Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

Ik had stilletjes gehoopt dat de beeldkwaliteit met de vervelling van Play naar Streamz ging opgetrokken worden.  Maar helaas, deze is nog altijd ronduit erbarmelijk.

De resolutie is misschien wel HD, maar de compressie is zo zwaar dat het echt niet leuk is om naar te kijken.

 

Als je de beeldkwaliteit vergelijkt met die van Netflix, Prime en Apple TV: het is echt dag en nacht verschil.  Als ik punten zou moeten geven Netflix 4K: 8/10, Streamz: 4/10 .

Het splinternieuwe tweede seizoen van de geweldige HBO serie "Big Little Lies" wordt zo helemaal om zeep geholpen.  Ik vraag me af of HBO best geen minimum kwaliteitseisen zou opleggen voor zijn partners met het "Home of HBO" label.  Als HBO liefhebber in België heb ik immers geen andere optie dan via Streamz te kijken.


Sorry, maar ik ben echt teleurgesteld.  Zowel op de TV box,  als op de app voor de LG TV alsook die op Apple TV: het is overal huilen met de pet op.

En HDR bestaat enkel maar bij de concurrentie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
60 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

@KefRef69 HBO Max komt naar europa maar is nog niet zeker of het in belgie komt ook, de exclusieve uitzendrechten liggen bij telenet, als die contracten nog lopende zijn kan het zijn dat het wordt uitgesteld in belgie tot dit verlopen is bij telenet.

zou nog even afwachten daarmee om dat te verkondigen, zelfde in Nederland met Ziggo, die hebben ook de rechten en daar is het ook nog niet zeker want Nederland wordt ook nog niet genoemd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Beeldkwaliteit Streamz

Blijkbaar wordt het aflopen van de exclusiviteit geheim gehouden. Zou ook nog 2 jaar kunnen duren...

Sowieso lijdt die 1080p van Streamz ferm onder compressie, veel meer dan bij andere diensten, een euvel dat zeer duidelijk is op 4K-tv's.  Ik heb nog maar 2 maanden 4K en het is enkel bij Streamz dat de compressie zo erg opvalt.  

0 Likes
KefRef69
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Beeldkwaliteit Streamz

HBO MAX komt naar 190 landen zou al raar zijn moest België daar niet bij zitten. Als ze HBO in zo'n slecht beeldkwaliteit geven dan zal HBO die 'exclusieve" contracten een einde aan maken. Maar wie zegt dat eigenlijk dat Telenet die contracten zolang nog heeft. HBO staat al heel lang met plannen voor een eigen streamingdienst HBO Max dan gaan ze niet zo lomp zijn op die contracten met Telenet zo maar verder te laten lopen daar zal wel een clausule in zitten. Ze konden in het begin zelfs nog niet in Dolby Digital 5.1 audio doorgeven maar nog in het voorhistorisch stereo in dat voor een van de best series makers op dit moment. Ik heb daarvoor serieus is mijn beklag gedaan bij Telenet. Nu is het Dolby Digital 5.1 per toeval zat ik is telefonisch bij de technische dienst in vroeg dat alle streamers in het nog betere Dolby Digital Plus uitzenden, die zeiden eenvoudig daar houd Telenet zich niet met bezig. Dus laat maar HBO Max komen. Of beter laat Telenet de glasvezelkabels naar deklant is up-to-date brengen dat we binnen enkele jaren in dezelfde kwaliteit als blu-ray kunnen streamen, capaciteit is er voldoende, overal worden enorme zware glasvezelkabels onder de zee geplaatst tussen Noord-Amerika en Europa dan moet de producenten geen kosten meer maken om films in fysieke schijfjes te maken maar rechtstreeks streamen dat vallen al veel productiekosten weg.

Fysieke schijfjes blu-ray en 4K blu-ray zijn kwalitatief nog van een ander wereld. Maar blu-ray bestaat al van 2004? Ik begrijp niet dat er nog dvd worden geproduceerd. Je kan tegenwoordig die allemaal streamen heb je HD beeldkwaliteit dat dvd nog bestaat is voor mij een raadsel.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

@KefRef69 is toch simpel, mensen hebben allemaal een dvd speler staan, de kost voor een dvd schijfje is voor de klant minder dan een blu-ray schijfje (heb ook een blu-ray speler staan) een dvd schijfje kan ook op blu-ray spelers worden afgespeeld, door de vele streamingdiensten kopen mensen nog minder blu-ray schijfjes omdat duurder is, 2de hands vind je ook nog veel dvd schijfjes voor 2 @ 3 euro, blu-ray slaat niet aan bij de gewone mensen, veel te duur en ze zien zelf verschil niet tussen dvd en blu-ray.

zelf bij in demand zaken merken ze het niet, als ze maar kunnen kijken.

mensen die kwaliteit willen in 4K weten al lang hun weg waar ze moeten zijn.

ik wil ook kwaliteit, maar kijk niet veel op aanvraag of de dienst moet in 4K bestaan.

maar de mensen dat kwaliteit willen zijn in de minderheid merk ik meestal.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KefRef69
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Beeldkwaliteit Streamz

Ik ben zeker niet simpel; als je de kwaliteit niet ziet tussen dvd en blu-ray dan moet je eens naar de oogarts. Hoeveel zijn er niet die met dure smartphone rondlopen. Blu-ray kan je absoluut tweedehands kopen je moet de weg maar vinden. Streaming in 4k is zelf nog geen gewone blu-ray kwaliteit. Blu-ray slaagt niet aan omdat we met een generatie zitten die 24u op 24u op hun smartphone zitten. Ga daar maar een film op zien! Ja dan hoeft een blu-ray zeker niet. Wat kost een pakke sigaretten. Ik zeg altijd ieder zijn hobby. Maar dvd komaan, zelfs lineair tv is alleen nog in HD.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

@KefRef69 ik heb niet gezegd dat jij simpel bent hé, maar de overgrote belgen zien dat zelf niet of doen de moeite niet voor betere kwaliteit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Est3b4n
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Beeldkwaliteit Streamz

Nog straffer: waarom is de beeldkwaliteit zodanig gecompresseerd via de Yugo-app? Als ik dezelfde film bekijk via de streamz-app heb ik perfect beeld. 🤔 Benieuwd naar jullie uitleg.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz


@Est3b4n  schreef:

Benieuwd naar jullie uitleg.


Wij zijn Telenet niet hé.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Est3b4n
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Beeldkwaliteit Streamz

Als je niet constructief kan bijdragen, zou ik niet antwoorden. Er is al genoeg bagger in deze moeilijke tijden. Ik vroeg gewoon naar een mening. Misschien hebben andere gebruikers dezelfde ervaring?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beeldkwaliteit Streamz

@Est3b4n  

Weet dat @Steven-E heel constructief bijdraagt met zijn antwoorden. 

 

De vraag die je stelt of de mening die je hier van ons vraagt is moeilijk te beantwoorden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz


@Est3b4n  schreef:

Als je niet constructief kan bijdragen, zou ik niet antwoorden. Er is al genoeg bagger in deze moeilijke tijden. Ik vroeg gewoon naar een mening. Misschien hebben andere gebruikers dezelfde ervaring?


Ik had mijn bericht wat meer moeten kaderen denk ik, mijn excuses als dit verkeerd overkwam.
Met je vraag "benieuwd naar jullie uitleg" wou ik aangeven dat wij Telenet niet zijn, maar wel een community van zowel Telenet- als niet Telenet klanten.  Wij weten bijgevolg niet hoe dit achterliggend allemaal ingeregeld is en kunnen dan ook geen gericht antwoord geven, buiten wat raden en gissen.

Dus deze vraag moet je aan Telenet zelf stellen.

@HaroenR zou jij deze vraag ook kunnen doorspelen?

Fijn weekend nog 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz


@Est3b4n  schreef:

Nog straffer: waarom is de beeldkwaliteit zodanig gecompresseerd via de Yugo-app? Als ik dezelfde film bekijk via de streamz-app heb ik perfect beeld. 🤔 Benieuwd naar jullie uitleg.


Inderdaad, als ik via de TV Box/Telenet TV app kijk trekt de kwaliteit echt op niks. Via de Streamz app ook niet perfect (à la Netflix, Disney & Amazon) maar alleszins stukken beter. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Beeldkwaliteit Streamz

Heb mijn abonnement op Streamz dan toch nog eens opgezegd.  Het lijkt me zo absurd om te betalen om HBO-series zien in zo'n slechte beeldkwaliteit.

Wanneer Streamz er ooit in slaagt om de aangekochte reeksen in een beeldkwaliteit te streamen die aanvaardbaar is voor 4K-televisies, dan wil ik eventueel terug aan boord stappen.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz


@KoenBrugge  schreef:

Heb mijn abonnement op Streamz dan toch nog eens opgezegd.  Het lijkt me zo absurd om te betalen om HBO-series zien in zo'n slechte beeldkwaliteit.

Wanneer Streamz er ooit in slaagt om de aangekochte reeksen in een beeldkwaliteit te streamen die aanvaardbaar is voor 4K-televisies, dan wil ik eventueel terug aan boord stappen.


@KoenBrugge hoe keek jij Streamz?  Via TV box, Digicorder, Apple TV, app op je TV?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Beeldkwaliteit Streamz

Via TV-box.

Heb het in het verleden ook via de app van Streamz geprobeerd maar dat was niet veel beter qua kwaliteit.

Gisteren gekeken naar een aflevering van Euphoria die ik heb gedownload.  Amaai... Wereld van verschil.  Als je gewend bent om naar Streamz te kijken zou je denken dat alle HBO-reeksen in retro-beeldkwaliteit worden afgeleverd maar niets blijkt minder waar.