Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

Allen

Bij mijn zus valt op 9/11 het analoge signaal weg. Vermits ze al een 14 jaar oude tv had, heeft ze vandaag een nieuwe gekocht. Nu wil ik die instellen, en de tv vindt inderdaad digitale kanalen, echter de meesten (bijna allemaal) zijn gecodeerd. Heb ik hier een CI+ kaart voor nodig? Dacht dat het met de nieuwe tv's zo moest gaan, zonder kaartje?

 

Alvast bedankt,

Marc Van Loo

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: CI+ kaart nodig?

0 Likes
16 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

@marc1201 dan is er iets fout gegaan, als je dezelfde zenders als het analoge aanbod wilt dat ze hadden dan is het compact aanbod genoeg, wil je meer zenders digitaal dan is een CI module nodig.

nu heb je een volledige scan gedaan in plaats van de scan voor het compact signaal.

 

compact signaal wordt gescand op 290 Mhz en ID 32 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

@marc1201Door andere instellingen te gebruiken kan je inderdaad een goede 20 zenders in SD kwaliteit ontvangen. Je hebt nu de standaardinstellingen gebruikt die in de TV reeds voorgekauwd zaten. Daar kan je maar enkel de VRT zenders mee zien en de rest is gecodeerd. Daarvoor heb je een CI+ module nodig. Normaal vlot te verkrijgen in een Center waar ze die dan direct activeren. Voordeel is dat je dan zenders in HD hebt en ook veel meer zenders.

De instellingen om de SD kanalen te zoeken moet ik opzoeken. Misschien eens googelen op signaalswitch Telenet.

Kijk hier eens: https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/signaalswitch/tv/ 

Normaal gezien moet je kiezen voor 290000 kHz of 290 mHz en netwerk ID 32



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

@Master-Magic Oh ik dacht dat het 322Mhz was en ID22...Eens opnieuw proberen dan. Maar een tijdje terug heb ik bij mijn schoonmoeder ook een kaartje gezet op 322mhz en id 22, en dat werkte wel met meer zenders dacht ik toch. Moet daar morgen zijn, ga de settings daar eens nakijken.

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

Ja, als ge afstemt op het compacte digitaal signaal. Maar dan heb je enkel de zenders van de VRT in HD en de rest in SD, je hebt ook maar 22 zenders.

Bij het normale digitaal signaal heb je meer dan 70 zenders en het merendeel in HD maar je heb dan een kaartje nodig.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

@Janneke_Dust Ok, dat wist ik niet. Denk dat ze niet echt meer nodig heeft dan die standaard zenders. Ga er zeker eens naar kijken.

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

Iets anders nog, weet er iemand van jullie hoe het komt dat de tv telkens bij opstart een melding geeft met CI+ kaart geïnstalleerd,met even erna een balk waarin ik de netwerk ID moet ingeven. Echter wat ik ook doe, ik kan niks ingeven. Ook regelmatig een balk met de melding om te abonneren op deze zender. Beide balken zijn gewoon weg te doen met bv naar een andere zender te gaan. Verder speelt alles goed. Tv is een Philips maar ken het type niet vanbuiten. 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

netwerk ID is 22

balk met de melding om te abonneren op deze zender staat onderaan in beeld

daarvoor heb je extra abo nodig 

kijk eens dat de kaart en modulen goed in tv zit .

anders start de tv terug op vanuit fabrieksinstellingen

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

@luc55 Balk staat gewoon bij opstart tv onderaan inderdaad, maakt niet uit welke zender denk ik. De balk staat er ook bij een zender die gewoon in het standaardpakket zit.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

raar

start de tv op vanuit fabrieksinstelling

 

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

@luc55 Ook al gedaan, helemaal terug ingesteld met hetzelfde resultaat. Bij opstart tv krijg je deze balk. Echter er is met de afstandsbediening niet naar te navigeren om er een nummer in te voeren. Trouwens, de netwerk id heb ik reeds ingevuld bij installatie.IMG_20211106_135544.jpg

0 Likes
Ex-Netweter
 

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

@marc1201 controleer eens als er geen software update is voor u tv, ik heb dit probleem ook eens gehad bij een Phillips tv en na de software update was dit opgelost.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

update via philips model nr   en kijk eens dat in menu alles van update aan staat ook van de cam ci module en daarna terug opstarten van 0

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?


@marc1201  schreef:

Iets anders nog, weet er iemand van jullie hoe het komt dat de tv telkens bij opstart een melding geeft met CI+ kaart geïnstalleerd, met even erna een balk waarin ik de netwerk ID moet ingeven. 


Als ik het hele topic eens herlees, dan denk ik dat we hier enkele dingen door elkaar slaan.

Gaat het nu over een TV met CI+ module (bij de oma), of een TC V zonder CI+ module (bij de zus)? Ik kan niet meer zo goed volgen 😞

 

Indien TV zonder CI module:

  • Begin helemaal van vooraf aan.
  • Doe de kanaalscan (indien beschikbaar: "Quick scan" of "netwerk scan").
  • Geef de juiste parameters in voor het Compact Signaal:
    • Frequentie 290 MHz, netwerk-id 32, 256QAM, 6.875 Symbol rate

In principe krijg je nu een 20-tal TV zenders en een 50-tal radio zenders, en heb je geen CI-module nodig.

 

Indien TV zonder CI module:

  • Begin helemaal van vooraf aan, verwijder de CI-module uit het toestel.
  • Doe de kanaalscan (indien beschikbaar: "Quick scan" of "netwerk scan")
  • Geef de juiste parameters in voor het reguliere aanbod:
    • Frequentie 322 MHz, netwerk-id 22, 256QAM, 6.875 Symbol rate

In principe krijg je nu een een groot aantal TV en muziekzenders (waarvan de meerderheid versleuteld).

  • Na de succesvolle scan, zet de TV uit, monteer zorgvuldig de CI+ module, en zet de TV terug aan. Nu kan je kijken naar de versleutelde zenders.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CI+ kaart nodig na Signaalswitch?

het is  tv met CI-module als ik naar foto zie zie ik fox tv

0 Likes