Beantwoorden
nematode123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Nieuwe dropkabel verhuisd naar nieuwe paal , getest ?

Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe tn invoerkabel laten plaatsen door infrax/fluvius (verbouwing). De kwaliteit heb ik nog nooit getest omdat ik op dat adres nog geen tn klant ben.

Vandaag heeft de firma APK deze en andere kabels op een nieuwe betonnen paal gezet. Er was ook een technieker bij die even met zijn laptop bezig was maar een test met meetapparatuur hebben ze niet gedaan. Mag ik ervan uitgaan dat ik bij eventuele installatie een werkend/optimaal signaal krijg ?

Ik vraag dit omdat ze op een moment serieus hebben moeten trekken en wringen om alles van telenet terug te verbinden.

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe dropkabel verhuisd naar nieuwe paal , getest ?

@nematode123 

De enige manier om dat uit te vinden zal zijn door hem te gebruiken.

Nu kan zo'n kabel wel wat hebben.

Ik zou me daar toch niet al te veel zorgen over maken. Een kabel kan ook hersteld worden (wel niet ideaal) indien nodig. En het zit in het Telenet gedeelte van de installatie.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe dropkabel verhuisd naar nieuwe paal , getest ?

@nematode123   De kabel zullen ze wel niet uitgerokken hebben. 🤔. En bij eventuele aansluiting zal de technieker dit wel uittesten. Die moet toch kijken welk signaal hij doorlaat. Internet + TV of internet alleen. Als jou kabel goed is, dan is het aan Telenet om de aansluiting op te lossen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nematode123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Nieuwe dropkabel verhuisd naar nieuwe paal , getest ?

ok thx , nog 1 vraagske

 

weet jij misschien of er standaard nog altijd zo een blokkeer stop (metalen blokske) op een kabel word gezet die nog niet geabonneerd is ? (tss uitgang aftakdoos en dropkabel)

 

vroeger was dat de gewoonte zodat je niet gratis kon tv zien 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe dropkabel verhuisd naar nieuwe paal , getest ?

@nematode123   Normaal gezien wel. En ze sluiten de kabel wel meestal aan, dit om roestvorming te voorkomen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes