Beantwoorden
Joël
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Is het einde DVB-C ook al in zicht?

Dag Netweters

Hier al veel gelezen, maar nu mijn eerste vraag.

Zonet contact gehad met Telenet over de aansluitingen binnen onze school en internaat.

Tijdens het gesprek bracht de Telenet medewerker aan dat het analoge TV signaal stopt en dat het enkel nog mogelijk zal zijn om via een TV-box of digicorder TV te kijken. Volgens hem zou ook het kijken via de DVB-C tuner in de televisie met verloop van tijd stoppen. 

Een tijd geleden zijn we van het analoge signaal al overgestapt naar DVB-C en nu zouden we dus TV-boxen of digicorders moeten gaan aanschaffen. Dit lijkt me toch al te kras.

Kan iemand bevestigen of ontkennen wat er van dit verhaal aan is?

Alvast dank voor jullie input. 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Einde DVB-C ???

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Is het einde DVB-C ook al in zicht?

Dat zal inderdaad wel verre toekomst zijn: alles over IP.

Ik vermoed dat dit echter zeker nog een jaar of 15 zal duren.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is het einde DVB-C ook al in zicht?

@Joël  Voorlopig zal je zeker nog enkele jaren verder kunnen met DVB-C. Hetzij via de CI+ module, hetzij via TVbox of digibox of corder en zelfs nog via het beperkte DVBC signaal.

Als je met meer dan 30 TV's zit kan je als bedrijf of school of instelling ook opteren voor een systeem met een lokale server waar uw interne coaxen op aangesloten worden en waar je eventueel ook interne kanalen kunt op steken. Dan heb je geen afzonderlijke boxen of CI+ modules nodig per TV.

Dat is ook een systeem dat Proximus toepast voor hun grote klanten. Want als ze gewoon 30 TV's via internet laten spelen dan is er geen plaats meer over qua bandbreedte voor gewoon internet. Alles over internet is zeer belastend voor het netwerk en eigenlijk ook maar aangewezen voor on demand TV.  Telenet heeft nu nog altijd het voordeel dat de tradionele TV kanalen apart op de kabel zitten en weinig of geen invloed heeft of ondervindt van het gewone internetverkeer.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Joël
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Is het einde DVB-C ook al in zicht?

Dankjewel voor jullie reacties.

 

Dan kan ik ze hier alvast even geruststellen 😀