@safeonweb en deleten.

 

Stel, in het ergste geval, dat het echt zou zijn. Dan kan dat altijd geregeld worden met Telenet. Maar wees gerust, zulke intimidatie / dreigmails, dat komt nooit van serieuze bedrijven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Opgelet: phishing e-mail over Telenet

Naast het intimiderende / dreigende taalgebruik, heb ik ook mijn twijfels over de grammaticale correctheid van geüpgraded.

De email lijkt dus aan de meeste karakter eigenschappen van phishing te voldoen. De link zal waarschijnlijk verwijzen naar een ander domein dan telenet.be


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opgelet: phishing e-mail over Telenet

@Theo2 

Hetgeen @Arnie schrijft is helemaal juist en herinnert mij aan een tip:

Wanneer je twijfelt aan zo een mail, klik dan niet op die link maar hoover erboven met de muis. Dan zie je wat er echt achter die link zit en als dat geen telenet adres (of in ieder geval een adres van de zogezegde afzender) dan weet je meteen hoe laat het is.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes