Beantwoorden
simonsmidt
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Complimentendag YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Handje vol!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Sinds gisteren heb ik de nieuwe tv box en heb mijn favorieten ingesteld omdat ik de standaard zenderkeuze (VTM op 1, Een op 2, etc.) niet wil gebruiken. Ik zap dus via de favorieten. 

Echter, de TV gids is niet als zodanig bijgewerkt. Die heeft nog steeds de standaard zenderkeuze wat het zeer lastig maakt om in de TV gids van VTM (1) naar bijvoorbeeld NPO1 (100) te switchen.

13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Als je de spraaktechnologie gebruikt kan je snel en eenvoudig naar eender welke zender overspringen. Men moet alleen de naam kennen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Hoi,

 

Hier wat info:

- je kan zenders toevoegen als favoriet, nadeel: de tv gids wordt niet aangepast

- via home knop zie je normaal gezien onderaan je favorietenbalk (weet nu niet 100 % zeker of dit je favoriete zenders zijn of de laatst bekeken zenders) heb dit zelf nog niet kunnen testen

- normaal gezien kan je in je favoriete zender modus geraken, als je zapt, dan zapt de decoder enkel tussen je favoriete zenders

- wil je hier uit geraken dan voer je een zendernummer in dag hoger is dan je hoogste favoriet bvb play sports 1 kanaal 200 = favoriet dan voer je 201 in om uit deze modus te geraken 

 

Hopelijk heb je hier iets aan

Was de toets rechts (tv toets) niet om te wisselen van favoriete kanalen naar live tv? 

Yargo
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Wat een hoop gezever enkel en alleen om die favorieten door ons strot te rammen ipv nu eens gewoon de oude vrije keuze van zendernummering terug te brengen. Het probleem dat de TV-Gids niet aangepast wordt aan de Favorieten is al lang door gegeven maar er iets aan doen....

simonsmidt
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Complimentendag YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Handje vol!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Weet ik, maar ik heb het over de TV gids.

0 Likes
simonsmidt
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Complimentendag YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Handje vol!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Ik wil in de tv gids een duidelijk overzicht zoals met de digicorder, maar dan van mijn favorieten.

Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Ik ook, is anders super vervelend om elke zender te zoeken in de tv gids als men eens door de tv gids wil bladeren, om bv te zien welke nieuwe programma's er komen en wat je wil opnemen.

TV gids van de favoriete zenders

Of favoriete zender bovenaan de tv gids

Of zender nummering volledig aanpassen

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Heb de nieuwe box ook van vandaag en wat ik ook zeer vervelend is dat je de zendernummering niet meer kan aanpassen. Zoals hierboven al aangegeven, als de tv gids aangepast zou worden aan je favorieten, is het niet zo'n groot probleem. Eerste indruk is niet echt positief.

simonsmidt
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Complimentendag YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Handje vol!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Ik heb het over de tv gids 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids


@marc1201@  schreef:

Heb de nieuwe box ook van vandaag en wat ik ook zeer vervelend is dat je de zendernummering niet meer kan aanpassen. Zoals hierboven al aangegeven, als de tv gids aangepast zou worden aan je favorieten, is het niet zo'n groot probleem. Eerste indruk is niet echt positief.


Dit wordt door velen, waaronder mezelf, gemist. Je belt best naar 015/33.44.88 en vraag dat ze doorgeven dat je dit mist.

Je mag trouwens verschillende issues tegelijkertijd doorgeven op dat nummer.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PeterChandler
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

Ik vind het ook bijzonder onhandig dat bij de TV-gids de zenders niet in de volgorde staan zoals ingesteld bij de favorieten.  Zeker iets waar Telenet nog aan mag werken.

Bovendien ook geen volledig overzicht meer per zender in de programmagids.

Kan men niet gewoon de TV-gids maken zoals bij de digicorder?

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids


@Yargo@  schreef:

Wat een hoop gezever enkel en alleen om die favorieten door ons strot te rammen ipv nu eens gewoon de oude vrije keuze van zendernummering terug te brengen. Het probleem dat de TV-Gids niet aangepast wordt aan de Favorieten is al lang door gegeven maar er iets aan doen....


Voor zo ver ik weet gaat het om een test waaraan je vrijwillig (!) deelneemt, niet? Je kan toch niet verwachten dat alle problemen in een-twee-drie opgelost worden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Yargo
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

@sb Akkoord, het is test maar buiten enkele bugs (lang niet allemaal) is er eigenlijk nog niet echt iets toegevoegd aan de functionaliteit van de box zijn eerste firmware. En we zijn bijna 3 maand verder. Zo werkt Dolby nog steeds niet zoals het moet, die zendernummering gaan ze toch niet willen toegeven, gaat het geluid nog steeds ongevraagd een heel stuk omhoog, etc etc. Dat zijn dingen die allemaal al bekend waren van in de eerste firmware maar tot nu toe nog steeds niets aan gedaan werd. 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe TV box' favorieten niet in TV gids

@Yargo

 

Misschien zijn het bugs die toch niet zo makkelijk op te lossen zijn? Wie weet zijn ze er al mee bezig?

 

Toegegeven: een centraal meldpunt met een overzicht van alle bugs en de stand van zaken zou welkom zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.