Beantwoorden
Vittoria
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder/digibox geen interconnectiviteit meer

Sinds enige tijd zijn opeens de gedeelde opnames op de digibox niet meer beschikbaar in het menu. Bovendien werd op de TV's de vermelding weergegeven dat er geen interactiviteit meer is en de netwerkkabel correct dient aangesloten te worden. Alsook is de TV Theek functionaliteit niet meer beschikbaar en werkt mijn internet niet altijd weer. Heeft Telenet een update uitgevoerd? want het heeft voor 5j perfect gewerkt en plots niet meer. Ik heb al herhaaldelijk Telenet gecontacteerd: zaterdag hebben ze vastgesteld dat de IP adressen van Digicorder/Digibox op 196..... wat wijst op een Powerline die ik niet heb????  Ik ben doorverwezen geweest naar het Telenet center en daar hebben ze mijn modem omgeruild, nog steeds hetzelfde probleem. 

De digicorder benedenverdieping is rechtstreeks via switch op de modem geconnecteerd en op de bovenste verdieping waar de digibox zich bevindt, is er een router in het netwerk. Ik heb alsook een Sonos systeem dat nu ook niet meer naar behoren functioneert. 

Graag advies. 

0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder/digibox geen interconnectiviteit meer

digibox moet rechtstreeks of via een switch op de modem aangesloten worden en niet via een router. behalve als de router ingesteld kan worden om te werken als switch.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vittoria
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder/digibox geen interconnectiviteit meer

Digibox is rechtstreeks aangesloten, router is voor mijn Sonos netwerk maar soms merk ik dat die wat interference geeft. Nu is er niets veranderd en toch van de ene op de andere dag niets dan problemen die ik graag zie opgelost worden door Telenet zodat ik hun diensten weer probleemloos kan gebruiken. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder/digibox geen interconnectiviteit meer

@Vittoria

 

Die tweede digicorder boven, is die aan de router aangesloten? In dat geval, is die poort dan IPTV geconfigureerd? Indien niet, dan gaat die digicorder nooit interactief zijn, de digicorder moet echt rechtstreeks aan de modem aangesloten zijn. Als dat echt in orde is kan de router ook geen interferentie geven want de digicorders staan dan helemaal los van dat interne netwerk.

 

Kijk eens alle UTP kabels na, vervang ze desnoods eens één voor één, een op het zicht onbeschadigde kabel kan intern wel degelijk defect zijn. En natuurlijk de digicorders eens herstarten ...

 

BTW, een 196.xxx adres wijst niet noodzakelijk op een powerline die niet goed werkt .... wanneer een toestel een 196.xxx adres heeft betekent dit dat het toestel van niemand een adres krijgt via DHCP, en dan geeft het zichzelf maar een adres, waarmee je dus niets kunt aanvangen. Dat kan dus evengoed komen door een defecte UTP kabel, een kapotte modem , een defecte UTP poort, ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder/digibox geen interconnectiviteit meer

Zet de router eens buiten dienst en kijk dan eens of de digibox wel werkt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes