|
25.838
netweters
|
160.202
antwoorden
|
|
21.577
vragen
|
Hoi,
Ik kan er niet meer aan uit, ik heb een eigen router tp-link er7412-m2 en heb mijn modem in bridge staan een F@ST3896LG-TN. Tot hier alles in orde. Nu de vraag, waar moet ik de utp kabel steken in mijn modem poort 1 of ..., en moet deze op de router op een wan poort of een lan poort?
Als ik deze in een wan poort steek in de router heb ik geen internet en steek ik deze in een lan poort heb ik wel internet.
Groeten.
Ben er al een dag mee bezig, ga het even laten bezinken. 😬
[Telenet modem F@ST3896LG-TN]
│
│ (2,5 Gbit WAN-poort)
▼
[TP-Link ER7412-M2 router]
│
│ (2,5 Gbit poort ingesteld als WAN)
▼
Intern netwerk
Configuratiestappen:
1️⃣ Op de Telenet F@ST3896LG-TN gebruik je de 2,5 Gbit WAN-poort
2️⃣ Op de TP-Link ER7412-M2 stel je de 2,5 Gbit poort in als WAN
3️⃣ In MyTelenet registreer je het MAC-adres van de TP-Link ER7412-M2
Hoi,
Allemaal geprobeerd, zelf mijn pc mac adres gekloond in de router. Wel eerst mijn pc rechtstreeks aan de modem en deze terug opgestart tot mijn pc terug internet had. Dan mijn mac adres van de pc gekloond op de router en opgeslagen. Hij verbind gewoon niet met het internet. Ik ga morgen de router eens met een korte kabel verbinden met de modem. De wan poort van de router gebruikt nu mijn mac adres van de werkende pc......, ik weet het niet meer, nog nooit last mee gehad.
Alles lijkt nog op een layer 1 connectiviteits probleem. Misschien lukt het niet om op een gemeenschappelijk snelheid te syncen. Probeers anders een 1Gbps poort te gebruiken op de modem. Kun je de poort snelheid manueel instellen op je eigen router ipv automatisch?
Of probeer inderdaad een andere kabel.