Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vertraging op mails uit de USA

Dit is een raar fenomeen dat ik al verschillende keren meemaak.

Ik heb een kleine bitcoin portefeuille bij kraken.com. Inloggen gebeurt met login en paswoord en een two factor authorisation. Maar telkens mijn computer heeft afgelegen, volledig zegt de site dat ik aanlog met een nieuw device en sturen ze een mail met een extra code die ik moet ingeven.

Dit komt telkens maar toe na een 15 tot 20 minuten. Doe ik een resend mail dan komt die 2e keer toe amper 1 minuut na de eerste of zelfs onmiddelijk. Ik moet dit soms doen omdat ik via de eerste mail mijn code al te laat ontvang maar die is maar een 20 minuten geldig. Waar ligt de oorzaak van de vertraging? Bij Telenet omdat dit uit een andere tijdszone komt? Extra controle op mailverkeer uit de USA?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (4)
0 Likes
5 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Vertraging op mails uit de USA

@igvfer staat je email client op direct ontvangen of op ieder kwartier?


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Vertraging op mails uit de USA

Net ook uitgetest op mijn kraken account en mails komen na approx 1 min binnen ( gmail). Zou me straf lijken dat Telenet iets zou hebben dat op geo locatie scanned 🙂   Maar het kan ( ik ben mail admin bij een financiele instelling , en we Kunnen op geo locatie ook acties doen ... dat ter zijde )

 

heb je dat ook met andere mails usa based ? Maak anders eens een gratis yahoo account aan en zend je zelf een mail ?  Ik heb t net getest en er zat wel wat vertraging op :/) maar ik schat een 2 tal minuten. Mogelijks content scanning?

 

Rob

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vertraging op mails uit de USA

@igvfer ontvang hier ook mails van Amerikaanse forums en die komen ook direct (ongeveer 2 a 3 min) later toe, denk dat er iets bij jou moet ingesteld staan dat die later mails scant op nieuwe. 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vertraging op mails uit de USA

Het is ook zo als ik handmatig op mails vernieuwen klik. Op mijn andere accounts wordt alles direct aangepast. Enkel die specifieke mail uit de USA komt later toe. En zoals gezegd als ik op Mail opnieuw zenden komt die 2e mail binnen de 3 minuten toe en de eerstee mail kwam er nu nog een paar minuten erachter toe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Vertraging op mails uit de USA

Wat je kan doen is je email headers nemen, die in een header analyzer pasten ( bv microsoft heeft er eentje : zoek even op test connectivity microsoft ). Dan heb je een sectie message analyzer dacht ik

 

als je dat hebt gedaan heb je bovenaan in je analyse de 'servers' staan langswaar jouw mail gepasseerd is met ook de mogelijke vertraagtijd. Wordt met rood aangegeven