Beantwoorden
Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Beste,

Sinds wij de nieuwe tv box testen hebben wij superveel internetverbruik. Op 6 dagen tijd was onze 150 gb opgebruikt.

Heeft dit met de nieuwe tv box te maken,want wij hebben niets anders gedaan dan vroeger en toen hadden wij altijd nog veel gb over.

Tags (2)
0 Likes
66 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Internetverbruik nieuwe tv box

@Ex-Netweter

Wifi passwoord kan je aanpassen onder mijn Telenet > internet > wifi passport en dan kan je modeminstellingen aanpassen

 

2. Ja dit kan weet wel niet van buiten waar, staat ergens ook onder modeminstellingen , en dan verbonden verbruikers 

Daar zie je MAC adressen dacht ik en bij sommige toestellen een merknaam (decoder, bvb SAMSUNG TAB, enz)

 

@Master-Magic bedankt kt voor de bevestiging 🤗

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Internetverbruik nieuwe tv box

@Theo2

 

Dit is onmogelijk

Ce n'est pas possible

This is impossible

0 Likes

Internetverbruik nieuwe tv box

@Master-Magic @sb @Theo2ik ben van deze nacht bezig tv op geen enkel verbruik, ik zit op mijn pc  al heel de morgen en de tv stond ook nog eens op, die meter staat pressies stil. voor vandaag geen enkel verbruik.

ik had het gisteren gemeld dat ik dinsdag een piek had, en ze vertelde mij dat er nog meldingen waren, ze waren aan het onderzoeken waaraan het ligt, vind da nu wel raar dat hij ineens niks telt.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Cru @Master-Magic cru ik had het deze nacht gevonden mijn telenet wifi paspoort geselecteerd dan modeminstellingen ik zag zeker geen vreemd toestel, ik zag daar ook modem herstarten heb dat ook gedaan kwaad kan het nooit, vind het wel raar dat ik nu ineens geen enkel verbruik heb, terwijl ik heel de morgen op mijn pc zit.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box


@Cru@  schreef:

@Theo2

 

Dit is onmogelijk

Ce n'est pas possible

This is impossible


Geen idee waarop dit een reactie was maar bijna 14:00 en bijna 14Gig...

Quatorze...fourteen !!! het is dus mogelijk

Tags (1)
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box


@Ex-Netweter@  schreef:

@Master-Magic @sb @Theo2ik ben van deze nacht bezig tv op geen enkel verbruik, ik zit op mijn pc  al heel de morgen en de tv stond ook nog eens op, die meter staat pressies stil. voor vandaag geen enkel verbruik.

ik had het gisteren gemeld dat ik dinsdag een piek had, en ze vertelde mij dat er nog meldingen waren, ze waren aan het onderzoeken waaraan het ligt, vind da nu wel raar dat hij ineens niks telt.

Jos


Ik heb het vage vermoeden dat hun teller nog niet weet dat ik boxen heb...... blijft de vraag wat sturen die allemaal aan data door....

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Theo2 de moed ni laten zakken, anders moet u dit eens proberen mijn telenet wifi paspoort selecteren en dan modeminstellingen aanvinken dan kan u zien welke toestellen er op dat moment verbonden zijn, wie weet is er een toestel dat data verbruikt waar u ni aan denkt, ijskast of zo.

neem nu gewoon ne laptop koppel die kabel af dan werkt die draadloos, maar dat moet u kunnen zien via mijn telenet.

Jos

0 Likes

Internetverbruik nieuwe tv box

Ik heb die teller kapot gedaan.

@Serge79 @Theo2 @Cru @Master-Magic @marc1201 , sinds deze nacht en we zijn nu na 15 uur en nog geen enkel verbruik, en alles staat te draaien, zelfs iphone blijft op nul staan

Jos

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internetverbruik nieuwe tv box

Aan diegenen die geen verbruik hebben, zoveel te beter voor jullie,maar er is echt wel een probleem en telenet heeft dit ondertussen ontdekt blijkbaar. Volgende mail heb ik vanavond ontvangen:

 

Marc,

 

We hebben hier vernomen dat er een dossier open staat met betrekking tot het verbruik dat jouw nieuwe TV box maakt op de Telemeter.

