Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Dus ik zit met het volgende probleem.

 

Voor Kerstmis hebben ze een nieuwe witte Telenet modem komen plaatsen en sindsdien om de 4 dagen dat zowel draadloos als bedraad op men vaste windows pc als men smartphone en ipad bepaalde apps en internetpaginas

in Chrome traag laden. Downloaden blijft even snel.

 

Het enige dat helpt is de modem zonder stroom zetten en dan na 4 dagen begint het terug opnieuw.

 

Mijn netwerk ziet er als volgt uit: Telenet modem->Dlink 8poorts gigabit switch (Green Power denk ik)->dan Ubiquiti uap ac-ap Pro die rechtstreeks aan de modem hangt met zo een poe adapter. En dan nog bedraad de digicorder ook aan de modem.

 

Aan de Switch hangen een vaste pc, een sony smart tv, een ps4 slim, een gigaset telefoon, een imac, een synology nas, een kodi mediading (s905x).

 

Draadloos aan de Ubiquiti: Google Home mini, Amazon Echo Dot, ipad mini 4, Android Xiaomi A1, ipod 6th gen., Tichwatch E, 2 HP printers, die imac, een HP EliteBook 8470w, Chromecast 1 en 2 en een Apple TV4.

 

EN deze setup werkte perfect voor jaren met een airport extreme (die is weg want begon raar te doen) en zwarte telenet modem.

 

Wat loopt er fout waardoor de telenet modem bepaalde apps en websites traag opent... na 4 dagen gebruik.

 

Volgens de langsgekomen technieker lag dit aan de Ubiquiti omdat hij een 2de dhcp server zag in zen software. (?) en dat het subnet van de ubiquiti hetzelfde zou zijn als de telenet modem. 192.168.0.1)

Klopt niet want die Ubiquiti (192.168.1.20) neemt alles over van de modem en heb niets veranderd...

 

En hij vond het niet nodig

de modem te vervangen. Wat ik dus wel denk dat daar de oorzaak ligt. Hij adviseerde om

toestel per toestel na te kijken wat het veroorzaakt. Maar ik heb geen zin om een maand bezig te zijn als de setup onveranderd is tov vroeger en dan toch de modem vervangen wordt.

 

Dus wat nu te doen? Iemand raad?

0 Likes
14 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Gaan omwisselen in een Center voor een modem only. Het is totaal zinloos om met 2 routers na elkaar te werken. Dat kan maar dan moet je heel zeker zijn wat je doet.

 

Zeker dat het niet aan Chrome ligt? Ook geprobeerd met andere browsers? Want als je zegt dat de snelheidstest nog altijd OK is dan heb ik mijn twijfels of het de modem is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Sorry. Je zit fout. Een uap is geen router maar een access point...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Op een AP moet standaard de DHCP uit staan. Zodat alleen de router IP adressen uit deelt, want dit kan effectief voor problemen zorgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Ik heb niets veranderd in unify. Alles staat er standaard nog in. En in het access point is er geen dhcp optie, vermits het een access point is...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Niet alleen in de browser nee. Ook apps op de ipad en smartphone laden dan traag.

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Zou je eens een gedetailleerd lijstje kunnen maken van al je toestellen?

(Liefst modelnaam volledig e.d.)

Dan kunnen we daar al eens naar kijken. Indien je kan, wil je dan ook eens checken of alle toestellen in hetzelfde subnet zitten (dus ook degene die met WiFi verbonden zijn op de Ubiquiti)?

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
naniewoo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Hallo,

Welk onderdeel ervaart de vertraging? De apparaten die verbonden zijn met de switch of de Ubiquite? Dank u.

Groetjes,

Nancy

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage


@Ex-Netweter schreef:

Dus ik zit met het volgende probleem.

 

Mijn netwerk ziet er als volgt uit: Telenet modem->Dlink 8poorts gigabit switch (Green Power denk ik)->dan Ubiquiti uap ac-ap Pro die rechtstreeks aan de modem hangt met zo een poe adapter. En dan nog bedraad de digicorder ook aan de modem.

