Beantwoorden
remo63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Opname instellingen nieuwe TV box

Hallo ik ze hebben gisteren een nieuwe tv box komen plaatsen en nu heb ik een vraagje daar over.Ik programeer familie en wil deze later zien op de avond en druk op kijken van het begin en dat is al meer dan 10 min. bezig.nu ben ik op zoek gegaan naar de optie's voor opname maar kan deze nergens vinden.Dat kon je bij de vorige tv box wel instellen bv 10min. voor en 10 min. na de opname.Kan je me helpen want dit is niet leuk?

0 Likes
17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname instellingen nieuwe TV box

even terug zappen in de opname, normaal begint die op tijd en is er ruim tijd na en voor de opname om deze te bekijken, 

hier geen moeilijkheden mee.

er is geen optie meer om tijd voor of na de opname te doen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opname instellingen nieuwe TV box

Het is niet mogelijk om dit in te stellen op deze tv-box.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

Opname instellingen nieuwe TV box

Heb dit ook al meegemaakt dat je moet terugkeren wil je het begin zien .

Dus daar klopt iets niet.

Vroeger kreeg je eerst nog een resem reclame omdat het programma niet op tijd begon, maar nu val je midden in een programma

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opname instellingen nieuwe TV box

@remo63het klopt dat je zelf geen voor of na tijd meer kan instellen bij je opnames. Er wordt uiteraard nog bekeken hoe dit zo efficiënt mogelijk kan ingesteld worden, zodat er niet teveel wordt opgenomen of dat het programma op het juiste tijdstip altijd start. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Opname instellingen nieuwe TV box

Gewoon geduld hebben, het is voor iedereen nieuw, ook voor de mensen bij telenet.

Jos

0 Likes
remo63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Opname instellingen nieuwe TV box

Hallo,

 

Dan vraag ik mij af waarom dat bij de vorige tv box wel ging. Ik dacht dat het een vooruitgang was maar blijkbaar vergis ik mij.

 

mvg,

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opname instellingen nieuwe TV box


@remo63@  schreef:

Hallo,

 

Dan vraag ik mij af waarom dat bij de vorige tv box wel ging. Ik dacht dat het een vooruitgang was maar blijkbaar vergis ik mij.

 

mvg,


Elke vooruitgang brengt ook een stukje achteruitgang mee...


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Opname instellingen nieuwe TV box

Sommige hebben echt geen geduld, elke vernieuwing brengt wat kleine foutjes aan het licht, geduld !!!

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname instellingen nieuwe TV box

@remo63 deze box is totaal anders opgebouwd dan de vorige boxen met harde schijf.

deze is via cloud opname en werkt anders in samenwerking met de EPG, en de box is ook een ander merk en type dan de vorige boxen van telenet, dus volledige andere opbouw.

alles komt wel goed, heb ook nog de allereerste digibox gehad van telenet, 

die was pokken traag en daar kon je amper nog iets mee doen, als je nu en toen vergelijkt is er al veel vooruitgang geboekt bij telenet op vlak van digitale tv.

daar duurde het ook lang eer die eerste digibox perfect werkte,

daar zijn de testers voor om te helpen bij problemen en bugs zodat de klanten vanaf de box voor iedereen beschikbaar is gebruikzamer is dan nu.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
debruynba
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Opname instellingen nieuwe TV box

Ik ben ook al tevergeefs op zoek geweest naar die instelling.

Gelukkig kunnen we nu nog dankzij Play terug zappen in de tijd.

0 Likes
JohnL
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opname instellingen nieuwe TV box

Hallo,

 

Die instellingen pre en post times worden nu op de BO ingesteld. Men (operations)  kan die voor elk kanaal veranderen.

Nu in de EPG die binnen komt zit er een veldje "Technical times". Dus als een programma 10 minuten later begint dan gepland, dan kan men een EPG update sturen waar de techische tijden worden aangepast aan het werkelijke begin uur en eind uur. Dus wanneer die EPG update er is geweest en je start je programma via replay of recording dan start je exact wanneer het programma is begonnen. En dat moet je eerst niet 10 minuten voortspoelen. Let wel op: Op de UI (in de EPG blijven de oorsprokelijke uren staan) Nu zulke update kunnen soms wel wa tijd kosten en wordt ook niet voor alle kanalen / programma's gedaan. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opname instellingen nieuwe TV box

@JohnL zeg ik ben mor tot men 14 nor school gewest,  Bo, EPG, en UI wat bedoelt ge daar mee, dan kan ik volgen.

Jos

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Opname instellingen nieuwe TV box

@Ex-Netweter @JohnL   Normaal :

 

EPG : Programmagids (electronic programming guide)

UI : user interface (hoe uw menu's eruitzien en hoe ze werken enzo)

BO : zou normaal Back Office moeten betekenen (dus de mensendie de gewone vragen afhandelen), maar in dit geval ben ik er niet zeker van.

 

 

JohnL
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opname instellingen nieuwe TV box

@Ex-Netweter, @kmichels:

 

Uitleg van EPG en UI is correct.

BO staat inderdaad voor Back office. Maar dit is het geheel aan servers waarmee je TV box babbelt. 

Dus als je BV een recording plant. Dan stuurt je TV box een "create recording" request naar de Back Office. En die zorgt er dan voor dat je opname in de cloud terecht komen. Hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt.