Beantwoorden
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

Wij hebben momenteel de nieuwe Digibox, en zijn deze uitvoerig aan het gebruiken en testen.

Het is een kleine aanpassing voor het gebruik, en de beeldkwaliteit is goed met 1080p.

Nu heb ik één groot probleem met het digitaal geluid Dolby Digital?

 

Wanneer ik de Digibox aanzet, geeft mijn receiver aan dat het om DD gaat (zou mij verbazen dat bij gewone uitzendingen deze aanwezig is)? Ook bij weergave van films/series via Play More zou het gaan om DD.

Helaas ontvang ik maar stereo 2.0 via mijn speakers, ook bij weergave films uit Play More die wel DD zouden geven? Ben hier al vele uren mee bezig geweest, en zowel hdmi kabels vervangen en ook getest via een Optical kabel maar zonder resultaat? Tijdens het vele testen gaf de receiver per uitzondering aan dat het om PCM 2.0 ging, maar meestal DD?

 

Setup:

Digibox >> Receiver >> TV via HDMI

 

Met mijn andere toestellen als een mediaspeler en UHD-BD player, werkt alles perfect!

Het gaat om een recente receiver die alle audio formaten ondersteund in een setup 5.1.2 Atmos.

 

Graag had ik hiervoor een oplossing!

Alvast bedankt!

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
40 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Geen Dolby Digital?

Hoi,

Bij de nieuwe tv box zetten we meestal CEC en dobly aan onder instellingen,

Afhankelijk van het type reciever HDMI , als dit niet werkt via optical cable (werkt normaal altijd)

 

Bij mijn reciever thuis heb ik 1 HDMI out naar televisie en 4 in van bvb decoder enzo gebruik geen optische kabel

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

Bij de nieuwe Digibox heb ik Dolby aanstaan, maar CEC heb ik nergens gezien? (wel via receiver)

Gebruik ook geen optische kabel, maar was alleen om te testen en dus zonder resultaat?

Alles verloopt via hdmi en voor de rest werkt alles perfect.

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen Dolby Digital?

Een recente receiver, zeg je, het helpt misschien om even te vermelden om welk merk, type, model het juist gaat?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

Ik heb het type niet vermeld omdat dit eigenlijk niet belangrijk is, elke (ook niet) recente receiver kan gewoon overweg met DD via hdmi. Maar geen probleem, bij deze:

Pioneer SC-LX501

https://jp.pioneer-audiovisual.com/manual/sclx501/adv/nl/003.html

 

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Geen Dolby Digital?

Hoi,

 

Ik heb deze thuis: Pioneer vsx-s310

Zelfde merk, iets ouder denk ik en minder uitgebreid 🙂

 

Gebruik wel digicorder en alles werkt hier zoals het hoort, heb zelf geen nieuwe tv box dus kan geen info geven (maar zou sowieso moeten werken)

 

Gebruikte je deze reciever al bij de vorige digicorder?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen Dolby Digital?

ik dacht dat er nog problemen waren met de telenet box en dolby op de nieuwe box en dit in onderzoek nog was,

zou eens de berichten onder de test gedeelte moeten zoeken waar er antwoord is gekomen, is al door enkele testers gevraagd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

@Cru

De Pioneer receivers ondersteunen al lang DD, dus dat mag geen probleem zijn.

Ik gebruikte deze ook al bij de vorige digicorder.

 

Heb net vernomen, dat er bij de testers nog problemen waren gemeld met DD.

Dus hopelijk komt er snel een oplossing, en is dit niet alleen bij mijn een issue.

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

@Master-Magic

Heb momenteel nog geen toegang tot het test gedeelte van het forum!

En daarom was ik hiervan nog niet op de hoogte, en kan ik nu nog niet nakijken of er al een antwoord/oplossing is. Toch bedankt voor de info!

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen Dolby Digital?

Dat (verborgen) gedeelte is enkel bedoeld voor de eerste testers. Ik weet niet of dat zelfs nog actief is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen Dolby Digital?


@sb@  schreef:

Dat (verborgen) gedeelte is enkel bedoeld voor de eerste testers. Ik weet niet of dat zelfs nog actief is.


Het is alleszins nog actief maar inderdaad enkel toegankelijk voor de eerste testers.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jurgenjanssens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen Dolby Digital?

Zover ik weet is er geen dolby digital verkrijgbaar via tv signaal. Daarom is er ook geen 4k mogelijk. Audiosignaal en videokanaal kun je niet samen vervoeren.

daarom dat je op dvd of blue ray aparte directories hebt : video_ts en audio_ts.

 

misschien eens kijken voor een module om je geluid om te zetten in dolby.

 

mvg

jurgen

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

@Jurgenjanssens

Tot op heden was er inderdaad nog geen DD beschikbaar bij de tv uitzendingen. Maar bij het huren van films was dit bij recente films wel beschikbaar. Nu bij de nieuwe Digibox word er een bepaald audio signaal uitgestuurd? Want onze receiver geeft aan dat het om DD gaat, en ook bij gewone tv uitzendingen?

Nu dat dit niet beschikbaar is bij gewone tv uitzendingen is voor mij ok, maar bij films van Play More moet dit echt wel werken. Dit was bij de vorige digicorder ook al mogelijk.

 

En dan moet je weten dat in bepaalde landen (o.a USA) al vele series en films worden uitgezonden met DD+!

Dus is er bij ons nog wel werk aan de winkel. Gefrustreerde smiley

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
Jurgenjanssens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen Dolby Digital?

Doe zoals ik en gebruik blueray😉

0 Likes

Geen Dolby Digital?

@ppeter @sb ik ga met de tv-box rechtstreeks naar de tv en van de tv met optische kabel naar reciever voor geluid, maar doe ingang op de reciever moet wel juist ingesteld staan, op mijn marantz is er een menu waar ik alles kan instellen bv voor tv welke ingang keuze tussen hdmi optisch enz, maar ik kan dan ook nog instellen voor de boxen stereo 5.1 7.1 enz. enz. 

vroeger ging ik met alles via de reciever, maar omdat ze aanraden om met de tv-box rechtstreeks op de tv aan te sluiten had ik dat ook reeds gedaan met de digicorder omdat mijn smart tv toch de mogelijkheid had, en ik moet zeggen het beeld was zelfs met de digicorder al veel beter, enkel het geluid kreeg ik ni klaar met hdmi daarom de optische kabel genomen voor het geluid

dus kijk de instelingen van uw reciever eens na van de ingang die u gebruikt voor tv -box

0 Likes