Beantwoorden
Hennie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Signaalswitch ook nodig bij cord-cutting?

Hallo Netweters 

Als ik de cord cut doe moet ik dan ook de tv switch maken en kan ik dan ook de zenders blijven kijken

Ik heb een chrome cast en denk er dus aan om mijn digibox uit te schakelen.

Hennie

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: tv switch

0 Likes
5 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Signaalswitch ook nodig bij cord-cutting?

Als cord-cutter heb je een paar opties: 

  • TV Flow (TV via een app) met de popularise Vlaamse zenders (Play's, VTM's & openbare omroep). 
  • Kijken via VRT Nu, VTM Go & Go Play
  • Geen TV en alleen streamingdiensten 
  • TV Vlaanderen 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch ook nodig bij cord-cutting?

Een cord-cutter is iemand die geen abonnement meer betaalt voor lineaire TV, en naar content kijkt via streamingsdiensten en (gratis) aanbod van zender via internet ...

 

Satelliet (TV Vlaanderen) kan je niet beschouwen als cord-cutting, en ook een betalende dienst als TV Flow is niet echt cord cutting 😊.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch ook nodig bij cord-cutting?

@Ex-Netweter Tv Vlaanderen heeft toch ook een IPTV optie als abbo maandelijks, je moet geen satelliet nemen 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch ook nodig bij cord-cutting?

cord-cutting is geen abonnement meer op lineaire tv. Dat kan ether (tv-Vlanderen), kabel (Telenet), telefoonlijn (Proximus), sateliet (tv-vlaanderen) zijn. Met lineaire tv is tv waarbij verschillende kanalen tv uitzendingen zijn en waarbij je afstemd op een bepaald kanaal. Bij ether, kabel en satelier zijn al die signalen rechtstreeks beschikbaar. Het systeem via telefoondraad wijkt daarvan af. De maatschappij (Proximus) zend enkel het signaal op uw lijn door waarop je afstemt.

Het idee van de cord-cutter is te kijken wat je wil (niet wat het vaste aanbod is), wanneer je wil. Zich vrijwillig aan dat vast onderwerpen door abonnement op te zeggen en rechtstreeks te streamen naar de life uitzending (vb. Vrt nu) is nog altijd cord-cutting.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Signaalswitch ook nodig bij cord-cutting?


@Ex-Netweter  schreef:

Een cord-cutter is iemand die geen abonnement meer betaalt voor lineaire TV, en naar content kijkt via streamingsdiensten en (gratis) aanbod van zender via internet ...

 

Satelliet (TV Vlaanderen) kan je niet beschouwen als cord-cutting, en ook een betalende dienst als TV Flow is niet echt cord cutting 😊.


  • Ik zie TV Flow als een soort streamingdienst, aangezien je de programma's streamt. 
  • Ik heb het met TV Vlaanderen over App TV aanbod, via de app. Geen satelliet. 

Officieel definitie: 

In omroeptelevisie verwijst cord-cutters naar het patroon van kijkers, cord-cutters genoemd, die hun abonnement op meerkanaals televisiediensten via kabel of satelliet opzeggen.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.