Beantwoorden
azery
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

sommige mensen kunnen geen mail naar mij sturen

Ik heb bij telenet het emailadres xxx.yyy@telenet.be. (xxx staat voor mijn voornaam, yyy voor mijn familienaam)

Ik ben ook eigenaar van yyy.eu, niet beheerd bij telenet, maar interhost solutions. Daar bestaat het mailadres xxx@yyy.eu, dat automatisch doorgestuurd wordt naar xxx.yyy@telenet.be

Een aantal mensen laten me weten dat ze soms, maar niet altijd, een foutmelding krijgen als ze een mail naar xxx@yyy.eu.

 

Een voorbeeld van de melding die ze krijgen (naam van afzender aangepast naar AAA-BBB):

Van: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@server28.interhostsolutions.be> 
Verzonden: zaterdag 16 maart 2019 11:03
Aan: BBB - AAA
Onderwerp: Onbestelbaar: 091_stavaza 20190316

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  xxx.yyy@telenet.be
    (generated from xxx@yyy.eu)
    host 4407.smtp.antispamcloud.com [217.20.113.37]
    SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<SRS0=sJ7/HP=RT=BBB.be=AAA@yyy.eu> SIZE=420616:
    550-Verification failed for <SRS0=sJ7/HP=RT=BBB.be=AAA@yyy.eu>
    550-Called:   178.18.135.18
    550-Sent:     RCPT TO:<SRS0=sJ7/HP=RT=BBB.be=AAA@yyy.eu>
    550-Response: 550 Administrative prohibition
    550 Invalid sender <srs0=sj7/hp=rt=BBB.be=AAA@yyy.eu>

 

Enkele bedenkingen:

  • In bovenstaand bericht staat er 'SRS0=sJ7/HP=RT=BBB.be=AAA@yyy.eu>' Ik heb enkele malen de foutmelding gehad wanneer ik zelf een mail stuurde naar iemand met mijn eigen adres xxx@yyy.eu in cc zettte, en dan stond daar xxx.yyy@yyy.eu, alsof iemand de naam van de verzender aan yyy.eu plakt en probeert te zien of dit een geldig email adres is. (wat het uiteraard niet is.)
  • interhost solutions heeft volgende spf in de DNS staan: "v=spf1 a mx ip4:178.18.135.18 include:spf.antispamcloud.com -all" Geen flauw idee of at er iets mee te maken heeft 🙂
  • een andere manier waarop ik de fout kan triggeren is door op mijn NAS de statusberichten per email te laten versturen. Als smtp server zet ik smtp.telenet.be, als username mijn telenet user name (xxx.yyy@telenet.be). Als ik bij 'sender email' mijn telenetadres zet (xxx.yyy@telenet.be, dan werkt alles, als ik bij 'sender email' xxx@yyy.eu zet, dan werkt het niet, en geeft de nas als foutboodschap '550 5.1.0 is not an alias of xxx.yyy@telenet.be.'
  • Een aantal mensen gaf me aan het gevoel te hebben dat het probleem vaker voorvalt met grotere berichten (bv met attachment)
  • Het probleem treedt sinds enkele maanden op, tegenwoordig vaker en vaker. De alias xxx@yyy.eu doorsturen naar xxx.yyy@telenet.be heeft daarvoor jarenlang feilloos gewerkt.

 

Ik heb geen idee of het probleem bij Telenet dan wel bij Interhost solutions ligt.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

sommige mensen kunnen geen mail naar mij sturen

Volgens mij moet je de fout bij Interhost solution zoeken. Telenet mail adres is tenslotte maar de eindontvanger en doet er niets mee.

Je hebt deze flow: verzender --> mailbox .eu ---> die dan doorstuurt naar uw Telenet mailadres en daar tenslotte niets anders doet dan ontvangen.

Wat betreft uw NAS: "Als ik bij 'sender email' mijn telenetadres zet (xxx.yyy@telenet.be, dan werkt alles, als ik bij 'sender email' xxx@yyy.eu zet, dan werkt het niet, en geeft de nas als foutboodschap '550 5.1.0 is not an alias of xxx.yyy@telenet.be.'" verwacht uw NAS blijkbaar dat het mailadres dezelfde domeinnaam heeft als de SMTP server. Of eigenlijk is het Telenet die via zijn SMTP server alleen mails wil versturen met @telenet.be als domeinnaam.

Je moet eens het omgekeerde proberen: sender xx@telenet.be en smtp server: domein.eu. Ik vrees dat dit ook niet zal lukken. Providers doen dit meestal om te voorkomen dat er Spam wordt verstuurd via hun server.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

sommige mensen kunnen geen mail naar mij sturen

Als je niet wil dat mail als spam behandeld wordt, vermijd het zenden van mail met domeinnaamA met de smtp server met domeinnaamB.

Als je schrijft dat xxx@yyy.eu mail doorstuurt naar je Telenet adres, kan dat op drie manieren.

  1. een forward van de mail, dat is een nieuwe mail waarin de oude mail verpakt is
  2. de oude mail wordt zonder wijziging doorgestuurd naar een smtp server van een ander domein
  3. de oude mail wordt doorgestuurd naar de smtp server van een ander domein maar de from wordt aangepast met het mailadres dat doorstuurt.

Enkel methodes 1 en 3 zijn goed. Bekijk eens grondig de instellingen bij internet solutions of vraag daar een ticket aan om je te laten helpen het probleem op te lossen.

0 Likes
azery
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

sommige mensen kunnen geen mail naar mij sturen

Met enige vertraging.... Bedankt voor de reacties. Ik heb het punt net opgenomen met Interhost. Ik kijk uit naar hun antwoord.