Beantwoorden
Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Beste,

Sinds wij de nieuwe tv box testen hebben wij superveel internetverbruik. Op 6 dagen tijd was onze 150 gb opgebruikt.

Heeft dit met de nieuwe tv box te maken,want wij hebben niets anders gedaan dan vroeger en toen hadden wij altijd nog veel gb over.

Tags (2)
0 Likes
66 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box


@Ex-Netweter@  schreef:

@Theo2 hebt u dit bericht gelezen ?

Jos 

Aan diegenen die geen verbruik hebben, zoveel te beter voor jullie,maar er is echt wel een probleem en telenet heeft dit ondertussen ontdekt blijkbaar. Volgende mail heb ik vanavond ontvangen:

 

Marc,

 

We hebben hier vernomen dat er een dossier open staat met betrekking tot het verbruik dat jouw nieuwe TV box maakt op de Telemeter.

Onze collega's hebben het hier al verder nagekeken en hebben inderdaad een fout ontdekt. Jammer genoeg kan het dossier pas maandag verder opgenomen worden. Onze collega's hebben wel gevraagd om jouw TV box dit weekend niet te herstarten. Zodat ze maandag de data van het hele weekend kunnen testen en nagaan waar het probleem zich precies voordoet.

 

Mvg,

Stijn

 


Bedankt Jos, maar het kwam iets te laat, ik had ze gisterenavond al afgeschakeld, ze zijn ondertussen herstart.... blijft toch opvallend hoe de ethernetaansluiting van de boxen op mijn modem heel de dag staan te "dorsen". De meting is volgens mij dus niet noodzakelijk mis er zit iets in een "loop" ofzo.

Nog zo'n stuk of zes in de straat en de coax wordt warm Gefrustreerde smiley

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Theo2Nu weet ik niet wat u met dorsen bedoelt, ik vermoed lawaai maken of zo? in elk geval zou ik het nogmaals melden zeker omdat u spreekt van nog personen in de zelfde straat ze zouden alle moeten bellen, ook dat warm worden staat mij niet aan, heb hier gevoeld aan alle internet kabels geen enkele is of word warm, dit had u mischien eerder moeten aanhalen want normaal is dat niet.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box


@Ex-Netweter@  schreef:

@Theo2Nu weet ik niet wat u met dorsen bedoelt, ik vermoed lawaai maken of zo? in elk geval zou ik het nogmaals melden zeker omdat u spreekt van nog personen in de zelfde straat ze zouden alle moeten bellen, ook dat warm worden staat mij niet aan, heb hier gevoeld aan alle internet kabels geen enkele is of word warm, dit had u mischien eerder moeten aanhalen want normaal is dat niet.

Jos


Jos, no panic, ik bedoelde heel de tijd op hoog tempo flikkeren.

Bij ons gaat de snelheid op vakantiedagen en namiddagen altijd al achteruit, wat wordt dat als al die boxen ook nog zoveel gaan verbruiken ?  Warm worden was "symbolisch", niet echt.

0 Likes
Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Ik vind het super dat dit bestaat en ik ben heel blij dat er nog mensen waren die hetzelfde ervaarden met de nieuwe tv boxen. Ik hoop nu dat telenet dit oplost voor ons en alle anderen en dat wij persoonlijk terug over sneller internet kunnen beschikken en terug naar onze opnames kunnen kijken. Heb persoonlijk nog niets van Telenet gehoord,maar zal wel in orde komen denk ik.

Grtz.

Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Serge79 zeker nogmaals bellen op no 015 33 44 88 en informeren. en meld ook uw verbruik dan begrijpen ze de ernst.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box


@Theo2  schreef: Vanmorgen was om 9 uur mijn verbruik van vandaag bijna niks.......gisteren 9 Gig. Het was dus geen WiFi "inbreker".

Nu alles weer op gezet, we zullen zien.


We zijn nu bijna 12 uur en 12 gig verder.....Smiley Boos

Het debiet is dus redelijk continue 1gig per uur voor 2 boxen.

Lijkt mij erg slordig geprogrammeerd zoveel electronische afval.Smiley Knipoog

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internetverbruik nieuwe tv box

@Theo2 Ja hier ook ongeveer 1gb voor twee boxen per uur. Maandag gaan ze mijn dossier verder bekijken en hoop dat het vlug opgelost is.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box


@Theo2@  schreef:

@Theo2  schreef: Vanmorgen was om 9 uur mijn verbruik van vandaag bijna niks.......gisteren 9 Gig. Het was dus geen WiFi "inbreker".

We zijn nu bijna 12 uur en 12 gig verder.....Smiley Boos

Het debiet is dus redelijk continue 1gig per uur voor 2 boxen.

Lijkt mij erg slordig geprogrammeerd zoveel electronische afval.Smiley Knipoog


Er wordt blijkbaar aan gewerkt, vanmiddag had ik al 2 gig minder, zoals het er nu uitziet 4 gig op een dag minder. dat is al 20% gewonnen...nog even verder kijken jongens(en meisjes)....

Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

Hou ze op de hoogte ook als het in orde is dat horen ze graag.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box


@Theo2@  schreef:

@Theo2@  schreef:

@Theo2  schreef: Vanmorgen was om 9 uur mijn verbruik van vandaag bijna niks.......gisteren 9 Gig. Het was dus geen WiFi "inbreker".

We zijn nu bijna 12 uur en 12 gig verder.....Smiley Boos

Het debiet is dus redelijk continue 1gig per uur voor 2 boxen.

Lijkt mij erg slordig geprogrammeerd zoveel electronische afval.Smiley Knipoog


Er wordt blijkbaar aan gewerkt, vanmiddag had ik al 2 gig minder, zoals het er nu uitziet 4 gig op een dag minder. dat is al 20% gewonnen...nog even verder kijken jongens(en meisjes)....


Aai te vroeg geroepen 1:00 en 11 gigSmiley Verdrietig

0 Likes
ESo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Leesclubje starten? Pageturner!

Internetverbruik nieuwe tv box

Ik heb dit probleem ook. Op 23 september werden er 3 TV Boxen bij ons geïnstalleerd. Geen problemen ondervonden, maar sinds maandag 8 oktober is er een duidelijke stijging van het Internet verbruik te zien. Na veel en lang zoeken tot de conclusie gekomen dat het probleem enkel kon veroorzaakt worden door de TV Boxen, want als al het andere losgekoppeld werd, bleef ik een constant verbruik van 2Gb per uur zien in de Telemeter. Gisteren namiddag dan toch gebeld naar de Helpdesk en te horen gekregen dat er niets aan de hand was met het verbruik van de TV Box, dat die zeker niet in de Telemeter opgenomen werd (ondanks al wat hier al te lezen stond, inclusief de bevestiging door Telenet dat er inderdaad een probleem was). Na veel palaver overeengekomen met de Helpdesk medewerker dat ik gisteren avond de 3 TV Boxen gewoon van het netwerk zou halen. Heb dus gisteren om 21u30 de LAN kabel van alle 3 de TV Boxen losgekoppeld. And guess what ? Daar waar ik de laatste 3 weken iedere morgen om 5u een Internet verbruik (daluren) had van 10Gb, om 7U een verbruik van 14Gb, om 8u 16Gb, en ga zo maar door, had ik deze morgen om 5u een verbruik van 0,1 Gb. OM 7u was dat 0,28Gb. Lijkt mij toch duidelijk waar het probleem is, nee ? Zal straks om 9u de Helpdesk nog eens bellen. Benieuwd hoe ze deze keer gaan reageren. En vooral, benieuwd wat Telenet gaat doen zodat ik niet binnen enkele dagen als groot verbruiker naar verlaagde snelheid zalgezet worden tijdens de piekuren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Internetverbruik nieuwe tv box

@ESo, laat ze zeker een dossier aanmaken naar de backoffice. Er zijn nog dossiers opgemaakt ondertussen van andere TV-box klanten dit opgemerkt hebben. Men is dit volop aan het onderzoeken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
ESo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Leesclubje starten? Pageturner!

Internetverbruik nieuwe tv box

Net gebeld. Dossier voor DBO is aangemaakt. Het was te druk om mij door te verbinden. Afwachten nu hoe snel ik antwoord zal krijgen.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box

@Suzywat ik zo eigenaardig vind aan jullie "helpdesk" is dat zij blijkbaar niet in het database systeem kunnen zien welke TV-box bugs al gesignaleerd zijn. Sommigen doen erg verbaast over opmerkingen op de TV-box , ontkennen dat de fout al ooit gesignaleerd is.

Nadien lees je dan hier dat al vijf of zes mensen het voor u gesignaleerd hebben.

 

Ik had gehoopt dat 334488 tenminste een "window" zou hebben op de database die focust op de tvbox en zijn "eigenaardigheden", natuurlijk met een verwijzing naar de klant, maar het lijkt net omgekeerd.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Internetverbruik nieuwe tv box

@Theo2, de collega's aan de lijn hebben wel degelijk een overzicht over de belangrijkste problemen die momenteel op de TV-box voorvallen, ook hebben ze een uitgebreide training gekregen over de werking van de TV-box.

 

Helaas hebben ze geen zicht op de volledig gedetailleerde lijst van alle issues, die soms enkel gerelateerd zijn aan specifieke merken/toestellen bijvoorbeeld, ... . Het kan dus voorvallen dat een specifiek probleem nog niet bij hen is gekomen, dat betekent niet dat niemand ervan op de hoogte is, daar mag je zeker van zijn! 

 

Dit collega's van de back office hebben hier wel een zicht op. Dus als er iets niet duidelijk is aan de lijn, gaan de collega's met wie je belt zeker een dossier maken en komt dit bij onze back office collega's terecht. Zij staan vervolgens in contact met de engineers die gemelde problemen onderzoeken, testen en uiteraard oplossen door fixes te implementeren in volgende software releases. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.