Beantwoorden
Erwindv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Welke kanaalinstellingen gebruiken voor LG 55UN8100

Net een lg 55UN8100 aangekocht.
Blijkbaar vindt de tv geen kanalen via de optie kanaalinstelling.

Kan op dit moment wel tv kijken (alle zenders); heb dit kunnen activeren via het Thuisdashbord van de tv waar inderdaad Telenet verschijnt via de HDMI 1.

Dat de kanalen niet zijn ingesteld kan worden vastgesteld doordat er geen programma's worden weergegeven in de TVgids Telenet waarbij de vermelding: "Niet geprogrammeerd" wordt weergegeven.

Iemand enig idee wat er fout is?

 

Alvast bedankt

Mvg.

 

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke kanaalinstellingen gebruiken voor LG 55UN8100

@Erwindv 

Ik stel voor dat je u laat inspireren door hetgeen je hier vindt. Je moet alleen opletten voor volgende twee zaken die je anders moet invullen:

- voor Netwerk-id kies je 22 (allicht zal dat reeds ingevuld zijn)

- voor frequentie geef je 322000 MHz (ook dit is allicht reeds zo ingevuld).

 

0 Likes
Erwindv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Welke kanaalinstellingen gebruiken voor LG 55UN8100

Beste,

 

Bedankt voor je antwoord.

Ook al allemaal geprobeerd maar spijtig genoeg lukt het niet om de kanalen in te stellen.

 

Mvg

Tags (1)
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke kanaalinstellingen gebruiken voor LG 55UN8100

@Erwindv 

Is de antennekabel goed ingestoken langs beide kanten? (ik vermoed dat je ook een Digicorder of Digibox hebt die met hdmi aangesloten is aan de tv. In dat geval is er een antennekabel van de wancontactdoos naar de Digicorder/Digibox en van daar is er een andere antennekabel naar de tv).

 

Heb je bij de instellingen België gekozen als land?

 

Als het niet lukt, kan je dan aangeven welke stappen je gedaan hebt?

 

Als je controleert of het werkt, ben je dan afgestemd op digitale tv?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke kanaalinstellingen gebruiken voor LG 55UN8100

@janne_man probleem is als die een Telenet tv box heeft dat die geen kabel uitgang heeft 😉 

dan word het moeilijk om zenders te vinden op die tv via de DVB tuner.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Welke kanaalinstellingen gebruiken voor LG 55UN8100


@Erwindv  schreef:

Net een lg 55UN8100 aangekocht.
Blijkbaar vindt de tv geen kanalen via de optie kanaalinstelling.

Kan op dit moment wel tv kijken (alle zenders); heb dit kunnen activeren via het Thuisdashbord van de tv waar inderdaad Telenet verschijnt via de HDMI 1.


Het is heel onduidelijk wat jij wilt.

Je kan TV kijken (alle zenders) via HDMI1

Dat wil dus zeggen dat je een digicorder hebt, of een TV-Box?

 

Dan moet je op de TV geen kanalen instellen, alles (incl. EPG) gebeurt toch op de decoder?

 

Als je - zonder decoder - TV wilt kijken, dan is de eerste vereiste dat jouw toestel een DVB-C tuner heeft (LG UN8100 is waarschijnlijk DVB-T?).

Dan heb je er 2 mogelijkheden:

  1. Kijken via een CI+ module (aan te kopen bij Telenet):
    • dan kan je alle zenders nemen van het normale aanbod.
    • Bij kanalen instellen de volgende parameters ingeven: frequentie 322 MHz, symbol rate 6.875 MSym/s, modulatie QAM256, netwerk-ID 22.
  2. Kijken zonder CI+ module (Compact Signaal):
    • dan kan je een 20-tal onversleutelede TV zenders, en een 50-tal radiozenders, ontvangen van het Compact signaal (dat het vroegere analoge aanbod vervangt).
    • Bij kanalen instellen de volgende parameters ingeven: frequentie 290 MHz, symbol rate 6.875 MSym/s, modulatie QAM256, netwerk-ID 32.

Maar zolang we niet precies weten wat je eigenlijk wilt, is het moeilijk om jou te helpen 😊.

Erwindv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Welke kanaalinstellingen gebruiken voor LG 55UN8100

Heb inderdaad een tv-box en geen digibox meer. Dus geen antennekabel van de tv-box naar de tv. Sinds jaar en dag een Telenet abbo. met alle beschikbare zenders. Dus ik kijk wel degelijk digitaal.
Op mijn oud toestel waren alle zenders + TV-gids beschikbaar.
Gisteren ook Telenet tel. gecontacteerd en bij hen wordt mijn nieuw toestel wel degelijk gedetecteerd.

Mijn probleem: ik kan tv kijken met alle beschikbare zenders maar de TV-gids wordt niet weergegeven met de vermelding dat de kanalen niet geprogrammeerd zijn. Als ik bij mij instellingen probeer om deze op te zoeken is het eindresultaat steeds hetzelfde: geen kanalen gevonden. Alle parameters zijn nochtans correct ingevuld (freq., modulatie, symbol rate, ...).

Nog een vraagje: wat is een CI+ module en waarom zou ik dit nodig hebben?

Tags (1)
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke kanaalinstellingen gebruiken voor LG 55UN8100

@Erwindv 

Eerst een woordje uitleg:

Het signaal van de antenne wordt door een tuner vertaald naar een beeldsignaal. De tuner die hiervoor gebruikt wordt kan ofwel in een externtoestel zijn (TV-Box, Digicorder, Digibox) ofwel in de tv zelf. Als het in een extern toestel is, dan wordt het beeld naar de tv verstuurd via een hdmi- of een scartkabel. Het externe toestel doet ook nog iets extra. De beelden zijn versluiert. Deze versluiering wordt door het externe toestel omgezet in een helder beeld. Als er geen extern toestel is, dan wordt dat beeld helder gemaakt door een CI+. Voor uw gemak, vergeet maar alles van die CI+.

 

Ik vermoed dat je vroeger enkel de afstandsbediening van de Digicorder gebruikte en dat je daarmee de programmagids opriep.

 

Nu ook moet je de programmagids oproepen met de afstandsbediening van de TV-Box.

0 Likes