Beantwoorden
Timmmmaaahh
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders

Hallo allemaal!

 

Ik heb zonet een spiksplinternieuwe Digicorder afgehaald en geïnstalleerd. Het heeft me nauwelijks 24 uur gekost om te wachten tot de fout bij Telenet werd aangepakt en ik uiteindelijk toch televisie kon kijken. Het is een tweede toestel voor de slaapkamer boven.  Daar staat hij dan, te blinken in zijn zwarte schoonheid. Ik neem de slanke afstandsbediening ter hand (die met de wit-grijze wijzerknop, zeer hip) en zap probleemloos tussen alle HD zenders. In 720p resolutie weliswaar want 1080p televisies zijn nog maar moeilijk verkrijgbaar. Voor de zachte prijs van € 24,95 per maand hebben we er een tijdje geleden Play More bijgenomen, want voor die prijs krijg je onbeperkt toegang tot alle films en series... of nee wacht, Men in Black, daar moet je toch voor betalen.. en Lord of the Rings.. oei, ook al? En ik kan niets bestellen via mijn nieuwe digicorder boven? Geen probleem, ik installeer een extra powerline voor een slordige € 45 en dan.. oh, toch niet? Ha neen, de stekker boven zit op een ander net dan die van de router. Verdorie toch, die oude huizen met hun oude elektriciteit en gebrek aan UTP kabels.

Dan maar verbinden met WiFi natuurlijk. **bleep**, weer mis. Telenet, ik weet dat WiFi een relatief nieuwe technologie is waar nog weinig mensen mee in aanraking komen maar zou je toch eventueel bereid zijn dit te implementeren in een nieuwe digicorder... ooit?

 

Maar genoeg sarcasme en laat een officiële reactie maar achterwege, hamer nog wat verder aan De Grote Netwerf waar geen mens een boodschap aan heeft in het heden. Laat ondertussen iedereen maar de moderne prijs betalen voor achterhaalde technologie.

 

Lieve medegebruikers, jullie kunnen mij ongetwijfeld beter helpen. Heeft iemand ervaring met WiFi-naar-Ethernet oplossingen? Ik zou kunnen een bekabeling leggen van tientallen meter maar laat het boren liever achterwege in een huurhuis. Alvast bedankt voor jullie aandacht.

 

Lieve groetjes,

Een moderne klant

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders

Doe jij ook moeilijk bij Electrabel, Nuon, de watermaatschappij  of eender welke energieleverancier als er op de plaats waar jij net een wasmachine, diepvries, of wat nog meerwil plaaten en er blijkt daar geen stopkontakt of waterkraantje te zitten?

Een oplossing is misschien de MOKA32 (eventje googelen). Je hebt er 2 nodig en het kost +- 150 euro voor de 2.

Die moderne klant heeft blijkbaar ook nog niet door dat WiFi geen zaligmakende oplossing is wat ze ook mogen beweren en ook nooit zal zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder met WiFi en 1080p zenders

Bijna alle HD zenders bij telenet zijn in 1080i, je kan dus best die ook in 1080i naar uw TV sturen.

Je hebt uw powerlines toch niet aangesloten op een verlengkoord met een overspanningsbeveiliging?

Verlengkoorden en powerlines zijn toch al geen beste maatjes.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders

 

Just-joined

Laat ondertussen iedereen maar de moderne prijs betalen voor achterhaalde technologie.

 

Doe jij toch ook,er zijn trouwens meerdere providers waar je naar toe kan indien niet tevreden.

 

 

0 Likes
natte
Experienced Weetjesweter
Berichten: 62
Goed bezig! On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders

jong telenet is de beste ga jij maar naar andre wij blijven bij telenet leve telenet

0 Likes
Rene1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders

Met DD-WRT kan je een oude wifi router veranderen in een wifi bridge.

DD-WRT is router firmware die je op een groot aantal routers kan installeren waardoor die routers veel meer mogelijkheden krijgen.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders


@robatoras schreef:

 

Just-joined

Laat ondertussen iedereen maar de moderne prijs betalen voor achterhaalde technologie.

 

Doe jij toch ook,er zijn trouwens meerdere providers waar je naar toe kan indien niet tevreden.

