Beantwoorden
JR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Ongelooflijk onstabiele Downloadsnelheden (modem)

Het volgende hieronder is wat ik in een e-mail heb gestuurd naar Telenet Contact Technische hulp. In afwachting van hun antwoord post ik dit ook hier eens om te kijken of jullie kunnen helpen.

Wij hebben een Telenet WIGO abonnement dat ons een internet netwerk aanbiedt van 200 Mbps. Ik weet dat deze snelheid enkel beschikbaar is met een directe UTP-kabel verbonden met de modem. Tot op drie dagen geleden klopte deze snelheid en -ironisch genoeg- vertelde ik nog aan een vriend hoe tevreden ik was over de permanente aanbieding van zulke snelheid.

 

Helaas, sinds enkele dagen is deze snelheid absoluut niet meer terug te vinden. Een speedtest direct verbonden aan de modem levert een Download van 3 Mbps op en een Upload van 18 Mpbs (de Upload is is nog vrij normaal). Maar dan moet het 'rare' nog komen:

- ik kan wél een video op Youtube van 4K 60 FPS bekijken zonder enige problemen.

- MAAR een livestream van 1080p 60 FPS op Twitch kan ik niet bekijken via de modem, noch via de Wi-Fi. Ook het gewoon gebruik op internet, bijvoorbeeld afbeeldingen opzoeken gebeurt BIJZONDER traag. Ik snap het niet.

 

Hieronder in de bestanden heb ik drie afbeeldingen van snelheden via Wi-Fi waar ik voordien tot wel 55 Mbps kon halen.

 

1) Snelheid van een Telenet Speedtest. (36 ping; 2.3 Mbps Down; 16.3 Mbps Up) 

 

2) Snelheid tijdens een video van 4K 60 FPS op Youtube. (Ik haal een stabiele 25 Mbps Down, maar ook dit is maar pover voor wat ik gewend ben met deze WiFi)

 

3) Snelheid tijdens een livestream van 1080p 60 FPS op Twitch. (Ik haal een povere 1.5 Mbps Down en de stream kan niet laden want de verbinding is te traag.)

 

Zoals U kan zien liggen deze snelheden EXTREEM uit elkaar; dit gedrag komt óók voor bij de modem, weliswaar heeft deze wel hogere Download-waarden bij de 4K video.

 

Het lijkt wel alsof mijn verbinding enkel optimaal kan gebruik maken bij de 4K video, en bij het ander internetgebruik weigert het internet iets te doen.

 

Ik heb al het volgende gedaan: Ik heb álle Powerline-adapters volledig ontkoppeld en gereset; ik heb de modem teruggezet naar de standaardinstellingen; daarna heb ik een Telenet Speedtest gedaan terwijl ik direct verbonden was met de modem (UTP-kabel), maar die gaf OPNIEUW maar maximaal 3 misschien 4 Mbps Download aan.

 

Hoe lossen we dit op?!

 

Drie dagen geleden heb ik geprobeerd om via de Telenet-instellingen online van alle Wi-Fi netwerken één geheel te maken, zodat men niet steeds van Wi-Fi hoeft te veranderen als men YeloTV bekijkt in een andere ruimte.  Ik heb het gevoel dat dit probleem toen is ontstaan... Maar ik heb al mijn apparaten én de modem volledig naar manueel gereset en naar de standaardinstellingen teruggedraaid maar het probleem blijft zich voordoen...

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ongelooflijk onstabiele Downloadsnelheden (modem)

Ik vrees dat het een nieuwe modem gaat worden, tenzij Telenet bemerkt dat er een probleem is bij u in de straat. Omruilen in een Center. Dat is de snelste manier om uitsluitsel te hebben. Zijn er nog problemen dan zal er zeker een technieker moeten komen om uw straatconnectie na te zien of te kijken of er problemen veroorzaakt worden door andere gebruikers in de straat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Ongelooflijk onstabiele Downloadsnelheden (modem)

Maar zo plotseling nadat ik die optie had uitgetest? Lijkt me echt sterk; maar ik krijg het toch nog steeds niet goed...
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Ongelooflijk onstabiele Downloadsnelheden (modem)

Ik heb  beneden altijd perfecte wifi gehad tot ik gisteren op de eerste verdieping een ap gezet heb van de wifi booster actief.

Ook staat 1 netwerk ingeschakeld.  

Maar nu valt regelmatig de wifi verbinding zowel boven als beneden uit.

Ergens moet er toch iets mis zijn. 

0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

Ongelooflijk onstabiele Downloadsnelheden (modem)

Een vriend van me heeft hetzelfde probleem (omgeving Meerbeek)

Hij is recentelijk ook WIGO geworden.

 

Zou het kunnen zijn dat je voer de limiet zit?

 

Ook vind ik dat de speedtest van Telenet niet altijd even correct is.

Gebruik: speedtest.net  , en selecteer de server 'Proximus - Brussels'.

Deze zou op een 200Mbps netwerk een 170-180 moeten scoren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ongelooflijk onstabiele Downloadsnelheden (modem)

Op welke kanalen staan beide toestellen ingesteld?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Ongelooflijk onstabiele Downloadsnelheden (modem)

De technieker is langs geweest en heeft een volledig nieuwe modem geplaatst. De vorige zou kapot zijn en de nieuwe update niet kunnen installeren.

 

De snelheid over Wi-Fi is op apparaten met een AC Wifi adapter maar lieft verdriedubbeld. Op apparaten zonder zulk soort adapter is de snelheid ongeveer verdubbeld. 

 

 

JR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Ongelooflijk onstabiele Downloadsnelheden (modem)

Ik had zo manueel ingesteld op Kanaal 1 via de online telenet instellingen.

 

Ondertussen is een technieker van Telenet langsgeweest en heeft die een volledig nieuwe modem geinstalleerd. De oude zou kapot zijn en zou de nieuwe update niet kunnen installeren.

 

Wifi snelheden zijn wel twee tot driemaal sneller en een rechstreekse verbinding met de modem is weer opnieuw 200. 

 

Perfecte service van Telenet, ze zijn met recht en rede de beste providers van het land.