Beantwoorden
Yvesw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Chromecast Audio kan niet worden ingesteld

Hallo,

 

Ik probeer een chromecast audio te installeren zonder succes. De applicatie google home herkent de chromecast audio maar de gerapporteerde fout is dat mijn telefoon (google home) niet met de chromecast audio kan communiceren. Ik vermoed dat dit misschien door de netwerkinstellingen zou kunnen zijn. 

 

Enig idee hoe dit te verhelpen?

 

Alvast b

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast Audio kan niet worden ingesteld

@Yvesw 

Ik heb uw bericht verplaatst van Netnologues naar Netweters.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Chromecast Audio kan niet worden ingesteld

Dag Yves 

 

De stappen voor de netwerkinstellingen eens op een rijtje : 

 

  • Kies jouw netwerk, waarmee je de Chromecast Audio wenst te verbinden. Door op het pijltje te tikken, krijg je een lijst van alle beschikbare netwerken te zien, waar je jouw netwerk uit kiest.
  • Afhankelijk van de versie van jouw smartphone, zal de app aanbieden om automatisch het wachtwoord op te halen voor dit netwerk. Tik hiervoor op OK.
  • Gebeurt dit niet, vul dan handmatig het wachtwoord van je netwerk in en tik op Doorgaan.
  • De Chromecast Audio zal nu proberen verbinding te maken met je netwerk. Zodra dit gelukt is, gaat deze zelf naar updates zoeken en en wanneer nodig ook uitvoeren.
  • Tik op Doorgaan.
  • De app zal je nu vragen om in te loggen met je Google account. Dit is niet noodzakelijk, maar wordt wel aangeraden.

Soms kan het helpen om je chromecast audio volledig te resetten.

Succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yvesw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Chromecast Audio kan niet worden ingesteld

Beste Kristof, hartelijk dank voor de tips & tricks. 

Ik heb jouw stappenplan doorlopen maar toch werkte het niet.
Ik bleef ook verder zoeken op het internet. Iemand stelde voor om de bluetooth aan te zetten tijdens de herkenning van het apparaat... en raar maar waar, de connectie gebeurde zonder problemen. Ik dacht dat de oplossing ingewikkelder zou zijn. 

 

Nogmaals dank en fijne avond !

 

Yves

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast Audio kan niet worden ingesteld

@Yvesw 

 

Fijn dat je uw oplossing hier deelt, daar kunnen anderen wellicht ook mee gebaat zijn. 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.