Beantwoorden
Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Beste,

Sinds wij de nieuwe tv box testen hebben wij superveel internetverbruik. Op 6 dagen tijd was onze 150 gb opgebruikt.

Heeft dit met de nieuwe tv box te maken,want wij hebben niets anders gedaan dan vroeger en toen hadden wij altijd nog veel gb over.

Tags (2)
0 Likes
66 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Internetverbruik nieuwe tv box

@marc1201, als er niemand thuis is die de TV-box gebruikt, kan de TV-box helemaal geen verbruik generen.

 

Volgens mij is er bij jou iets anders aan de hand en wijzig je best het wachtwoord van je WiFi netwerk eens. En let erop dat het WiFree verbruik dat je buitenshuis genereert ook mee telt op je eigen Telemeter en die daar ook van stijgt. 

 

Maar als er een dossier werd opgemaakt, zal dit zeker onderzocht worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Heb elk probleem gemeld. Heb er ook geen probleem mee om de nieuwe box te testen. Is gewoon lastig omdat je 150 gb opgebruikt is je terugvalt op trage internet. Ik hoop door wat wij ervaren alle problemen opgelost worden.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box

Ik heb sinds gisterenmiddag 2 st TVbox.....ik draai nu op 1G per uur ook als er niemand TV kijkt zoals 's nachts en terwijl ik in de tuin was.... Help!!!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Suzy @marc1201 @Theo2 er is wel degelijk iets mis, mijn tv staat heel de middag op en heb 1 GB verbruikt, geen enkele pc staat aan en ik bekijk enkel opgenomen afleveringen die niet zouden mogen meetellen voor verbruik.

Jos

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Internetverbruik nieuwe tv box

Begin eerst eens met een andere wificode in te stellen,

VERBRUIK BOX: enkel apps (Netflix, YouTube en webtv) niks anders...

 

Hou ook rekening met wifree (kinderen of personen die ingelogd zijn onder uw account)

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internetverbruik nieuwe tv box

@Suzy Tuurlijk kan zo'n box data genereren terwijl hij stand by staat, anders kunnen jullie bv ook geen software wijzigingen doen . Wifi password is veranderd maar wijzigt niks. Zit nu op 20gb van mijn limiet, dus tegen morgenavond zit ik op smallband. Tof is dat! Vindt dat telenet me wel 100gb mag teruggeven, want nu moet ik data bijkopen, Leuk is anders!

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Internetverbruik nieuwe tv box

Is niet hetzelfde maar hoe verklaar je dan iDTV only klanten zonder internet abonnement? Zijn ook interactief hebben geen verbruik want er is geen internet data, wel een verbinding met utp, doet ook updates ... niet volledig hetzelfde dus het "verbruik" (dat er niet is) van de interactiviteit dus wel

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internetverbruik nieuwe tv box


@marc1201@  schreef:

 Heb het doorgebeld naar telenet en er is een dossier van opgemaakt, maar als dit niet snel opgelost is haal ik het einde van de maand niet eens met mijn data. En ben niet van plan bij te kopen!! Dit moet asap opgelost worden of ik stop er ook mee als tester.


Toen je jezelf opgaf als tester was je je er toch van bewust dat er bugs zouden zijn, niet? Wel, dit is er blijkbaar eentje van. Niet erg aangenaam, dat geef ik toe, zeker niet als je (tijdelijk) op smallband terecht komt, maar het zal wel opgelost worden. Persoonlijk denk ik niet dat TN onder de indruk is als jij eist dat dit "asap" opgelost moet worden. En stoppen als tester is jouw volste recht, maar ik ben er zeker van dat er genoeg zijn die jouw plaats willen innemen. Even geduld?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Cru een nieuwe wifi code instellen hoe en waar doe ik dat, kwaad kan het nooit.

moet ik dan op elke pc, smart tv en iphone de nieuwe code ingeven?

ik gebruik wifi bijna niet ook mijn tv box is met utp kabel aangesloten, daarom twijfel ik of dat de reden is, enkel mijn smart tv is draadloos verbonden, ik gebruik geen apps netflix enz, niet op de tv en ook niet met de tv box.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Cru nu zit ik te denken, via mijn telenet moet ik toch kunnen zien welke toestellen er verbonden zijn, en zit er een hacker tussen moet ik die toch zien, of ben ik verkeerd.

ik maak mij misschien zorgen om niets, maar ik wil het veilig houden, ook omdat ik wigo heb moet ik al 750 Gb verbruikt hebben eer ze mij vertragen, ik ga morgen eens testen de tv opzetten maar niet zien naar opgenomen programs, niet bellen geen pc niets voor de rest, bv 5 uur, en dan een 5 uur opgenomen programs, als dan de teller beweegt weet ik toch iets, en kan ik zeggen of het verbruik al dan niet omhoog gaat met bekijken van opgenomen afleveringen.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetverbruik nieuwe tv box

ik denk toch dat het ergens anders moet liggen het probleem,

ik kijk hier ook veel opgenomen programma's via de telenetbox en merk geen groter verbruik dan anders,

op 15 dagen tijd maar 265GB verbruikt.

en jullie spreken van meer verbruik dan dat op enkele dagen tijd.

en ik gebruik nu wel veel internet overdag en s'nachts,

laat het zeker eens nakijken door telenet ook of ze iets abnormaals zien in je verbruik en misschien zien ze ook rond welk uur dat is bv.

ik ga het ook eens controleren hier.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Internetverbruik nieuwe tv box

@Master-Magic ik heb er geen zicht op omdat mijn telemeter recent op nul is gezet, en ik niet weet wat mijn normaal verbruik is, ik heb heel de nacht de tv laten aanstaan met nieuws herhalingen, geen enkel verbruik te zien, nu ga ik opgenomen programs opzetten tot deze middag, en dan weet ik het, ik had enkel dinsdag een piek, heb dat gemeld omdat ik ni anders heb gedaan dan anders, ik begin eigenlijk wel te denken mischien is er iets op mijn smart tv dat die dag verbruikt heeft update of zo.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box

Het is nu negen uur en ik zit bijna aan 9 gig...... met twee TVboxen,  TVs stonden af deze nacht net als mijn Laptops. De data gieren door het huis... ook al mogen ze niet meetellen, waar gaan die allemaal naartoe ?

 

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internetverbruik nieuwe tv box

@sb Zo'n massaal dataverbruik kan je moeilijk nog een bug noemen hé, effe serieus. Da's gewoon een grote blunder die ver van op voorhand had opgelost moeten zijn. En ja ik was me zeker bewust dat ik problemen ging tegenkomen, maar problemen en problemen is twee hé. Als die data gecompenseerd wordt heb ik er nog niet zo'n groot probleem mee, alleen ben iknu verplicht om data bij te kopen of om op een ander abonnement over te stappen als ik geen twee  weken op smalband wil zitten.

En die "asap" is geen eis, maar een suggestie !!

 

@ Theo2 inderdaad, ik zat vanmorgen ook alweer op 6.5 gb. Heb dan om te testen de netwerk kabels van beide boxen losgekoppeld en rara..het is middag en heb nog steeds 6.5gb op de teller. Telenet kan dan wel beweren dat het niet meetels, maar dit is duidelijk het bewijs dat die boxen massaal data slurpen. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetverbruik nieuwe tv box

nu 6 uur later en opnames bekeken op de telenet box en geen verbruik op de telemeter,

zeg me nu eens waarom er bij mij geen verbruik is en bij andere wel.

daar snap ik niks van 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.