Beantwoorden
beabundervoet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Ondertitels blijven op tv scherm

Hallo , ik ben eergisteren nieuwe klant van digitale tv met een kaartje - had vroeger analoge tv .

Bemerkt dat bij digitale tv de ondertiteling constant  aanwezig is en deze is niet weg te krijgen , vroeger had ik dit niet .

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondertitels blijven op tv scherm

@beabundervoet instellingen in uw tv bij ondertiteling misschien 😉 

heb dit onlangs ook ontdekt op een Sony tv met het digitale aanbod dat analoog voorlopig ook nog beschikbaar is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
beabundervoet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Ondertitels blijven op tv scherm

Kunt u wat meer vertellen betreft de instellingen van mijn tv ( ik heb een samsung tv UE37D5000PWXXN)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondertitels blijven op tv scherm

Samsung heeft verchillende menu's. Ze volgen wel allemaal min of meer dezelfde logica.

Mogelijk kan je aan de optie ondertiteling aan via de Tools knop op je afstandbediening.

Als je het daar niet hebt, klik op de Menu knop en overloop de opties bij het tandwieltje, de optie voor audipdescritie staat waarschijlijk onder klank (luidspreker).  

Ook met de TXT (teletekst) toets kan in bepaalde gevallen ondertiteling aan en uitgezet worden.

 

EDIT kijk in de handleiding pagina 99 en volgende.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ondertitels blijven op tv scherm

Als je het daar niet hebt, klik op de Menu knop en overloop de opties bij het tandwieltje, de optie voor audipdescritie staat waarschijlijk onder klank (luidspreker).

 

Let op audiodescriptie dat zijn geen ondertitels, is een bijkomende stem die het beeld beschrijft, dit voor mensen die slecht ziende zijn..

 

0 Likes
beabundervoet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Ondertitels blijven op tv scherm

Nagezien , alles is terug in orde , Dank u wel

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondertitels blijven op tv scherm

@beabundervoet duid je nog even de oplossing aan, dus het antwoord dat jou geholpen heeft. 😉 Thanks! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes