Beantwoorden
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik kocht net een CI+module met kaartje en kon dat probleemloos installeren op mijn  nieuwe Samsung UE46H7000 Smart-TV. Alles werkt naar behoren, ik kan zelfs hiervan opnemen op een USB-stick. Een probleem is er wél met de gecodeerde HD-zenders, Ik krijg enkel een zuiver beeld met EenHD en CanvasHD (die dus niet gecodeerd zijn) met de andere zoals VTM HD enz. krijg ik beeld met blokjesvorming.  Als ik dezelfde zenders via mijn digicorder bekijk, heb ik geen hinder. De antenne is via de digicorder naar de TV gelinkt. Wat kan het probleem zijn? Mijn type TV werd door de verkoper in de Telenet-shop gecheckt of hij geschikt was. Met SD-zenders is er ook geen probleem. Zoals hieruit blijkt  heb ik dus ook een digicorder, en nam ik de CI+module maar om de mogelijkheid te hebben ook een 3e samenvallend programma te kunnen opnemen (nu maar 2 met de digicorder). Het feit dat alles correct doorkomt via de digicorder en niet via de CI+module is toch ergens bewijs dat de antenne een correct signaal doorstuurt? Of ligt het aan de module?

0 Likes
41 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Als de digicorder geen signaalproblemen heeft, is het signaal dat toekomt inderdaad OK. 

 

Dit is een gekend probleem met Samsung UExxH6xxx, UExxH7xxx en UExxH8xxx TV's in combinatie met een CI+ module. Het probleem werd onderzocht door Telenet & Samsung en Samsung is nu een update aan het klaarstomen voor die types TV.

Eens die er is zal je je TV met het internet moeten  verbinden om de update te installeren.

 

 

calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Bedankt voor de reactie. Mijn TV is sowieso aan mijn router gekoppeld met Wifi en logt automatisch in op mijn Samsung account. YouTube werkt er bv. prima op. Hopelijk komt de Software-update spoedig! Met EenHD en CanvasHD (niet gecodeerd) zijn er geen problemen, daarom nam ik een CI+-module om uit te breiden naar de gecodeerde zenders. De verkoper heeft gecheckt of deze TV geschikt was voor CI+ en dat bleek OK te zijn. Maar even afwachten dus...

0 Likes
Chukky2
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Het probleem is dat bij jou het signaal niet 100 procent door komt . De digibox heeft hier geen last van. Je moet de tv eens rechtstreeks aansluiten op het binnenkomend signaal . Belangrijk is dat je hier een perfecte aansluitsnoer voor gebruikt .
Ik ben er dan bijna zeker van dat je blokjes weg zijn!
0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

 bedankt, ik zal het morgen eens proberen. Maar echt handig is dat niet als je zowel de digicorderals de CI+-module wenst te gebruiken...

0 Likes
Chukky2
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Nee idd , maar dan ben er wel zeker van . Want als het niet aan jou ligt , krijg je ook gratis een installateur toegestuurd .
0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

IK heb intussen ,na contactname met Samsung (livechat) de laatste firmware 2602.2 van 17/02/15 kunnen installeren, maar dat verbeterde wel de opsartsnelheid, maar de problemen met de gecodeerde zenders met de CI+ module bleven...nog steeds blokjesvorming....dus probleem nog NIET opgelost;: Ik verwacht wél actie van Telenet.

0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

De softwareversie die dit probleem zou moeten oplossen is nog NIET beschikbaar.

0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Bedankt voor de reactie!  Ik kan maar hopen dat die versie snel komt, want anders kocht ik die CI+-module voor niks of toch voor 69€ weggegooid geld!

0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

De softwareversie die dit probleem oplost zou v2604.1 zijn en is voorlopig blijkbaar enkel maar te installeren via USB stick via de website van samsung:

http://www.samsung.com/be/consumer/tv-audio-video/television/led-tv/UE46H7000SLXXN

 

Daar scroll je naar onder tot je Firmware ziet:

Upgrade File(USB type)

ALL OS, 849.32 MB, EXE, MULTI LANGUAGE

 

Eronder staat wel dat het om 2602.2 gaat, maar de link gaat wel degelijk naar 2604.1.Als je op "Upgrade File" klikt zal de het bestand beginnen downloaden.

Die moet je dus downloaden en de TV laten upgraden via USB stick.

 

 

@calluywalt 

Heb je een privébericht gestuurd met instructies mochten er nog vragen of problemen zijn mbt deze upgrade.

0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Bedankt, ik zal het eens uitproberen. Groeten

0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

ik heb je instructies gevolgd, maar na downloaden op een USB-stick, het extraheren van de files, en in te pullgen in de TV, krijg ik bericht dat geen niewue softwafe werd gevonden, en inderdaad , de TV geeft al 2604 aan als software versie. IK heb dan de TV geherinitializeerd, de zenders terug ingeladen en de CI+module ingeplugd, kfeeg ik weer alle zenders, maar de HD-zenders (behalve EénHD en CanvasHD, die niet gecodeerd ziijn) krijg ik nog altijd blokjesvorming, en dus blijft de CI+-module onbruikbaar ...Was dit dan nog niet de juiste update? of nigt het aan de CI+module.?

0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik heb je in het privébericht dat ik je stuurde ook een telefoonnummer (02 ...) meegegeven. Je belt dan best daar eens naartoe. Het kan zijn dat er in de TV ook nog iets extra moet aangepast worden.

0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Zal ik morgen eens proberen. bedankt.

0 Likes
Chukky2
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Is het probleem nu opgelost ? Ben wel benieuwd , want bij vele werkt het perfect
0 Likes