Beantwoorden
diet719
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen vloeiend beeld bij sport op Samsung 4K tv (Q90T)

Dag iedereen,

 

Recent heb ik een nieuwe Samsung 4K tv aangeschaft (Q90T). Sindsdien heb ik ook Telenet als provider. Alles lijkt zeer goed te werken, behalve bij het kijken naar bepaalde sporten is er een probleem. Wanneer ik bv naar darts (VTM2), snooker (Eurosport), tennis (Eurosport),.. kijk, dan lijkt het beeld niet altijd vloeiend en lijkt het ook soms wat te haperen. Bijvoorbeeld bij het bewegen van de tennisbal of de witte snookerbal. Bij voetbal (bv tijdens het afgelopen EK) leek er ook soms een soort van gloed rond de hoofden van de spelers wanneer deze close-up in beeld kwamen. Ik heb al verschillende instellingen op mijn tv en digibox geprobeerd, maar ik krijg dit niet opgelost. Wanneer ik naar andere programma's kijk of bv naar Netflix, merk ik geen problemen. 

 

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? 

 

Alvast bedankt!

Dieter 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Geen vloeiend beeld bij sport

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen vloeiend beeld bij sport op Samsung 4K tv (Q90T)

@diet719  

Heb je het enkel bij die sport kanalen , of de sport uitzending , waar je naar kijkt of zijn er andere programma's in het algemeen die dit ook hebben? 

Je doelt nu op Netflix maar dat is een platform apart daar kan je geen echte vergelijking mee maken. Je dient dit dan te vergelijken als je naar andere programma's kijkt dus het nieuws of huizenjagers of eender welk doorsnee programma. 

Heb je ook de kabels al eens nagezien door er een beetje mee te bewegen of eens de HDMI kabel te versteken in een andere poort. Het kan ook aan de opname of live programma van de sport uitzending zelf liggen dat deze gewoon niet correct opgenomen is of dat de live uitzending problemen geeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen vloeiend beeld bij sport op Samsung 4K tv (Q90T)

heb je een digibox, digicorder of een TV-box van telenet?

Als je een TV-box hebt stel deze dan in dat het originele signaal naar de TV gaat en laat de TV de upscale doen.

Schakel alle beeldverbeteraars uit op de TV.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
diet719
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen vloeiend beeld bij sport op Samsung 4K tv (Q90T)

Soms merk ik het ook bij andere programma's. Zoals bv 'Switch' op één. Het beeld lijkt soms niet vloeiend en wat schokkerig. Ik heb de HDMI kabels al eens verstoken, maar zonder succes. 

0 Likes
diet719
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen vloeiend beeld bij sport op Samsung 4K tv (Q90T)

Ik heb een TV-box van Telenet. In de instellingen van deze box staat de 'Resolutie' op 'Automatisch' en 'Beelden per seconde' staat aan. Zijn dit de beste instellingen? 

0 Likes
Hfkns
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Geen vloeiend beeld bij sport op Samsung 4K tv (Q90T)

Zit met het zelfde probleem met men Q95T. Nog geen oplossing gevonden. 

Wat ik wel al ontdekt heb is dat mijn signaalsterkte van de coax slecht is. Dacht/denk dat het hieraan ligt. Heb je dit al eens getest? 

0 Likes