Beantwoorden
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

Hallo,

ik heb een Telenet modem online en werk verder met TPLink Mesh routers.

Na de verplichte overstap van Yugo heb ik nu One Up welke ook de optie Safespot + bevat.

Na installatie echter werkt dit niet bij mij. Is deze optie niet te gebruiken als je een modem only hebt?

Mvg,

Dominiek Cnudde

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Safespot + Modem Only

0 Likes
10 reacties
Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

De safespot is ook niet verplicht te gebruiken, ik gebruik de safespot app alleen op iPhone weet niet of dit op een android werkt. Dit is gewoon om te zien wie wat op mijn netwerk verbonden is.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

@cooltonic 

 Je gebruikt een modem only zeg je maar die bestaan niet meer dus je hebt denk ik de Docsis 3.1 E-router ( Zeker eens nakijken als je wil ). 

 

Daarnaast als je de Mesh gebruikt en die is ingesteld als router werkt je Safespot+ niet omdat Safespot geen routers ondersteund. Je dient dus je Mesh om te schakelen naar AP om gebruik te maken van Safespot+. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

@Kanjo 

Dit werkt zo wel voor IOS als Android kan ik je bevestigen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

@cooltonicin bridge mode werkt dit niet, heb zelfde probleem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

Hallo Patrick,

het is inderdaad een Docsis 3.1 E-router.

Hoe en wat kan ik het best configureren? Alle Mesh Wifi (TP Link Deco M9) toestellen configureren naar Acces Points? Ook de hoofd unit (Deco die nu waarschijnlijk is ingesteld als router)?

Met dank, Dominiek

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

@cooltonic 

Ik heb thuis ook de TP Link Deco maar heb alles gezet in AP. Dit was enkel om te voorkomen dat de Safespot+ niet zou werken. Natuurlijk heb ik ook al een test gedaan als ik de Safespot+ had op de HGW en de Deco achteraf zou zetten in router functie met beveiliging. Wat blijkt ,het werkt niet helaas dus Telenet houd woord hierin dat de twee dus niet werken samen. 

 

Om je dus te dienen als antwoord ja zet je Deco op AP en je zal zien dat je werking ervan perfect gaat zijn. 

 

Moet je de Safespot ook nog op je pc installeren of op een iMac of MacBook ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

Hallo,

ik zal dit eens proberen als de kinderen uit huis zijn? Neemt de Docsis 3.1 dan terug de functie over als router? Of hoe werkt dat juist. Moet ik in de instellingen van Mijn Telenet Router ook nog instellingen wijzigen? Dank je voor de hulp.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

@cooltonic 

Eigenlijk moet je niks doen want je hebt de Docsis 3.1 E-router. Daarachter heb jij je TP Link Deco zitten dus dat gaat functioneel goed zijn geen enkel probleem. Enkel heb ik de HGW , wifi uitgezet , maar dan komt de werking op hetzelfde neer. 

 

Jij zet je TP Link Deco om naar Ap , je deco's gaan even de tijd nodig hebben voor een omschakeling en dan is het gereed. Dan is jou netwerk beveiligd en zal je ook zien in je Safespot app welke 'nieuwe' apparaten er zijn toegevoegd ( dus elk slim apparaat in je netwerk ). 

 

Als jij dit nu wil proberen terwijl iedereen thuis is kan ook hoor dat doe ik zo vaak als ik testen wil doen. Heb dan wel geen kinderen wel een partner maar er is geen onderbreking van tv of iets aangezien die op de kabel is verbonden met internet. Dus ik doe eigenlijk alles kwa testen op wifi wat ik wil tenzij ik de modem moet uitschakelen dan is het wachten op de partner dan kan ik niet veel doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

Dank je Patrick. Mijn Telenet modem zend waarschijnlijk geen wifi signaal uit hé...Klopt dit. Ga alle Deco's eens proberen in AP modus te zetten en eens zien hoe stabiel het netwerk dan is en hoe goed die Safespot werkt. Mocht ik terug willen naar het huidige systeem dien ik enkel in Mijn Telenet onder Bridging het Mac adres te zetten zeker van mijn hoofdDeco en deze dan terug te resetten van AP naar Router. Ben niet zo super technisch aangelegd maar ga het asap eens proberen. Bedankt alvast voor alle hulp en nog een prettige kerstavond 🙂

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je Safespot+ gebruiken in ONEup met modem-only?

@cooltonic 

Nee jou E-router , wat de naam al zegt , zend geen wifi uit. Maar dat is niet gezegd dat je geen bekabelde toestellen hebt waardoor je wel testen via je wifi kan uitvoeren , zoals ik ook doe. Als er dan een korte wifi onderbreking is dan is het zo natuurlijk. 

 

Moest je terug willen naar je huidige Deco opstelling , je router functie met beveiliging , dan moet je niks in Bridging ingeven , want dan werkt jou beveiliging toch wel van je Deco. 

 

Het in bridgen zetten van je Deco is enkel nodig als je ze een eigen ip adres wil geven daar komt het in het kort op neer. Maar daar heb je nu niks aan tenzij je dat echt wil maar dat is weer een ander onderwerp. Voor nu is enkel dat geen ik je gezegd heb anders is er geen toegevoegde waarde aan het geen ik je gezegd heb. 

 

PS : kerstavond geen probleem enkel kerstdag dan ben ik er zo goed als niet 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.