Onze collega's hebben het hier al verder nagekeken en hebben inderdaad een fout ontdekt. Jammer genoeg kan het dossier pas maandag verder opgenomen worden. Onze collega's hebben wel gevraagd om jouw TV box dit weekend niet te herstarten. Zodat ze maandag de data van het hele weekend kunnen testen en nagaan waar het probleem zich precies voordoet.

 

Mvg,

Stijn

 

Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@marc1201 ik had dinsdag een piekverbruik en door uw verhaal heb ik dat ook gemeld, en ik was niet de enige werd mij verteld, maar ik heb echt geen gedacht wat normaal verbruik is als ge een hele dag surft op internet zonder films you tube face boek of zo want dat zijn verbruikers, gisteren heeft mijn teller niet geteld enkel s'avonds, ik zou dus echt een volledige dag van mijn pc moeten blijven en enkel tv box gebruiken want die mag niet tellen als ik geen apps enz gebruik. goed voor u dat het opgelost raakt.

Jos

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internetverbruik nieuwe tv box

@Ex-Netweter ik kijk via pc regelmatig filmpjes over vanalles en nog wat, en voor de nieuwe boxen zat ik maximaal aan 4gb per dag, eerder tussen 2,5 en 3,5..

Voor mij was dit dus een normaal dagverbruik  Maar als je dan ineens aan 22gb zit dan weet je dat er iets scheelt 

Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@marc1201 @Serge79 @Theo2 @Cru @Master-Magic marc bedankt nu heb een richtlijn alhoewel ik met wigo mij geen zorgen moet maken.

sommige mensen zouden beter eens nadenken voor ze uw verhaal afbreken.

mijn ingesteldheid is eerst alles controleren en nooit er direct beginnen met teksten ,dat kan niet, ge zult wel iets verkeerd gedaan hebben, daar helpt ge geen mensen mee. 

Jos

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Internetverbruik nieuwe tv box

Ik heb gisterenavond kort voor middernacht beide Tvboxen met het knopje achteraan "af" gezet.

Het lampje van de uitgang naar de boxen werd ineens stil. Vanmorgen was om 9 uur mijn verbruik van vandaag bijna niks.......gisteren 9 Gig. Het was dus geen WiFi "inbreker".

Nu alles weer op gezet, we zullen zien.

Tags (1)
0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Serge79 serge dit zal u zeker blij maken.

Jos

Aan diegenen die geen verbruik hebben, zoveel te beter voor jullie,maar er is echt wel een probleem en telenet heeft dit ondertussen ontdekt blijkbaar. Volgende mail heb ik vanavond ontvangen:

 

Marc,

 

We hebben hier vernomen dat er een dossier open staat met betrekking tot het verbruik dat jouw nieuwe TV box maakt op de Telemeter.

Onze collega's hebben het hier al verder nagekeken en hebben inderdaad een fout ontdekt. Jammer genoeg kan het dossier pas maandag verder opgenomen worden. Onze collega's hebben wel gevraagd om jouw TV box dit weekend niet te herstarten. Zodat ze maandag de data van het hele weekend kunnen testen en nagaan waar het probleem zich precies voordoet.

 

Mvg,

Stijn

Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Theo2 hebt u dit bericht gelezen ?

Jos 

Aan diegenen die geen verbruik hebben, zoveel te beter voor jullie,maar er is echt wel een probleem en telenet heeft dit ondertussen ontdekt blijkbaar. Volgende mail heb ik vanavond ontvangen:

 

Marc,

 

We hebben hier vernomen dat er een dossier open staat met betrekking tot het verbruik dat jouw nieuwe TV box maakt op de Telemeter.

Onze collega's hebben het hier al verder nagekeken en hebben inderdaad een fout ontdekt. Jammer genoeg kan het dossier pas maandag verder opgenomen worden. Onze collega's hebben wel gevraagd om jouw TV box dit weekend niet te herstarten. Zodat ze maandag de data van het hele weekend kunnen testen en nagaan waar het probleem zich precies voordoet.

 

Mvg,

Stijn

 

0 Likes