Beantwoorden
jksji
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

EMTA specificatie

Hallo,

Ik ga mischien klant worden bij Telenet maar voor dat ik mijn beslissing neem heb ik meer informatie nodig! 🙂
Thuis gebruik ik mijn eigen router en zou graag en EMTA hebben en geen HGW.
Dat is mogelijk door wat ik op dit forum gelezen heb maar waar kan ik meer weten (specificatie) over dat EMTA.
Wat zijn de stekker op dat EMTA (RJ 45, RJ 11) of Waar kan ik de specificatie van de EMTA vinden/bekijken?
Moet ik ook the TV aansluiten op de EMTA?

Bedankt bij voorbaat.

0 Likes
40 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

EMTA specificatie

RJ11 is een telefoon aansluiting. RJ45 is een internetaansluiting. Op een modem only heb je 2 RJ11 telefoonaansluitingen voor het geval je 2 vaste nummers wilt hebben en 1 RJ45 aansluiting als koppeling naar je eigen netwerk. Dus moet je eventueel gebruik maken van een switch als je meerdere apparaten wil aansluiten. Een modem only heeft ook geen Wifi. Je kan verbinden met UTP rechtstreeks of via Powerline. Altijd minimaal 2. Nog een opmerking. Je kan geen xDSL router gebruiken want die heeft een RJ11 als ingang (telefoonlijn) en 4 maal RJ45 als uitgang.

Een mogelijke opstelling is dan zo:

 

opstelling2.jpg

Of ook nog deze opstelling:

 

opstelling1.jpg

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EMTA specificatie

Voor de modem komt nog een NIU die het signaal splits in een DVB-C signaal en een netwerksignaal. Het DVB-C signaal gaat via de coax naar de tv . Met de huidige digicorders en digiboxen moet de coax ook naar deze toestellen. Hoe het zit met de nieuwe waarvan de volledige publieke uitrol blijkbaar voorzien is voor 2019 weet ik niet.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

EMTA specificatie


@janne_man@  schreef:

Voor de modem komt nog een NIU die het signaal splits in een DVB-C signaal en een netwerksignaal. Het DVB-C signaal gaat via de coax naar de tv . Met de huidige digicorders en digiboxen moet de coax ook naar deze toestellen. Hoe het zit met de nieuwe waarvan de volledige publieke uitrol blijkbaar voorzien is voor 2019 weet ik niet.


De nieuwe heeft ook de coaxkabel nog nodig. In de nieuwe is er wel enkel maar een RF IN, geen RF uit meer.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jksji
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

EMTA specificatie

Bedankt voor de antwoorden.

Voor wat the TV betref heb ik nog altijd een coaxkabel nodig (voor de modem naar set-top-box).
Op de modem sluit ik alleen telefoon (RJ 11 kabel) en mijn eigen router (RJ 45 kabel) aan.

Heb ik goed begrepen?

0 Likes
Creativeee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol!

EMTA specificatie


@jksji@  schreef:

Bedankt voor de antwoorden.

Voor wat the TV betref heb ik nog altijd een coaxkabel nodig (voor de modem naar set-top-box).
Op de modem sluit ik alleen telefoon (RJ 11 kabel) en mijn eigen router (RJ 45 kabel) aan.

Heb ik goed begrepen?


Klopt!

 

Voor de TV zal je inderdaad een Coax kabel nodig hebben. Deze vertrekt van je splitter (NIU) naar je aansluitpunt bij je TV 

 

Voor internet is het zo dat je STB op de modem moet aangesloten worden, dus eventueel van de modem naar een switch en van de switch naar jou router + van de switch naar STB. Anders ga je geen interactiviteit hebben op je STB, denk aan Video's opvragen,tv gids 14 dagen vooruit bekijken,1 week achteruit bekijken,....

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

EMTA specificatie

Er wordt door Telenet nogal vaag over gedaan, maar het is niet zeker dat de nieuwe digicorder (TV box) nog compatibel zal zijn met de EMTA (modem only).
Die wordt in de betafase althans niet ondersteund en ik lees tussen de lijnen door dat dit later ook niet het geval zal zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

EMTA specificatie

 

Als de TVbox niet compatibel zal zijn met mijn modem only EMTA dan is het maar zo.

Doe wel verder met de ouwe digicorder.Ruim voldoende voor NPO1 en NPO2.+ nog  'n handvol andere posten.En als dat niet meer werkt,vliegt TV hier buiten.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

EMTA specificatie


@jksji@  schreef:

Bedankt voor de antwoorden.

Voor wat the TV betref heb ik nog altijd een coaxkabel nodig (voor de modem naar set-top-box).
Op de modem sluit ik alleen telefoon (RJ 11 kabel) en mijn eigen router (RJ 45 kabel) aan.

Heb ik goed begrepen?


Inderdaad. Ethernet is voor de interactiviteit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jksji
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

EMTA specificatie

Ik ben naar Telenet Laken vandaag geweest en als SFR klant kan ik nog niet een abonement bij Telenet nemen.
Trouwens had ik een brief gekregen om mijn abonnement uit te schakelen nar Telenet. Dus ben ik voor nieks naar daar moeten lopen.
Spijtig genoeg heb ik ook geleerd dat een technicus moet bij mijn tuijs komen om de instalatie te doen. Ik begrijp niet waarom ik niet alles zelf kan installeren.
De mevrouw die ddaar werkt wilde mij een HGW geven en was niet op de hoogte dat EMTA een andere oplossing is.

Mijn eerste indruk van Telenet is niet positieve! 🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

EMTA specificatie

Je kan ze het niet altijd kwalijk nemen. Ze moeten een product verkopen maar weten de achtergrond niet. Ik denk dat ze ook nog volop in de overgangsfase zitten. Het is trouwens nog niet zo heel lang geleden dat ze SFR hebben overgenomen. Wees gerust, hier op de Netweters zit heel wat ervaring bijeen. Je zal bijna zeker altijd geholpen worden.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

EMTA specificatie

@jksji 

De ombouw is nog volop bezig voor SFR

 

Telenet center is vooral promotie en verkoop, ze hebben natuurlijk wat technische kennis maar niet zoveel als een technieker, net zoals een technieker minder kennis heeft over promo en prijzen bvb

 

 

Ex-Netweter
 

EMTA specificatie

Wat en hoe ziet een EMTA eruit? 😬🤓

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

EMTA specificatie

JrnUSLDl.jpg

Links DOC 3 HGW (CBN)

Rechts DOC 3 EMTA (24*8 CBN) 

 

gemakkelijk te herkennen aan de UTP poorten, HGW = 2 tel , 4 ethernet, EMTA = 2 tel, 1 ethernet 

 

jksji
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

EMTA specificatie

Ja, ik begrijp wel dat de Mevrouw di ik in de winkel gehad heb niet alles kan weten voor wat techniek betreft.
Ik moet toezeggen dat de Mevrouw supper vriendelijk was en heeft haar beste gedaan om mij te helpen.
Maar ik vrag mij af, hoe moet ik nu doen om de "whop" abonement nemen met een EMTA aangezien dat SFR zal binnenkort sluiten?

In vergelijking met SFR heb ik al meer antwoord gekregen op dit forum dan tijdens de tien jaar dat ik klan bij SFR is!:)

Alvast bedankt voor de hulp.