Beantwoorden
Speedooo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe digicorder interactief aansluiten op Google Wifi?

Ha all,

 

Afgelopen heb ik mijn Apple netwerk (Time Capsule / Airport Express) vervangen door een set van Google Wifi. Sinds ik dit afgelopen week heb geïnstalleerd ervaar ik veel problemen in mijn netwerk, terwijl het juist een upgrade had moeten zijn.

 

Hoe het voorheen geïnstalleerd was

  • Modem (in de garage) -> Wandcontact (Woonkamer) -> Time Capsule
    • Poort 1 -> Digicorder
    • Poort 2 -> Switch

Met de bovenstaande opstelling had ik ook interactieve televisie.

 

Nu heb ik eerst getracht om de Time Capsule direct te vervangen door een Google Wifi. Dit zorgde ervoor dat ik geen interactieve televisie meer heb.

 

Ook ontvang ik meldingen dat er een dubbele DHCP is.

 

Mijn vraag is: Wat is de juiste setup?

 

Ik lees dat ik mijn Modem zou moeten vervangen door een Modem-Only.

 

Graag jullie ervaring en expertise.

 

Dank!

0 Likes
4 reacties
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Hoe digicorder interactief aansluiten op Google Wifi?

Een mogelijke opstelling zou kunnen zijn:

 

modem - Digibox, indien meerdere -> switch er tussen plaatsen

             - Google WiFi in Access point mode -> andere toestellen

 

je kan eventueel het WiFi signaal van de modem uitzetten en enkel dit van Google gebruiken

 

Met modem only kan je Google WiFi in router mode laten staan.


Ps. Andere netweters verbeter me gerust als ik het misheb of iets verkeerd zeg. Heb nog geen jarenlange Telenet ervaring 😉

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe digicorder interactief aansluiten op Google Wifi?

Je zou het draadloos signaal van de HGW kunnen uitschakelen zoals gezegd (wel zorgen dat TelenetWiFree blijft aanstaan) en een vast IP instellen in het Google toestel. De HGW staat normaal gezien ingesteld op 192.168.0.1, dus voor die Google kies je iets tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.49 (of .50?). Ik heb een TP-Link die een vast IP heeft op 192.168.0.10 (WAN) en 192.168.1.1 (LAN).

 

Als je het draadloos signaal van de HGW wil behouden, dan stel je dat toestel van Google beter in als AP. Op die manier heb je 2 draadloze signalen met dezelfde SSID (of 2, als je het signaal opsplits in 2.4 GHz en 5 GHz).

 

Om interactief te zijn moet de digicorder rechtstreeks verbonden zijn met de HGW. Het werkt ook als je er een switch tussen zet of via IPTV, als dat Google ding dat ondersteunt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe digicorder interactief aansluiten op Google Wifi?

Het voordeel van je timecapsule was dat dit toestel herkende dat hij maar het 2e toestel in lijn was na een bestaande router en dit automatisch gecorrigeerd werd om als AP te dienen. Die google en andere toestanden worden niet verkocht als routers maar zijn het wel degelijk. Ze maken hun eigen netwerk. Daarom kan je 1 van de oplossingen gebruiken die @XTbe  of @sb  aanbrengen, gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Speedooo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe digicorder interactief aansluiten op Google Wifi?

Dank allen voor de reactie. Ik ga het binnenkort uittesten om het werkend te krijgen. Ik zal de oplossing of vragen waar ik nog tegenaan zal lopen ook weer hier posten.