Beantwoorden
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

Ik heb een Sony KDL-40Z4500 van 4/2009.

Gezien analoog zal stoppen probeer ik posten te vinden via digitaal en de instructies gegeven door Telenet op 290Mhz ingesteld enz.

De TV vindt niets ook niet op automatisch zoeken.

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Digitale TV

 

 

0 Likes
33 reacties
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

Ook met land Zweden geen resultaat.

Bedankt om te helpen maar blijkbaar is er geen oplossing om digitaal heb kijken met die TV zonder digibox.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

@jaak27 @Probeer eens manueel te doen in kabel tijdens het proberen scannen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

Sorry dat begrijp ik niet

0 Likes
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

Men maakt mij de opmerking dat het toch niet kan dat je met een TV alleen met DVB-C zonder andere hardware digitaal kunt kijken. Je moet dan toch nog een Telenet PC card of digicorder daarbij hebben of niet?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

@jaak27 @Toch wel, het compacte signaal dat het analoge vervangt. Zonder enig probleem met de juiste tv, de rusthuizen staan er vol van 😉

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

@jaak27 

Vermits er tegenstrijd is tussen enerzijds de info op de website van Sony en anderzijds de handleiding, kan je de vraag stellen aan Sony.

Ik vermoed dat de info op de website juist is. Handleidingen worden voor meerdere modellen gemaakt en mensen doen al eens iets fout. Bijkomend is er ook het probleem dat in sommige landen of sommige verdelers het DVB-T signaal verdelen op de kabel. Het DVB-T signaal is gelijkaardig maar niet het zelfde.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

bekijk een dat de tv niet op dvb t staat ingesteld

of laat hem scannen zonder land in te voeren

vroeger bijna  zelde type gehadtv 036.JPG

0 Likes
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

bekijk een dat de tv niet op dvb t staat ingesteld

of laat hem scannen zonder land in te voeren.

 

Bedankt, dus op kabel (dvd c) zetten, moet ik dan 290000 invoeren of hoe gaat dat juist?

Men zegt, geen land invoeren, manueel scannen enz. enz.

 

Wat moet ik juist doen? U had nog dezelfde TV (4/2009) en het werkte. 

Wat deed u juist opeenvolgend?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

Niet elke tv laat toe om geen land in te stellen. Het land wordt gevraagd om het de klant gemakkelijk te maken (wat niet altijd klopt). In de tv zitten dan vooraf geprogrammeerde instellingen zoals voor België kan je de kabelmaatschappij kiezen, bijvoorbeeld Telenet en daarmee word netwerk-id, freqentie, QAM en symboolfrequentie vooraf doorgaans ingevuld met de waarden 22, 322(000), 6875 en 256. Sommige tv's laten toe om deze waarden nog te veranderen (in het geval van het compact signaal netwerk-id en frequentie), andere niet. Indien wel, geen probleem, indien niet dan moet een ander land gekozen worden. Heb je in de lijst een onbenoemd land zoals 'ander land', dan kan je dat kiezen. Lukt dat niet, dan kies Zweden, Oostenrijk of Nederland. Voor Taal behoud je Nederlands of de door uw gewenste taal. De drie landen die ik hier vermeld waren de oplossingen die men tien jaar geleden kon vinden.

 

jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

Ik stel de vraag aan de Sony community en krijg als antwoord: 'Om de digitale kanalen te kunnen ontvangen is een CI+ module met kaart nodig'.

 

Ik heb nu alles geprobeerd en niets lukt.

 

Nog een vraag: Als ik geen DVB-C heb, wat zou blijken, maar ik heb wel een PC card slot (gemerkt 'only for service'). Ik neem aan dat een Telenet PC kaart daar in steken het probleem niet oplost of wel? En als je zo een kaartje koopt (ong 60€) moet je dan nog maandelijks betalen?

(Ik heb al WIGO)

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

@jaak27 Dat ci+ kaartje gaat niet werken in die service ingang. Je moet specifiek een ci+ poort hebben op je tv. Ergens op internet (Google) kan je zien of je tv geschikt is voor tv met een kaartje van Telenet (weet het adres niet van buiten, anders zou ik je hier een link geven). Maar zo uit de losse pols durf ik te stellen dat je tv niet geschikt is. Sorry


PS: dit is toch voor je 2de tv hoop ik, deze vragen ?

PPS’: kaartje is eenmalige aankoop van 69€ Geen maandelijkse betalingen buiten de kabel tv, maar is ook tweedehands te vinden.

Mvg,

Yves

 

 

0 Likes
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

Dat is een klaar antwoord en ik vrees dat het klopt.

Ik heb WIGO op een andere TV?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

@jaak27 Het zijn nog solden 😉

 

Mvg

Yves

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

@jaak27 

Met of zonder CI+ kaart kan je evenveel (of in uw geval even weinig) zenders instellen. De CI+ zorgt er enkel voor dat zenders die in een betaalpakket zitten, kunnen bekeken worden.

 

Trouwens een slecht antwoord dat je gekregen hebt. Als je zeker wil zijn, stel de vraag aan Sony zelf.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch op Sony KDL-40Z4500 lukt niet

@janne_man , wat betreft het aantal zenders is dit niet helemaal correct, met een kaartje heb je een aanbod van ongeveer 85 tv zenders (waar je er een 10-tal van bekijkt 😉)waaronder een heleboel in HD, met het compacte signaal heb je er een twintigtal. 

Mvg,

Yves

0 Likes