Beantwoorden
Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

Ik heb een desktop-PC en een smartphone die beiden het correcte IP-adres van Telenet.be weergeven. Mijn laptop echter geeft een ander IP-adres op nl. van een bedrijf Digital Ocean. Zij geven mij als locatie Amsterdam/Netherlands. Hierdoor kan ik bepaalde videolinken op Belgische websites op mijn laptop niet zien omdat ik zgz in het buitenland zou zijn (wat dus niet klopt). Bij de resultaten van een zoekopdracht in Google bv krijg ik dan ook eerst de NL-websites te zien. Onderaan het scherm geeft Google nochtans België als mijn locatie. Mijn Windows 10 settings zijn ook OK (Land: België - Taal: België-Nederlands). Hoe kan mijn laptop het juiste Belgische IP-adres krijgen? Telenet helpdesk weet het ook niet.

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

@Frank2830 digitalocean is een Amerikaanse site met verkoop van VPS hosting en server opties, ze hebben servers staan in Nederland en Amerika en de uk, 

kennelijk staat er iets op uw tablet dat verbinding maakt met die servers, toevallig geen VPN aan staan in de tablet ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

@Master-Magic. Inderdaad een VPN maar die staat ook in thuisnetwerk met de desktop, printer en TV.

0 Likes
Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

Ik heb ondertussen eens wat meer gelezen over VPN. Ik weet niet hoe ik dat verkregen heb, maar misschien is het beter om die te verwijderen. Hoe doe ik dat?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

@Frank2830 als dat via een app is op je tablet die gewoon verwijderen uit de apps.

maar staat deze VPN tussen je router en toestellen of op je pc en tablet alleen ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

Ik ben niet de sterkste IT'er 🤣 maar ik heb nu een en ander uitgezocht op mijn tablet. Inderdaad VPN gevonden en uitgeschakeld. Daarna mijn IP-adres opgezocht en nu heb ik idd de correcte telenet IP. De zoekopdrachten geven nu ook eerste de *.be websites. Een grote merci.

 

NB. Enig idee hoe ik aan die VPN gekomen ben? Iets verkeerd gedaan met mijn instellingen?

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

@Frank2830 misschien geïnstalleerd samen met een andere app zonder dat je het wist.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem


@Frank2830  schreef:

Ik heb ondertussen eens wat meer gelezen over VPN. Ik weet niet hoe ik dat verkregen heb, maar misschien is het beter om die te verwijderen. Hoe doe ik dat?


Volgens mij moet je betalen voor die service. Hoe krijg je het gedaan om zonder het te beseffen een VPN te installeren? Dat moet toch iemand met opzet hebben gedaan? Toch eens goed kijken dat je niet alleen de VPN stopt, maar ook de service, want anders blijf je betalen voor niets.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wvh1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

Beste krak,

Mag ik je ogen even een vraagje stellen over dat bericht van @57-cpu! Er waren nog mensen die hun email adres moesten verifiëren. Ik heb toen wel zoals je zei een mail disevery system aangepast en ook de activiteitenstroom aangepast..groeten W.V.H

0 Likes
wvh1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

Een VPN gisteren ook is bekeken volgens mij heb je dat ook ni nodig en is het betalend...en wat met de proxy-instellingen?

Groetjes W.V.H

0 Likes
Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

2 verschillende IP-adressen via dezelfde modem

Beste wvh1. Ik weet echt niet wat er aan de hand is. Ik heb geen VPN geïnstalleerd, die is er op één of andere manier bijgekomen. Ik kan die wel manueel uitschakelen maar na 1 of enkele uren wordt die vanzelf terug actief. En telkens wordt er vanzelf een nieuwe LAN aangemaakt.Verwijderen durf ik niet want wie weet wat er dan niet meer werkt. Ik hoop dat het niet betalend is, maar ik heb niks besteld of aangevinkt en mijn bankrekeningen zijn OK. Een virusscan McAfee vindt ook niets ongewoons. Ik denk er aan om nogmaals te proberen met de TLN-helpdesk (3e poging dat ze het begrijpen) of anders naar Checkpoint gaan.

0 Likes