Beantwoorden
Frederick1979
Professional Weetjeslezer
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

Dag allemaal,

 

Ik dacht ik stel mijn vraag hier even 🙂

 

Situatie thuis is als volgt.  Huis is opgedeeld in 2 gedeeltes.

 

We zitten met 1 binnenkomende kabelaansluiting in huis A.

 

Deze gaat naar de NUI, hiervan vertrekt 1 coax naar Huis B en 2 coaxen blijven in huis A.

 

In huis B komt deze coax binnen gaat naar een versterker/verdeelunit met stopcontact.

 

Daaruit vertrekken 3 coaxen naar de verschillende TV toestellen.

 

Nu hebben we in huis B de laatste tijd problemen.

 

Het is boven begonnen, daar staat een toestel met een kaart.

 

Ontzettend slecht beeld.

 

Daarna zelfde probleem in de keuken, daar staat een digibox.

 

In de living nooit problemen gehad, daar staat een digicorder type 2200, maar iets ouder model.

 

Nu is een technieker van telenet langsgekomen om dit na te kijken.

 

Hij heeft de 3 kabelaansluitingen getest en nieuwe connectors gezet waar hij dat nodig achte.

 

Nu heeft hij de tv boven met het kaartje ook niet werkend gekregen, maar zeid at dit aan de TV hing.  Ik heb toen de digicorder van de living genomen en daar gezet, alles perfect zowel de signaalkwaliteit constant +-90, geen foutpakketten.

 

Dus ik naar de telenetshop, een nieuwe digicorder gaan halen, ook een 2200 maar iets ander type met andere afstandsbediening en kennelijk ook andere softwareversie.  Maar uiterlijk identiek op het logo na.  

 

Als ik die boven insteek, krijg ik niets als storingen en foutpakketten, signaalkwaliteit gaat van 100 naar 0 naar 30..... kortom fluctueert, en zware storing.  Technieker heeft deze coax aansluiting nochtans uitgelezen en was perfect bevonden.

 

Zet ik die box in de living, zelfde probleem, amper beeld, foutpakketten, fluctuerende signaalkwaliteit....

 

Wat zou dit kunnen zijn, zou dit alsnog aan de coaxen kunnen hangen?  Het lijkt dat de nieuwe digicorders en boxen veel gevoeliger zijn.

 

Weet iemand hoe je naar dat "geheim" menu gaat waar met de afzonderlijke signaalkwaliteit per kanaal kan zien?  Technieker wou dit niet zeggen 😉

 

Bedankt,

Frederick

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

" Weet iemand hoe je naar dat "geheim" menu gaat waar met de afzonderlijke signaalkwaliteit per kanaal kan zien? Technieker wou dit niet zeggen "

 

Als je gaat kijken bij signaalkwaliteit moet je gewoon van zender naar zender zappen. (Wieltje, digicorder, technisch, signaalsterkte). Daar zie je dan zender, TSID, kwaliteit, sterkte enz. Gewoon zappen naar andere zender en je ziet het per zender. Je moet ook kijken en noteren op welke TSID je vooral storingen hebt. Zit de storing vooral op zenders met dezelfde TSID dan is er een bepaalde frequentie gestoord en moet de technieker niet alleen kijken naar het totaal van de kabel want die kan goed zijn maar toch slecht zijn op bepaalde frequenties.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

Wat gebeurt er als je:

1. de antennekabel beweegt,

2.. de antennestekker wat draait in de contactdoos,

3. de antennestekker wat draait in het aangesloten toestel.

 

 

0 Likes
Frederick1979
Professional Weetjeslezer
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

Alles blijft dan even slecht, enkel als ik de digicorder van de living neem en daar zet is alles perfect.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

Gebruik je dan de antennekabel die boven ligt of laat je de antennkabel in de digicorder van de living steken en neem je het geheel naar boven?

0 Likes
Frederick1979
Professional Weetjeslezer
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

Ik trek enkel de digicorder zelf uit en zet die boven.

Dus aan de kabels hangt het niet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

Dan denk ik dat Murphy heeft toegeslagen. Ga terug naar de Telenet shop en wissel de nieuwe Digicorder tegen een ander exemplaar.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

In huis B staat een extra versterker geplaatst. Heb je daar nog uitgangen op vrij. Zo ja, zijn deze afgesloten met een afsluitweerstand van 75 Ohm’s? Je kan ook de kabel van boven, waar je problemen op hebt, eens op een andere uitgang aansluiten. Maar onthoud één ding: de vrije uitgangen moeten steeds afgesloten zijn met een afsluitweerstand.

Never trust in Dust
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Problemen met beeld, signaalkwaliteit wisselt

Uit je verhaal is duidelijk dat al de aansluitingen in Huis B problemen vertonen. Dus zou ik eerder denken aan de kabelverbinding van huis A naar huis B. Als deze via een buitenmuur verloopt is aan te raden een dubbel geïsoleerde kabel te gebruiken. Dus zo eentje die je huis binnen komt. Kijk in Huis A of je nog een andere aansluiting heeft die iets meer versterkt en zet daar je verbinding op. Wat ook natuurlijk kan zijn is dat je versterkersplitter in huis B ook een probleem heeft. Ik zou daar een identieke neer zetten als in huis A. Dus die van Telenet. Dan ben je zeker dat overal de impedantie gelijk is en er geen ongewenste reflecties op de lijn komen.

Hopelijk helpt dit een beetje

Stefan Groenen
0 Likes