Beantwoorden
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Digicorder niet interactief te krijgen

Sorry voor opnieuw een nieuwe vraag. Maar heb het gevoel dat er hier capabelere mensen zitten dan op de helpdesk.

 

Nieuwe digicorder twee dagen geleden id winkel gaan halen. Staat ingeschreven op mijn nieuw adres.


De opstelling is:

modem -> powerline -> powerline -> utp kabel naar digicorder

 

Tv kijken gaat, maar interactiviteit lukt op geen enkele manier. Hij blijft zeggen dat hij niet interactief is en ik de netwerkkabels moet controleren. Zever. Is rechtstreeks aangesloten via die powerlines nu. 

Net ook nog naar helpdesk gebeld, staat 100% zeker op mijn adres.

 

Blijf ook ip-adressen met 192.xxx zien.

 

Stilaan radeloos..

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder niet interactief te krijgen

@Denbirre  

Dat een digicorder ingeschreven staat op jou adres wil niet zeggen dat je ook interactiviteit hebt. Er bestaat ook een lijn om interactiviteit toe te voegen aan je digicorder. Zolang ze dit niet doen of vergeten zijn te doen dan heb je ook geen interactiviteit. Je kan dan tig kabels aansluiten en proberen maar je digicorder zal dan niet gaan werken. 

 

Nu heb je een 192.168.xx.xx adres en dat zou betekenen dat je achter een router zou hangen in theorie. Je moet ook een in home IP adres hebben beginnend met 10.xxx.xxx.xxx. Als je die ook niet hebt is er dus geen interactiviteit toegevoegd aan je digicorder. 

Wat je nog wel kan proberen is om eens de utp kabel aan een laptop te testen of je internet hebt. Als je internet hebt dan is het probleem dus het geen ik heb aangehaald. Moest er ook geen internet verbinding zijn dan eens proberen de powerlines te resetten. Enkel mijn vermoeden is dat de digicorder is toegevoegd aan jou adres , of omgezet naar jou adres , maar dat ze interactiviteit niet toegevoegd hebben. 

 

Dit kan je zelf niet doen daar is de helpdesk voor die moeten deze lijn toevoegen aan jou digicorder. Je adres is en blijft hetzelfde daar heeft dit probleem dus totaal niks mee te maken. 

 

Die sorry mag je trouwens weg laten hoor de netweters is er voor om vragen te stellen en wij zijn er voor om dan weer te helpen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Digicorder niet interactief te krijgen

Volgens de helpdesk is deze digicorder ingeschreven op mijn adres en zou interactiviteit van hun kant moeten werken..

 

Wat betreft dat ip adres.. Dat dacht ik al. Maar het is een huurappartement en we hebben zelf alles moeten installeren. Naar ons weten staat er dus enkel de modem die we zelf geïnstalleerd hebben en de twee powerlines die ik er vandaag tussengezet heb. Dat is normaal alles dat er tussen staat.. Of waar wij weet van hebben toch. Geen idee waar er nog iets zou kunnen tussenzitten?

 

Jouw vermoeden kan best kloppen. Heb er zelf ook al aan zitten denken, maar volgens de klantendienst is alles van hun kant uit correct..

 

Er komt straks nog een technieker langs, want de klantendienst zegt dat ze met dat ip-adres niet kunnen helpen..

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder niet interactief te krijgen

@Denbirre  

Nee dat klopt op zo een IP adres blijft de klantendienst achter omdat het in de theorie op een router is aangesloten. Maar heb je ook expliciet gevraagd of de lijn interactiviteit is toegevoegd want dat is wel een belangrijk onderdeel in het systeem dat bepaald of jou digicorder dan wel of niet interactief is. 

 

Je kan ook wachten op de technieker tot deze is geweest dan heb je sowieso meer duidelijkheid en kan die dit ook wel oplossen. Maar soms zijn het de kleine dingen waar het hem in zit en een klant niet altijd aan denkt , wat ook normaal is want dat verwacht ook niemand. 

 

Maar je moet niet in het verhaal blijven hangen dat je digicorder is ingeschreven op jou adres. Want daar heeft dit probleem helemaal niks mee te maken. Ik kan ook jou digicorder laten omzetten naar mijn adres maar interactiviteit eruit laten in het systeem bij Telenet maar dan heb ik ook geen interactiviteit thuis. Dus laat die verhuis of overname erbuiten dat is geregeld dat is in orde. het gaat er nu om dat je interactiviteit hebt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Digicorder niet interactief te krijgen

@patrick37Ok bedankt voor de duidelijke info.

 

Ik heb het expliciet bevraagd ja, omdat ik het hier al eens had gelezen dat dit ook in hun systeem moet staan. Volgens hun is daar geen probleem mee.

 

Afwachten of de technieker soelaas kan bieden. Ik breng daarna wel een update in dit topic!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder niet interactief te krijgen

@patrick37 

 

Ik moet u toch even corrigeren: het in-home adres van een digicorder is juist het 192.x.x.x adres dat de digicorder van de router krijgt. Dat adres zal hij steeds hebben, ook al is er geen interactiviteit. (Behalve wanneer de digicorder rechtstreeks achter een echte modem-only hangt, in dat geval is er geen in-home adres).

 

Het is enkel wanneer er interactiviteit is dat er een 10.x.x.x adres zal zijn. Het ontbreken van zulk een 10.x.x.x adres is dus een indicatie dat er geen interactiviteit op de digicorder actief is.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Digicorder niet interactief te krijgen

UPDATE: Technieker is langs geweest en heeft alles gecontroleerd. Qua aansluitingen is alles in orde. 1 niet werkende wandcontactdoos heeft hij ook kunnen herstellen (de vorige huurder nam proximus en er was nog iets van proximus aangesloten op dit contact). Mooi meegenomen dit.

 

Wat betreft de interactiviteit: hij heeft eerst de gekende trouble shoot stappen gedaan die ikzelf al honderd keer geprobeerd heb. Daarna wist hij het zeker: 'louter administratieve fout' zei hij. Beide digicorders (zowel de nieuwe gehuurde (waar het hier over gaat), als mijn eigen aangekochte die werkzaam was op mijn vorig adres) waren nog niet toegelaten tot interactiviteit in hun systeem. Na een beetje heen en weer mailen van hem met de hulpdesk was dit een uurtje later in orde.

 

Super blij dat ik geholpen ben, maar ik vraag me af waarom ik van vorige donderdag al aan het rondbellen ben & tweemaal de winkel bezocht heb, om dan een technieker te moeten laten komen die zelf zegt: 'hier is geen technieker voor nodig', vooraleer het probleem opgelost geraakt. Beetje jammer. Ben die technieker uiteraard super dankbaar. Stel me wel heel veel vragen bij de organisatie en/of bekwaamheid op de klantendienst, dat niemand van de 20 gebelde medewerkers deze fout opmerkte, ook na expliciet bevragen of het bij hun in orde was..

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder niet interactief te krijgen

@Denbirre 

 

Hier heb je zeker een punt. Wellicht dat @Suzy dit relaas intern eens kan meegeven om er de nodige lessen uit te trekken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder niet interactief te krijgen

raar dat ze dit over hoofd gezien hebben dat niemand de nr van box nagezien heeft

an andere kant een geluk 1 aansluiting was niet goed aangesloten aan prox anders had je kost gehad eigen bedrading

0 Likes