Beantwoorden
YorickDeBock
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
TV-box / TV-app / telenttv.be Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Beste,

 

Ik heb onlangs een CI+ module aangekocht. De eerste installatie ging prima en ik kon na de activatie tv kijken op alle zender. Maar na 10 min kon ik geen tv meer kijken op de gecodeerde zenders, enkel één , canvas etc. De TV geeft de melding: Telenet Smartcard niet gevonden.  De module wordt herkend, maar de smartcard heeft als status "Verwijderd". Als ik dan de TV afsluit en de CI+ module er terug insteek kan ik weer tv kijken voor 5 min of tot ik wat zap tussen zenders.

 

Mijn TV is een Sony KD-49XD8077 en deze staat tussen de lijst van ondersteunde TV's voor TV met een kaartje.

 

Ondertussen het volgende al geprobeerd zonder succes:

- CI+ module en smartcard verwisseld in de telenet winkel
- Factory Reset TV en CI+ module

De CI+ heeft ook de laatste firmware (geen nieuw updates beschikbaar)

 

Ik heb na de aankoop van TV direct naar Android 7.0 geupdatet, dus ik heb niet kunnen testen op vorige Android versies (5 en 6).

 

Kunnen jullie me verder helpen?

Groeten,

 

Yorick

Tags (2)
0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Ik heb de indruk dat je de Sony helpdesk gaat moeten raadplegen. De kaart zal wel werken in een andere TV (dat kan je eventueel gaan testen in een center) maar er zal iets mis zijn met de software van de Sony TV of met je kaartsleuf vermits die aangeeft dat de CI+ module er niet is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Flappy
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! On a roll... Jij bent af!

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Ik vermoed hetzelfde. Een factory reset van de TV is in principe vrijwel één van de enige zaken die je kan doen. Indien je dan steeds nog dezelfde foutmelding krijgt, zou ik inderdaad ook aanraden contact op te nemen met de helpdesk van Sony.

0 Likes
Goran
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Al even gebeld met Telenet om te checken of de kaart correct geregistreerd staat bij hen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ci+ kaart smartcard niet gevonden


@Goran schreef:

Al even gebeld met Telenet om te checken of de kaart correct geregistreerd staat bij hen?


Kan je ook nazien via "mijn.telenet.be"

via mijn televisie -CI module -beheer daar moet je normaal het serienummer van de module moeten zie, beginnend met 17.... en ook de smartcard, beginnend met 12....



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YorickDeBock
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
TV-box / TV-app / telenttv.be Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Ik heb mijn CI+ module ingewisseld met een andere, en nog steeds hetzelfde probleem. Sony contacteren heb ik nog niet gedaan. Dat zal voor één van de volgende dagen zijn.

Alvast bedankt

Yorick

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Ben je zeker dat je de meest recente firmware geïnstalleerd hebt? Je bericht dateert van 26 juni en de meest recente firmware is van 28 juni:

 

https://sony-eur-eu-en-web--eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/141169

 

Wat soms ook gebeurt: als je de update OTA probeert te doen, dan laat ie soms niet de meest recente zien. Downloaden via de site en updaten mbv een USB-stick is dan de boodschap.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YorickDeBock
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
TV-box / TV-app / telenttv.be Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Dit heb ik ondertussen ook gezien op de site van Sony. Maar het probleem is dat de nieuwe firmware update niet tussen de downloads staat voor mijn mobel. Ook bij het zoeken naar updates op de tv wordt deze niet terug gevonden.

 

Yorick

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Ik ben nu aan het twijfelen of de update voor jouw toestel is, maar er staat wel:

NOTE: This firmware will be rolled-out gradually by the 12th July 2017.

 

Heb je al contact opgenomen met de support van Sony?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YorickDeBock
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
TV-box / TV-app / telenttv.be Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Update: Sony kon ook geen oplossing bieden. Teurg naar Telenet gebeld voor het nog eens uit te leggen dat het niet werkte en toch mijn  TV tussen de lijst staat. Aangegeven dat ik dan toch naar een digicorder zou willen overstappen. Na een lang gesprek Telenet overtuigd om me de CI+ terug te betalen (via de factuur) als ik deze kwam inwisselen voor de digicorder. 

Huidige status: digitale tv via digicorder, maar interactief gedeelte werkt nog niet. Opstelling: Telenet Modem --> Digicorder, maar toch krijgt de digicorder 2 interne ip adressen (192.168.0.x). 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ kaart smartcard niet gevonden

Ik ken niet veel van digicorders, maar ik meen dat hier ergens gelezen heb dat 2 interne IPs normaal zijn. Maar daar hoort dan idd ook een extern IP bij.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes