Beantwoorden
Pascali70
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Eigen wifi-router achter Telenet modem

Hoi allemaal,

Ik geraak er nu niet meer uit... ik heb sinds vandaag een Telenet modem model CV8560E gaan halen met de bedoeling daarachter mijn eigen netwerk en WiFi te voorzien.  Ik heb hierbij mijn WiFi modem dus gewisseld omdat ik hier de mogelijk zou hebben de modem in bridge mode te zetten.  Na vele draadjes hier te lezen en contact met Telenet helpdesk en een service punt (die elkaar trouwens tegensprekende) lukt het niet.

Bedoeling is dus het extern adres door te spelen naar mijn eigen router zonder meer... hiervoor denk ik toch de WAN poort te gebruiken op de modem naar de WAN van mijn router.... maar dat werkt dus niet !  ‘Geen kabel aangesloten’ volgens mijn router....dus probleem met kabel of mijn router zou je dan denken.... maar een rechtreekse verbinding van de WAN van de Telenet modem naar mijn laptop met een netwerkkabel (zonder meer) heeft ook geen connectie weer, terwijl ik daar toch het extern Telenet hoor te krijgen.  

Op mijn Telenet zie ik wel dat mijn Telenet modem een extern adres heeft gekregen, dus dat lijkt me OK.  De helpdesk zegt dat alles op de gele LAN poorten moet worden aangesloten maar dat is het dus niet natuurlijk van daar krijg je een intern dhcp adres terug.

Bijkomende info, het invullen van het mac-adres van mijn router in het mac-adres-vakje in de bridge sectie op mijn Telenet bracht ook geen oplossing.

Iemand een idee ?  Of zie ik het hier helemaal fout ?

 

Alvast bedankt voor alle reacties

Mvg

Pascal

0 Likes
13 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen wifi-router achter Telenet modem

@Pascali70 

Je moet een lan poort van de CV8560E gebruiken. In de instellingen van Mijn Telenet geef je het mac adres van de wan poort van je eigen router.

Pascali70
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Eigen wifi-router achter Telenet modem

Bedankt voor de snelle reactie... dat is dus het enige wat ik niet heb geprobeerd omdat ik er toch van uit ging dat interne dchp adressen worden uitgedeeld op de LAN poorten.

Ik kan het nu niet onmiddellijk testen omdat mijn oude modem (wifi) modem terug actief staat (want ik had anders geen internet op mijn draadloze toestellen in te weekend).  Ik kan dus niet onmiddellijk terug naar de modem only oplossing.... wordt dus vervolgd 😉

wel een vreemde oplossing, is dit zeker de oplossing voordat ik terug laat overschakkelen ?

Even uit interesse waarom dan een wan poort op de modem ?

 

groeten

Pascal

0 Likes
Ex-Netweter
 

Eigen wifi-router achter Telenet modem


@Pascali70  schreef:

Bedankt voor de snelle reactie... dat is dus het enige wat ik niet heb geprobeerd omdat ik er toch van uit ging dat interne dchp adressen worden uitgedeeld op de LAN poorten. 


Er worden inderdaad interne DHCP adressen uitgedeeld op alle toestellen die op de LAN poorten aangesloten zijn, met uitzondering van het ene toestel, waarvan het MAC adres ingegeven wordt. 

Dit toestel wordt gebridged naar de WAN poort, en krijgt aldus een publiek IPv4 adres.

 


@Pascali70  schreef: 

Even uit interesse waarom dan een wan poort op de modem ?


De CV8560E is een dual WAN router. De WAN poort is dus WAN2 (WAN1 is de kabel), en is bedoeld als een failover poort.

Telenet heeft deze poort niet geactiveerd.

