Beantwoorden
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik kocht net een CI+module met kaartje en kon dat probleemloos installeren op mijn  nieuwe Samsung UE46H7000 Smart-TV. Alles werkt naar behoren, ik kan zelfs hiervan opnemen op een USB-stick. Een probleem is er wél met de gecodeerde HD-zenders, Ik krijg enkel een zuiver beeld met EenHD en CanvasHD (die dus niet gecodeerd zijn) met de andere zoals VTM HD enz. krijg ik beeld met blokjesvorming.  Als ik dezelfde zenders via mijn digicorder bekijk, heb ik geen hinder. De antenne is via de digicorder naar de TV gelinkt. Wat kan het probleem zijn? Mijn type TV werd door de verkoper in de Telenet-shop gecheckt of hij geschikt was. Met SD-zenders is er ook geen probleem. Zoals hieruit blijkt  heb ik dus ook een digicorder, en nam ik de CI+module maar om de mogelijkheid te hebben ook een 3e samenvallend programma te kunnen opnemen (nu maar 2 met de digicorder). Het feit dat alles correct doorkomt via de digicorder en niet via de CI+module is toch ergens bewijs dat de antenne een correct signaal doorstuurt? Of ligt het aan de module?

0 Likes
41 reacties
Chukky2
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Er zijn altijd uitzonderingen . Maar bij de meeste werkt de ci perfect ! Heeft dikwijls te maken als ze een splitter gebruiken bij de thuiskabel . Dan gaat het nochal eens mis , omdat dit enorm signaal verlies veroorzaakt in sommige gevallen .

0 Likes
MrPepino
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik heb ook blokjesvorming met CI+ op mijn Samsung H6410 terwijl digibox en dezelfde CI+ op een andere Samsung D5700, die ik er eens heb naast gezet, wel zonder problemen werken.

Is het probleem dan bij iemand nu opgelost door instructies van Samsung of dergelijke te volgen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Dan zou ik Samsung eens contacteren en ze confronteren met die feiten.

Blokjesvorming heeft te maken met het signaal en de tuner. De CI+ module is in wezen enkel een sleutel om het signaal te decoderen en als het op de ene TV goed is moet het op de andere TV ook goed zijn zeker als je die opdezelfde plaats zet en met dezelfde kabel aangesloten hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MrPepino
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Samsung gecontacteerd en ze willen dat ik mijn toestel opstuur (naar hun 3de partij hersteldienst) ondanks de informatie die ik hun heb verschaft van dit onderwerp (mogelijks door firmware of te hoog ingestelde videokaart, etc).

 

Ik vrees dat ze mij met kosten gaan opzadelen gezien de tv eigenlijk wel werkt maar soms blokjes verschijnen met CI+ dat enkel met zijn momenten is (en als die dan per toeval bij hun geen blokjes gaat vertonen op de korte periode dat ze hem testen...) ondanks dat deze binnen garantie is.

0 Likes
Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Beste,

 

Ik heb ook zo'n soort probleem met mijn Samsung UE40H6400.

Ik heb alle stappen gevolgd, en wanneer ik de module inplug

heb ik enkel 13 digitale zenders ter beschikking.

Analoge zenders kan ik gewoon wel ontvangen.

Bestaat er ook nieuwe software voor mijn tv, en kan ik dezelfde als hierboven gebruiken?

 

Heel erg bedankt op voorhand!

 

Johan

0 Likes
MrPepino
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Johan, dit topic gaat over blokjesvorming met de CI+ kaart. Niet over enkel 13 zenders zichtbaar.

 

Maar om verder te gaan op mijn verhaal hierboven, de Samsung herstellingsdienst komt gratis bij jou thuis de TV afstellen binnen garantie om de blokjesvorming tegen te gaan.

 

OF je kan het ook zelf oplossen want hier is een stappenplan voor dit probleem:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=47387

0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik heb het alleszin de beeld-en geluidssinstellingen terug naar je voorkeur instellen, -dus eerst even opschrijven voor je begint. Ook heb ik vastgesteld, dat het pobleem zich terug voordeed als ik de Tv met de afstandsbediening opzette, echter niet als ik hem met het joystickje op de achterkant, of met het timersysteem opstartte. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de optie  "Samsung instant aan" op aan stond. Me deze optie wordt de startprocedure versneld en worden bepaade stappen overgeslagen. Als je die op "uit" zet  verloopt alles compleet en heb je geen blokjesvorming meer. De eerste opstart duurt dan wél iets langer. Je vindt dat onder "menu/systeem/algemeen/Samsung Instant aan" met optie aan of uit. Bij mij werkt het sedertdien allemaal correct met perfect beeld, ook op alle gecodeerde zenders.

0 Likes
Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ondertussen is het probleem opgelost.

Bedankt voor de hulp!

0 Likes
Jakko--
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Bedankt. Deze oplossing werkte voor mijn samsung TV (model UE32H6200AW).

0 Likes
Chukky2
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Amai , bijna een jaar overeen ! En die van samsung weten dat niet. Gelukkig is het opgelost!

0 Likes
Jakko--
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik heb het kaartje pas een week geleden aangeschaft. Ook telenet dacht dat het een signaal probleem was (coax), maar de TV gaf aan dat het signaal uitstekend was. De ongecodeerde digitale zenders (vrt, canvas) en de analoge zenders gaven geen problemen. Samsung zou nu woensdag een online test gaan doen, maar het is dankzij de postvan  MrPepino dat het probleem opgelost is. Ik ben dus zelf in het service menu van de TV gegaan en heb daar de voorgestelde parameter verandert.

 

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=47387

0 Likes
Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Heb zelfde probleem gehad. Alles laten nameten door telenet technieker, alles 100% in orde. Nieuwe CI+ kaart geïnstalleerd en probleem bleef. Alle menu's nog is doorlopen en reset gedaan maar probleem bleef. Nu dankzij deze oplossing is het probleem opgelost...Thankx Guys !!!

0 Likes