 

 


Achterhaalde technologie? Je zou, in geval van bedraad netwerk, beter spreken van technologie die zijn nut bewijst. Allle andere technologie moet dit nog doen. Powerlines, Wifi enz. zijn 50% oplossingen. Electriciteits netwerk is gemaakt om electrciteit te leveren en al de rest is leuk maar weinig efficient. Wifi staat nog altijd in zijn kinderschoenen. Kijk maar eens naar gsm verkeer enz. (ja dat is ook een vorm van WiFi), nog altijd reuze moeilijkheden. Wifi in een stad met rijwoningen = reuze moeilijkheden. De achterhaalde technologie van UTP kabel en bij uitbreding coax en glasvezel is en blijft nog altijd de meest bedrijfszekere.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders


@Rene1 schreef:

Met DD-WRT kan je een oude wifi router veranderen in een wifi bridge.

DD-WRT is router firmware die je op een groot aantal routers kan installeren waardoor die routers veel meer mogelijkheden krijgen.

 


Dit heb ik "eeuwen" geleden al geprobeerd en dit werkt niet. Je krijgt wel een correct 10.x.x.x IP adres maar de data overdracht vice versa lukt niet. Ik denk dat dit onmogelijk gemaakt wordt omdat ze anders beelden zomaar uit de lucht zouen kunnen plukken, of bestellingen doorgeven enz..

Het zal wel perfect mogelijk zijn maar ik denk dat dit eerder uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd wordt. Verlegen smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Timmmmaaahh
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders


@igvfer schreef:

Doe jij ook moeilijk bij Electrabel, Nuon, de watermaatschappij  of eender welke energieleverancier als er op de plaats waar jij net een wasmachine, diepvries, of wat nog meerwil plaaten en er blijkt daar geen stopkontakt of waterkraantje te zitten?

Een oplossing is misschien de MOKA32 (eventje googelen). Je hebt er 2 nodig en het kost +- 150 euro voor de 2.

Die moderne klant heeft blijkbaar ook nog niet door dat WiFi geen zaligmakende oplossing is wat ze ook mogen beweren en ook nooit zal zijn.


Nee ik ben eigenlijk best tevreden over mijn leveranciers, ook van Telenet over het algemeen. Op gebied van Televisie hinken ze gewoon achterop als je het globaal bekijkt, zeker met kleppers als Netflix. Ik kende dat nog niet, zo'n MOKA32 systeem, bedankt voor de tip!

En nee, ik ben ook wel een voorstander van UTP maar tegenwoordig een mediaspeler niet voorzien van WiFi vind ik best wel achterhaald. Zelfs de televisie waar de digicorder op is aangesloten is ermee uitgerust (oh ironie) Smiley Erg vrolijk



0 Likes
Timmmmaaahh
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders


@Janneke_Dust schreef:

Bijna alle HD zenders bij telenet zijn in 1080i, je kan dus best die ook in 1080i naar uw TV sturen.

Je hebt uw powerlines toch niet aangesloten op een verlengkoord met een overspanningsbeveiliging?

Verlengkoorden en powerlines zijn toch al geen beste maatjes.


Daar is Telenet eigenlijk erg weinig transparant over. Is er ergens een lijstje te vinden want via wat googelen boek ik weinig succes. De kamer waarvan sprake heeft maar één stopcontact met een stekkerdoos maar ook als ik de powerline rechtstreeks aansluit komt geen enkel signaal door. Het is echt een oud huis 🙂

0 Likes
Timmmmaaahh
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders


@Rene1 schreef:

Met DD-WRT kan je een oude wifi router veranderen in een wifi bridge.

DD-WRT is router firmware die je op een groot aantal routers kan installeren waardoor die routers veel meer mogelijkheden krijgen.

 


Ik heb eigenlijk een DD-WRT router staan in een andere kamer. Ik offer die niet graag op maar het is het proberen waard! Thnx. Gezien het bij 

0 Likes
Timmmmaaahh
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders


@Janneke_Dust schreef:

Bijna alle HD zenders bij telenet zijn in 1080i, je kan dus best die ook in 1080i naar uw TV sturen.


FYI

Ik heb net een interessant telefoontje met de Telenet klantendienst achter de rug. ALLE HD zenders worden uitgezonden in 720p. Het begrip 1080i bij Telenet slaat enkel op de interface.

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Digicorder met WiFi en 1080p zenders

lol dan hebben ze u iets wijsgemaakt want er zitten wel degelijk zenders op in 1080i 😉

0 Likes
Timmmmaaahh
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

Digicorder met WiFi en 1080p zenders


@master-magic01 schreef:

lol dan hebben ze u iets wijsgemaakt want er zitten wel degelijk zenders op in 1080i 😉


Welke zenders dan?

0 Likes