Beantwoorden
Stijn_Rotté
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Extra telefoontoestel aansluiten

Ik heb een 2e telefoontoestel dat ik wil aansluiten. Kan ik daarvoor de TEL2 aansluiting op mijn modem gebruiken?

0 Likes
17 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Extra telefoontoestel aansluiten

Dat zou inderdaad moeten werken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Toon1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! O dierbaar België.. Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Extra telefoontoestel aansluiten

Neen, dat gaat niet lukken  Enkel op tel 1 heb je signaal. Als je een 2e telefoonnummer hebt kan dat op tel 2 gezet worden. Anders moet je een soort "splitter" gebruiken om 2 toestellen op tel 1 aan te sluiten 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Extra telefoontoestel aansluiten

@Toon1 

 

Ik vermoed dat je uit ervaring spreekt, want ik heb geen telefoon en baseerde me op de Self Starter gids:

 

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/installatie-en-verhuis/selfstarter...

 

Weet je toevallig ook waar men zich splitter kan vinden?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra telefoontoestel aansluiten

Die splitters zijn makkelijk te vinden, online bvb :

 

Splitter RJ 11


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra telefoontoestel aansluiten

En in een Center kan je normaal gezien, nog een kabeltje bekomen voor je telefoon van 10 meter. En als je zelf een kabeltje wil aansluiten op zo'n originele BGC stekker, die je kan opendoen en die in sommige gevallen geconnecteerd is op je Telenetmodem, moet je de A en B aansluiting hebben, lichtblauw en wit. Op een RJ11 stekkertje zijn dat de 2 middelste draadjes.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra telefoontoestel aansluiten

@Stijn_Rotté 

 

Er is niets kritisch aan een telefoonverbinding. Als je ergens aan de draden kunt ,kan je gewoon doorverbinden.

Je mag alleen niet te veel toestellen aansluiten. Te veel toestellen (parallel) aansluiten wordt gezien als een opgenomen toestel en dan lijkt de lijn bezet. (max 3 toestellen)

Zo was het vroeger althans.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Toon1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! O dierbaar België.. Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Extra telefoontoestel aansluiten

IMG_20190420_184646.jpg

 Zo'n doosje staat naast mijn modem dat verbonden was met tel1 poort op mijn modem. Op die manier kan je zo stekkers erop zetten en meerdere toestellen gebruiken 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra telefoontoestel aansluiten

In de antieke wereld, toen de kabel enkel diende voor het tv signaal, had je een losse telefoonmodem. De telefoonstekker daaraan was langs de zichtbare kant vrouwelijk, zodat je daarin de stekker van de telefoon kon steken. Telefoonstekker.jpg

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Extra telefoontoestel aansluiten

Met die telefoonstekkers moet je wel opletten als je deze koopt in de handel. Normaal zijn ze 5 pins, maar ik heb er ook al gezien met 6 pinnen.

Waartoe ze dienen weet ik niet.

Deze werden bij mij door Proximus geplaatst.

 

467B49A7-01A6-4830-B71D-A0C936D1D2E4.jpeg

Never trust in Dust
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Extra telefoontoestel aansluiten

Ik zou toch TEL2 eens proberen, want zoals sb aanhaalde zou dit moeten werken volgens de Telenet startergids.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra telefoontoestel aansluiten

@Steven-E 

tel 2 is voor een tweede telefoonlijn (tweede nummer), niet voor een tweede toestel op dezelfde lijn (zelfde nummer)

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra telefoontoestel aansluiten

Ik ben er vrij zeker van TEL 2 enkel werkt als je een tweede telefoonlijn bij Telenet hebt. Maar door de selfstartergids twijfel ik nu wel. Daarom het eens nagevraagd, ik kom erop terug! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Extra telefoontoestel aansluiten

Ik heb het net getest op mijn HGW. OP TEL 2 heb ik GEEN kiestoon, dus deze aansluiting staat niet standaard actief. TEL 1 geeft enkel een kiestoon en kan gebruikt worden.

Is bij Proximus niet anders. Als ik 2 toestellen apart wil laten werken moest ik een 2de stekkerdoos laten plaatsen en bij mij hebben ze zelfs een andere kabel moeten trekken en lassen...

Zie foto hier hoger.

Never trust in Dust
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra telefoontoestel aansluiten

Sinds jaar en dag is het zo dat standaard tel1 voor 1 nummer is en tel2 voor een 2e nummer (meestal voor een apart  faxnummer). Klanten die 3 of meer nummers wilden moesten zelfs een modem bijplaatsen. Zoals gezegd enkel een splitter werkt om 2 telefoons te laten rinkelen en de eerst die opneemt heeft het gesprek maar de 2e kan wel meeluisteren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.