 

Aan de Switch hangen een vaste pc, een sony smart tv, een ps4 slim, een gigaset telefoon, een imac, een synology nas, een kodi mediading (s905x).

 

Draadloos aan de Ubiquiti: Google Home mini, Amazon Echo Dot, ipad mini 4, Android Xiaomi A1, ipod 6th gen., Tichwatch E, 2 HP printers, die imac, een HP EliteBook 8470w, Chromecast 1 en 2 en een Apple TV4.

 

 

Dus wat nu te doen? Iemand raad?


Klopt deze omschrijving? Switch hangt aan de modem en Ubiquiti  hangt ook aan de modem met PoE adapter? Er is toch maar 1 UTP poort op de modem?

 

Als de telenet modem subnet 192.168.0.x levert en de Ubiquiti IP 192.168.1.20 heeft, zijn er wel degelijk 2 subnets in je netwerk. namelijk 192.168.0x en 192.168.1.x en dan moet je uitzoeken waar het tweede vandaan komt. De Ubiquiti heeft geen DHCP maar mogelijk wel een vast IP adres in een ander subdomein...

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Mij vergist. Die uap ap ac pro van ubiquiti heeft geen vast ip

of een ander subnet,  vermits ie gewoon alles overneemt van de telenet hgw modem. (All in one).

 

Het enige dat nieuw aangesloten is tov de zwarte hgw modem zijn de ps4 bedraad en de google home mini. Wat ik heb uitgezet is ipv6 op de sony tv.

 

Begint die hgw modem van telenet weer moeilijk te doen, zal ik wel een modem only gaan halen en combineren met USG van ubiquiti. Of geven jullie liever de voorkeur aan de Edgerouter X? Maar daar zit meer CLI werk in, waar ik niet

zo goed in ben...

0 Likes
joonie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Er gaat toch een apparaat zijn dat dan zorgt dat je Ubiquiti in het subnet met 192.168.1.0 range terecht komt en dus het IP 192.168.1.20 krijgt. Die D-Link Switch, is dat misschien een smart managed switch?

Welk IP krijgen de apparaten die aan je Ubiquiti zijn aangesloten? En welk IP krijgt die computer dat aan je switch hangt?

 

mvg

0 Likes
Ex-Netweter
 

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Dezelfde. Want het gaat hier om een access point, NIET om een router. Vergeet die 192.168.1.20 (is voor een router van ubiquiti)

 

Ik begin zelfs te vermoeden dat dit dns gebonden is...

 

Ander vraagje, waar krijg je het snelste die modem-only mee? Want in Antwerpen Zuid, waren ze al niet te happig om deze mee te geven? Eigenlijk niet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Dezelfde ip's, want alles komt van de telenet hgw (router). Dus allemaal dezelfde ip's. Ook de controller-software.

0 Likes
still2fast4u
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

zet kanaal op auto in ubiquiti, indien een probleem met een kanaal zal hij zelf verspringen.

heb je een VLAN geconfigureerd?
in ubiquiti kan je ook beperkingen zetten op gebruikers... kijk dit even na

ik heb zelf een AP PRO en ook continu last... de ene keer 1Mbps 30 seconden later 33Mbps wat nog steeds traag is voor een Gigabit full duplex connectie

vandaag komen ze met een nieuwe witte modem (ben benieuwd)

in ubiquiti kan je ook signaalsterkte kiezen, probeer eens "sterk"

worst case scenario doe je een hard reset van de AP...
P.S check ook altijd dat je de laatste nieuwe firmware hebt op je AP

 

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Globaal probleem met witte telenet modem na 4 dage

Zou het toch niet te snel op de modem will steken eigenlijk.

Check inderdaad of je niet zit met een managed switch, als die een beetje standaard is dan heeft die zelf een 192.168.0.1 adres en gaat hij moeilijk beginnen doen  met de modem die fungeert als default gateway ook als 192.168.0.1.

 

Een modem-only halen is een optie, maar heb je dat nodig?

 

Kameraden die ook een Ubiquiti hebben en de hele mikmak hebben ook constant problemen, mag het altijd gaan oplossen bij hun omdat één of andere update de boel om zeep helpt.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes