Beantwoorden
mdm210267
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

Beste,

Sinds enkele weken beschik ik niet meer over de zenders 177 n-tv en 158 france ô.  Bij beide krijg ik melding dat het signaal ontbreekt ?  De rest van de zenders werken wel nog normaal.

0 Likes
16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@mdm210267  je kan altijd eens kijken of die zenders nog aangeboden worden. Er zijn enkele wijzigingen gebeurd dus kan het zijn dat die zenders niet meer beschikbaar zijn. Klik op onderstaande link dan kan je eens kijken. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/welke-tv-zenders-en-radio-zenders-o...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@mdm210267 @Deze zenders zitten samen op dezelfde frequentie (mux genoemd) kan zijn dat er verlies zit op die ene freq of inslag van een ander signaal en zo storing heeft.

france O zal tegen de zomer wel stoppen met uitzenden samen met france4 door bezuinigingen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mdm210267
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

Beste, bedankt voor de info maar dit had ik reeds bekeken.

 

0 Likes
mdm210267
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

Beste master magic, ik mis vooral n-tv, maar merkte dat ik op france-o hetzelfde fenomeen had.

geeft signaal 'nul' voor beide.  kan ik zelf nog iets testen ? of wat is mogelijke oplossing

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@Master-Magic  dat wist ik niet dat die op dezelfde mux zaten 🙂 Zo leren we weer iets bij.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@mdm210267 je kan proberen eens een nieuwe coax kabel te leggen of te verbinden aan de digibox/corder (als dat mogelijk is), 

hoe is nu die coax aangesloten aan je toestel??? vanaf de NIU (dat ook verbonden is met de modem)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@patrick37 zo een lijst zoals ik voor de basis radio heb gemaakt zou ik ook nog eens kunnen doen voor de tv zenders (al verschilt die wel tussen bv oost-west Vlaanderen en Limburg qua indeling zenders, dus voor een groot aantal klanten zou dit niet kloppen.

maar zal voor niet direct zijn 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

Altijd interessant @Master-Magic 

Vroeger dat ik er nog was ja dan kon ik dat zo zien natuurlijk of die op de zelfde mux zaten maar nu niet meer.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mdm210267
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@ master magic: digicorder is idd rechtstreeks verbonden met een coax naar de niu, op de niu zit inkomende coax, de uitgaande naar m'n digicorder en een kabel naar de modem.  Aan m'n binneninstallatie is de laatste jaren niets gewijzigd.  ongeveer een maand geleden heb ik gemerkt dat n-tv niet meer werkte.  Zijn het enkel die 2 zenders die samen zitten ? kan er buitenshuis een probleem zijn ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@mdm210267 de coax kabel binnen kan versleten zijn of er kan instraling zijn, moet zeggen heb net ook eens een scan gedaan met een niet telenet ontvanger op de kabel en deze zenders mis ik ook met nog een aantal andere, heb zo een vermoeden dat dit een frequentie is dat minder sterk is of gestoord word door iets.

zou nu die Freq moeten te weten komen zodat ik hier eens kan scannen er op om te zien of deze idd de problemen heeft of niet.

met een netwerk signaal scan vind hij ze niet, eens moeten bekijken allemaal, maar voor jou is dit ook geen oplossing, zou beginnen met die coax kabel eens te vervangen als dit mogelijk is.

die kabels verslijten ook met de jaren en er kunnen barstjes inkomen waardoor instraling dan mogelijk is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mdm210267
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@master magic,  ken er niet zoveel van maar is dat dan mogelijk dat slijtage enkel invloed heeft op die 2 zenders  ?   Zijn er nog ander invloeden van buitenaf mogelijk ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@mdm210267 ja dat kan, als er een DAB+ antenne in de buurt of een andere antenne van een radio zender of politie of brandweer of what ever op hetzelfde kanaal of in de buurt er van uitstraalt dan kan dit storing veroorzaken op die ene Freq, ook bepaalde draadloze telefoons kunnen daar de oorzaak van zijn of een wifi router bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

Hier, Antwerpen LO, zijn beide zenders nog te ontvangen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plots geen signaal meer op N-TV en France Ô

@mdm210267 het is de 120 Mhz dat je mist of geen ontvangst op hebt...

 

zijn die waar Play Sports Golf, HD5-7 opstaan en France 4-5-O CGTN en nick music opstaan (hier toch alvast in oost-west vl gebied)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes