Beantwoorden
JCVD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Problemen bij het kijken naar Netflix

Bij het kijken naar films op Netflix op laptop (Toshiba Sattelite-ong. 4 jaar oud)loopt het beeld en het geluid nooit synchroon. Heb al geprobeerd met antivirus uit te zetten en de geluidsinstellingen aan te passen maar niets helpt, andere mobiele apparaten hebben dit probleem niet.   Weet iemand een oplossing hiervoor?

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Problemen bij het kijken naar Netflix

Een laptop, zeg je. Ik vermoed dat die draadloos werkt? Als dat zo is, kan je hem dan eens aanhangen via de kabel en controleren of het probleem zich daar ook voordoet?

 

Controleer met deze even welke snelheden je haalt:

http://speedtest.telenet.be/

http://www.speedtest.net/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NikoVM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Problemen bij het kijken naar Netflix

Komt het asynchroon gedrag enkel voor bij Netflix of ook bij het afspelen van een lokale film / DVD?

 

Welke browser gebruik je om naar Netflix te kijken?

Zorg ervoor dat je de laatste versie hebt van je browser. Persoonlijk raad ik Google Chrome aan voor Netflix.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Problemen bij het kijken naar Netflix

Daarnaast kan het ook al eens helpen om de cache van je browser leeg te maken, zeker als dat al een tijdje geleden is.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Single_Core
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen bij het kijken naar Netflix

Meest voorkomende problemen is hier uw processor die niet zwaar genoeg is of teveel taken aan het uitvoeren is in de achtegrond. Bekijk eens uw CPU verbruik terwijl je een serie/film aan het kijken bent op netflex als deze aanleunt tegen de 95 - 100% dan is uw processor simpelweg niet zwaar genoeg of draaien er zoals eerder vermeld teveel processen die veel verbruiken. Indien uw CPU verbruik lager is dan zou ik eens proberen om uw grafische en chipset drivers te herinstalleren met de nieuwste versie voor uw besturingsysteem. Voor uw chipset kijkt u best op de site van toshiba zelf. Voor uw grafische kaart(indien u laptop over één beschikt) kijkt u best op de site van AMD of NVidia(Je zal moeten kijken welke in uw laptop zit) Ik kan uw verder helpen als je het exacte model eens post. Veel succes!

0 Likes
JCVD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Problemen bij het kijken naar Netflix

Ik heb er nu een 'systemcleaner' op losgelaten (free version Auslogics Boostspeed 😎 en dat schijnt te helpen. Het beeld 'bevriest' soms wel enkele tellen met een vertraging tussen geluid en beeld doch dit herstelt zich. Het blijft wel irritant. Het betreft hier een Toshiba Satellite C870-1FX.  

0 Likes
JCVD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Problemen bij het kijken naar Netflix

Nog vergeten, bij het bekijken van een film op bv. Netflix blijft het CPU-gebruik rond de 60-70 percent.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Problemen bij het kijken naar Netflix

Toch maar oppassen met die zgn. system cleaners. De meesten zijn wat men 'snake oil' noemt. Wil je per se iets proberen gebruik dan CCleaner, maar enkel als je weet wat je doet.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Problemen bij het kijken naar Netflix


@JCVD schreef:

Nog vergeten, bij het bekijken van een film op bv. Netflix blijft het CPU-gebruik rond de 60-70 percent.


Misschien een beetje laat maar ik wou even een verklaring geven waarom dit gebeurd.

 

Het CPU-gebruik is zo hoog omdat je processor geen hardware decoder heeft voor de codec die netflix gebruikt, daardoor moet je software decoding gebruiken en dat verbruikt veel processorvermogen. Mogelijk helpt het om de kwaliteit van de stream te verlagen.

 

In het nederlands: Stel je voor dat je 39304*29 uit moet rekenen met alleen een blad papier, dat is software decoding

Hardware decoding is een rekenmachine pakken.

 

Een codec is eigenlijk een manier om een video kleiner te maken (comprimeren) zoals een zip bestand.

decoding of decoderen is het decomprimeren van een codec (het uitpakken van een zip bestand).

 

Edit: Ik zag juist dat je al een sandy bridge processor hebt, die heeft normaal hardware decoding voor h.264

 

Welke browser gebruik je? 

Als je chrome gebruikt voer dit dan in in de adresbalk: chrome://gpu/

Kopieer dan alles wat daar staat (ctrl+A) en post het hier (liefst in een spoiler).

 

Als je Firefox gebruikt voer dan dit in: about:support

En kopieer alles onder Graphics

 

Als je iets anders gebruikt, probeer het dan eerst even met chrome.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes