Beantwoorden
Niki23
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan enkel VRT en Canvas zien via Digibox op LG smart TV

Beste, mijn LG Smart-TV geeft de melding dat er geen CI-module is.  

Via mijn digibox kan ik dus alleen de zenders VRT en Canvas zien.

De oplossing die geboden wordt in een afgesloten topic hierover staat het volgende:

 

Experienced Allesweter
Berichten: 1317

Op het kaartje staat onder de streepjescode een nummer dat met 12 begint en op de module eentje dat met 17 begint.

Bel nog eens naar de klantendienst of ga nog eens naar de winkel om te laten controleren of de CI+ met deze nummers geactiveerd is.

 

Zie hier voor een afbeelding (je ziet de 12-nummer op het kaartje staan, de 17-nummer niet, vermoedelijk op achterkant)

 

Wheng | Krak

Everyone is wise until he speaks.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

 

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan enkel VRT en Canvas zien via Digibox op LG smart TV

Er bestaan twee verschillende manieren om naar digitale TV te kijken:

  • Via een digibox. Deze ontvangt het signaal van de kabel, decodeerd het indien nodig, en geeft het dan via een HDMI of SCART kabel aan de TV door.
  • TV met een kaartje (is in feite een combinatie van CI+ module en smartcard). In dat geval ontvangt de TV zelf het signaal, en decodeerd het dmv de CI+ module. In dat geval is geen digibox nodig.

 

Ik vermoed dat jij een digibox gebruikt, maar het coax signaal ook doorgeeft aan de TV zelf. Als de TV dan afgestemd is op een kanaal, in plaats van op de HDMI/SCART ingang, dan kan de TV enkel de ongecodeerde zenders weergeven. Voor de gecodeerde zenders ontbreek de benodigde CI+ module.

 

Gewoon dus even kijken dat de TV het digibox signaal via HDMI/SCART gebruikt, en niet zelf op een kanaal afstemt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Niki23
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan enkel VRT en Canvas zien via Digibox op LG smart TV

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik gebruik idd een digibox.

Ik heb de instellingen van de TV nagekeken en de TV staat ingesteld op 'kabel' dus ik veronderstel dat daarmee de HDMI-kabel bedoeld wordt.  Die heb ik eens uit getrokken, even gewacht en opnieuw ingestoken.  Melding blijft.

Ik ben hier een leek in dus mss begrijp ik het verkeerd en doe ik iets fout.

 

Wat kan ik nog proberen, testen?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan enkel VRT en Canvas zien via Digibox op LG smart TV

De TV instelling kabel heeft betrekking op de ingebouwde tuner van de TV. Die kan ingesteld staan op kabel of antenne.

Bij het gebruik van een digibox dien je de HDMI ingang van de TV te gebruiken, en niet de tuner.

Als het goed is lopen er twee kabels van de digibox naar de TV:

  1. Een HDMI of SCART kabel
  2. Een coax kabel, die het "antenne" signaal van Telenet via de digibox doorlust naar de TV. Eigenlijk is deze kabel optioneel, maar uit je probleem-omschrijving blijkt dat je deze kabel in ieder geval in gebruik hebt.

Op de TV moet je de juiste input selecteren. Vaak kan dit via de afstandsbediening, via de source-toets, of een symbool zoals in onderstaande afbeelding. Meestal schakelt een TV ook automatisch naar de "source" ingang als deze uit en terug aangezet wordt.

Wellicht zit de kabel niet goed in de TV?

 

Fernbedienung_Sky_Q_Step_5


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Niki23
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan enkel VRT en Canvas zien via Digibox op LG smart TV

Er lopen idd 2 kabels van de digibox naar de TV.

Ik heb beide nog eens uit getrokken, 30" gewacht en terug ingestoken.  Dat hielp niet.

Ik heb dan een andere HDMI-ingang geprobeerd aan de TV-kant en dan werkte het terug.

Bedankt.