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen wifi-router achter Telenet modem

@Pascali70  Je Telenet modem/router blijft gewoon actief. Dus je kan die niet deactiveren, je kan er alleen niets op aan sluiten en dus niet gebruiken, maar zodra je ook maar iets op de resterende poortjes aanslit zal je daarop internet hebben. Je kan dus 2 aparte netwerken hebben. Je kan dus perfect 2 netwerken hebben met 192.168.0.0 als netwerk maar waarvan de toestellen op het ene netwerk de andere niet kunnen bereiken. Zorg dus zeker dat je op je eigen router de LAN op 192.168.X.0 zet waarbij X niet gelijk is aan 0. Dit om verwarring te vermijden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pascali70
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Eigen wifi-router achter Telenet modem

Bedank voor alle antwoorden... maar wat activatie van de modem betreft.... voor zover ik heb begrepen kunnen ze in het service punt geen twee modems tegelijk activeren.  Situatie is nu dat voorlopig terug de WiFi modem is aangesloten om het weekend en de week door te maken....

ik heb ook nog een modem only liggen, als ik terug wil omschakelen mocht ik hen bellen zodat ze dan terug deze actief zetten.  Dus ik denk niet dat ik zonder hun tussenkomst zomaar kan wisselen.  Of heb ik het hier mis voor ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen wifi-router achter Telenet modem

@Pascali70 

Bij verandering van modem moet Telenet het of de mac-adressen aanpassen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen wifi-router achter Telenet modem

@Pascali70 

Je kan nooit twee modems actief hebben op één adres dus het is of wel modem A of wel modem B. Nu zul je elke keer moeten bellen dat ze modem provisioneren daar dien je op te wachten want dat gaat zo snel niet en dan hopelijk is je modem dezelfde dag actief. Als er iets verkeerd loopt in de aanvraag dan heb je de dag erachter misschien internet. Dan dien je weer te bellen dat terug recht te zetten en zo blijf je bezig. Moest je de andere modem actief willen hebben ook weer bellen , provisioneren en ook weer wachten. 

 

Meestal loopt de provisienering goed en direct door maar ik heb ook anders gezien en geweten zodat je alles opnieuw kan beginnen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pascali70
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Eigen wifi-router achter Telenet modem

Allen van harte bedankt.... ik probeer volgend weekend de swap te doen en laat jullie dan weten of het gelukt de brigde te activeren.  Wordt dus nog vervolgd 😉

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen wifi-router achter Telenet modem


@Pascali70  schreef:

Bedank voor alle antwoorden... maar wat activatie van de modem betreft.... voor zover ik heb begrepen kunnen ze in het service punt geen twee modems tegelijk activeren.  Situatie is nu dat voorlopig terug de WiFi modem is aangesloten om het weekend en de week door te maken....

ik heb ook nog een modem only liggen, als ik terug wil omschakelen mocht ik hen bellen zodat ze dan terug deze actief zetten.  Dus ik denk niet dat ik zonder hun tussenkomst zomaar kan wisselen.  Of heb ik het hier mis voor ?


Voor zover ik hier kan uit opmaken is je afgehaalde modem/router CV8560E eigenlijk nooit geactiveerd geweest. Bijgevolg kon die niet werken. Was die wel geactiveerd geweest dan zou je nooit terug uw oude modem werkend gekregen hebben.  En inderdaad, er is maar 1 modem per abonnement. Heel uitzonderlijk laten ze meerdere modems toe op eenzelfde kabelaansluiting maar dan moet het wel degelijk om verschillende abonnementen gaan. Op mijn laatste werk hadden ze er ook 2. Eentje voor de boekhouding en bureel en een ander (met een 2e abonnement) voor de winkelruimte (TV's, geluidsinstallaties, e.d.).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pascali70
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Eigen wifi-router achter Telenet modem

aan allen bedankt.... het werkt nu zoals het hoort.

Blijkbaar waren ze in het winkelpunt ook niet op de hoogte van deze oplossing, alsook sommige mensen van de helpdesk hebben hier weet van.

 

dus hartelijk dank voor de hulp 😉

 

mvg,

Pascal.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Eigen wifi-router achter Telenet modem

@Pascali70 bedankt om het te delen! Goed dat het nu werkt naar behoren. Duid je nog even het antwoord aan dat voor jou het meeste geholpen heeft? Thanks. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Pascali70
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Eigen wifi-router achter Telenet modem

@Suzy,

 

ik heb er eentje als oplossing aangeduid, hopelijk is dit wat je bedoelde 😉

 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Eigen wifi-router achter Telenet modem


@Pascali70  schreef:

@Suzy,

 

ik heb er eentje als oplossing aangeduid, hopelijk is dit wat je bedoelde 😉


Perfect! 👊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes