Beantwoorden
Bjorno
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

CI-module van satellietontvanger gebruiken

Kan ik Telenet met een kaartje bekijken via de CI module van een satellietontvanger, maar wel via kabel, niet via schotel.. Opstelling is dus coaxkabel (telenet) naar satellietontvanger met CI-module én telenet-kaartje naar TV. Ooit heb ik een "kaartje" gekocht, maar de digicorder was wel de betere oplossing. Nu heb ik in de slaapkamer nog een tv alsook een telenet coax aansluiting. Ook heb een ik een satellietontvanger waar een CI module inzit. Ik zou dat kaartje in de ontvanger steken en de coax van telenet aansluiten erop. Zou dit werken? 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI-module van satellietontvanger gebruiken

Een manier om dit te weten! Proberen.

Maar ik denk het niet want een Telenet CI+ module wordt op 2 manieren herkend: Met een nummer die op de CI+ module staat (begint met 17xxxxx) en een nummer die op het kaartje staat (begint met 12++++). Als dit niet in de database van Telenet zit dat mag je het vergeten.

Ik vrees dat je €69 zult moeten uitgeven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI-module van satellietontvanger gebruiken

@igvfer  Hij stelt dat hij al een Telenetkaartje heeft dus een aankoop zal vermoedelijk niet meer nodig zijn. Als hij het telenetkaartje heeft, is het al in de winkel toegevoegd en geactiveerd met die 12xxxxxx en 17xxxxxxxx. Normaal gezien toch 🙂 

 

@BjornoHet enige wat je kan doen is proberen zoals @igvfer al aanhaalde 🙂

 

Ik mag de volgende 2 zaken veronderstellen?

  1.  Het telenetkaartje heeft al actief gestaan m.a.w. de winkel heeft het bij de aankoop toegevoegd en geactiveerd.
  2. Je hebt het na activering niet laten verwijderen.

Dan is er namelijk geen aankoop- en eventuele activeringskost meer.

 

Het kaartje zal wel niet meer als actief zijnde herkend worden als het een hele tijd niet is gebruikt. Bel dan even naar de klantendienst om te zeggen dat het bestaande kaartje niet meer actief is. De klantendienst hoeft dus niets in te boeken ofzo, ze moeten gewoon het bestaande kaartje terug "pairen" (gebruik dat woord ook maar als de callcentermedewerker je niet snapt). Je houdt dan wel best die 12- en 17-nr bij de hand waar @igvfer het over had (12-nummer staat op het kaartje zelf, de 17-nr op de module denk ik)

 

Nuttige links:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-smartcard-in-ci-module/

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geen-beeld-na-plaasten-ci-module

 

Via de 2de link kan je zien hoe je bij de verschillende tv-merken naar zenders moet zoeken. Hoe het dan zou moeten bij je satelietontvanger weet ik niet. Succes ermee zou ik zeggen. Hou je ons op de hoogte of het werkt of niet want ik ben wel benieuwd 🙂

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI-module van satellietontvanger gebruiken

@WhengIk zie het volgende staan:

Kan ik Telenet met een kaartje bekijken via de CI module van een satellietontvanger, maar wel via kabel, niet via schotel..

Ik veronderstel dat de vraagsteller een sateliet ontvanger heeft waar een CI kaartje in past. Maar de satelietontvanger zal hoogst waarschijnlijk enkel DVB-S(ateliet)zijn en niet DVB-C(able). Tenzij er natuurlijk ook een cabletuner inzit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI-module van satellietontvanger gebruiken

@igvferAh ok. Hij steekt dus niet de TN-kaart met module in een satelietontvanger maar de TN-kaart in een andere module. Dan had ik het idd verkeerd begrepen.

Mijn vermoeden is ook dat er geen DVB-C-inzit maar ik ken letterlijk niets van satelietontvangers dus ken de mogelijkheden niet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes