Beantwoorden
Rika
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder na software update

Op het tvscherm verscheen het bericht dat de Telenet software bijgewerkt werd. Nadat dit gebeurd is reageert de afstandsbediening niet meer op de Hometoets:  ik kan dus geen opname bekijken, de tvprogrammatie niet bekijken of opnames plannen, ... Alleen geluid aanpassen en van kanaal wisselen kan

Tags (1)
0 Likes
12 reacties
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Digicorder na software update

Deze morgen hebben mijn beide digiboxen  AD210 een nieuwe software upgrade gekregen. 

Ik kon initieel na deze update mijn opnames van de digicorder niet zien, ondanks dat beide boxen interactief waren, ik kon mijn e-mails lezen en TV gids ging 2 weken verder, en kon iets opvragen uit play more.

 

Beide boxen een restart gegeven en na +/- 30 minuten is alles weer in orde gekomen.

Dit is toch geen normale procedure dat je na een automatische update je beide boxen zelf moet herstarten, want na de update gaan herstarten ze zich zelf of ben ik mis.

 

Weet er iemand wat er nieuw is in deze versie?  

0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Digicorder na software update

@Rika Ik heb deze morgen ook problemen gehad na de software update van mijn digiboxen, een manuele herstart heeft het probleem opgelost.   

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder na software update

@Rika ik ga hier onmiddellijk zelf op reageren. Afgelopen nacht hebben een deel klanten met een digicorder/digibox een software update gehad, die zorgt blijkbaar bij enkele voor problemen (niet opstarten, vast hangen, ..). Telenet is ervan op de hoogte en zal zo snel mogelijk een nieuwe upgrade uitvoeren op deze digicorders. Geef de nieuwe upgrade zo'n 10 minuten de tijd. Is het erna nog steeds niet in orde? Voer dan zelf een power reset uit van de decoder. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder na software update

@icymichel helaas heb ik geen info over wat er anders of nieuw is. Het is alleszins niet de bedoeling dat je zelf zulke stappen moet ondernemen na een upgrade. Dit is effectief een algemener probleem voor een aantal klanten na de upgrade, wordt vanuit Telenet ook aan gewerkt op dit moment.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Digicorder na software update

@Suzy  Nu werkt alles terug normaal, na een manuele herstart van beide boxen.

Bedankt voor de informatie.

1nge
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Digicorder na software update

Ook hier een automatische update vanochtend.

Sindsdien werkt de 'home' knop niet meer. Ik kan dus niks meer opnemen noch kijken naar opnames  Ook de teletekst knop werkt niet meer

HDmi kabel : Ik heb de back+linkerpijltje oplossing geprobeerd en mijn postcode ingegeven : heeft niet gewerkt.

Heropstarten, stekker uittrekken, niks werkt.

Wat nu?

0 Likes
jack_hageman
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digicorder na software update

Hallo,

Bij ons werkt het nog altijd niet. linker pijltje met back werkt ook niet, manuele power reset gedaan en 30 minuten gewacht, nog altijd geen menu, teletekst, weekoverzicht,... conclusie sinds de update kan ik nergens meer aan en kan ik niks doen.

Kunnen jullie hier asap iets aan doen? want over 2,5 uur zijn mijn kinderen thuis en die willen dan hun opgenomen tekenfilmpjes zien..

 

Alvast bedankt.

Jack

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder na software update

@jack_hageman @1nge deze ochtend hebben alle geïmpacteerde boxen opnieuw een upgrade gepusht gekregen. Maar blijkbaar geeft de digicorder erna bij sommige klanten nog steeds problemen (niet in het menu kunnen). Ook dan is een power reset de handeling om uit te voeren. Als dat niet helpt, geeft men aan dat omruilen in een Telenet center kan. 

 

Nu zelf kunnen we via De Netweters niets individueel nakijken maar je kan uiteraard met Telenet telefonisch contact opnemen of via social media als je nog bijkomende vragen hebt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
1nge
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Digicorder na software update

@Suzywat bedoel je met een power reset? Want de digicorder aan en uit zetten, of zelfs de stekker uittrekken heef tniks uitgehaald. De digicorder omruilen is echt het laatste wat ik wil doen, er stonden nog voor 95% opnames op

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder na software update

@1nge een power reset is effectief je decoder even zonder stroom plaatsen. Dus een 30-tal seconden je stroomkabel uittrekken en terug insteken. Kan me voorstellen dat dit niet tof is wanneer je nog veel opnames hebt! Hopelijk komt je digicorder er toch nog door. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
1nge
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Digicorder na software update

Dank je @Suzy , maar dit heb ik al meerdere keren geprobeerd, ik ga nu via FB proberen de klantendienst te bereiken

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder na software update

Gisterenavond is gebleken tot er toch nog altijd wat klanten problemen hadden hierdoor. Vervolgens zijn er vanuit Telenet power resets gepusht naar alle decoders. 


Als het erna nog steeds niet opgelost was, kan je nog proberen een manuele factory reset uit te voeren, dus niet omruilen. Hoe voer je zo'n factory reset uit? 

 

  1. Druk vooraan tegelijk op back + OK
  2. Wacht tot MHP verschijnt
  3. Druk dan onmiddellijk op Back en blijf indrukken tot het welkomstscherm verschijnt
  4. Kies de gewenste taal
  5. Zoek je zenders
Erna nog steeds niet in orde? Neem dan even contact op met de Telenet klantendienst. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.