Beantwoorden
Gialloblu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe digicorder bedienen via Sony?

Sinds kort heb ik Sony XH900. Voorheen philips en daarmee kon ik digicorder bedienen, maar met de Sony totaal niet, ook al staat er digicorder als apparaat in bravia sync en gaat het wel uit als ik tv uitzet. Iemand een idee hoe dit komt of verholpen kan worden? 

 

Alvast bedankt! 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Sony vs Digicorder

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe digicorder bedienen via Sony?

Dat is een CEC probleem, ze begrijpen elkaar blijkbaar niet goed. Blijkbaar was CEC bij de Phillips veel beter dan bij Sony.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BDE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hoe digicorder bedienen via Sony?

@Gialloblu 

Ongeveer dezelfde situatie en probleem hier. Voorheen een oude Samsung waar het sowieso niet lukte.

Sinds deze week een Sony aangekocht, De digicorder (geen tv box) wordt wel uitgezet, maar start niet op bij opstarten TV, en kan niet bediend worden voor kanalen,... Ook bij mij staat de digicorder bij in de Bravia Sync.

 

@Janneke_Dust , frappant, want heb hier nog 3 externe toestellen aangesloten, bluray, oudere media player, AV  receiver en die doen het allemaal wel. Dus is het Sony die de taal niet spreekt, of de Telenet Digicorder 😉

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe digicorder bedienen via Sony?

@BDE denk de digicorder, die doet de laatste tijd al veel niet dat wel moet, 

op bepaalde zenders geen ondertiteling of geen extra geluidssporen bij engelse film op Franstalige zender wat met een tv met kaartje en niet telenet box wel allemaal werkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gialloblu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe digicorder bedienen via Sony?

Zou telenet tv box wel het ondersteunen? 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe digicorder bedienen via Sony?

@Gialloblu probeer eens op een andere hdmi poort, en ja de tv box ondersteunt dat, al moet je dan je tv uitzetten met de afstandsbediening van de tv box, dan gaat tv en tv box samen uit en ook aan als CEC aanstaat op de tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gialloblu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe digicorder bedienen via Sony?

Ja ik dacht het al, die is geavanceerd en ik heb nog de standaard grote zwarte digicorder, maar vreemd dat bij andere tv's het wel lukt. Nu gebruik ik een harmony dus dat helpt al een groot stuk maar toch, dan kan je knoppen gemakkelijker toewijzen als ze hetzelfde doen op de twee.

Ik heb 4 hdmi poorten op de xh900. Twee zijn hdmi 2.1 120hz dus daar zir voor earc soundbar en andere ps4 (al is dat enkel bij ps5 eigenlijk nuttig). De twee overgebleven zijn dus standaard en hetzelfde en daar zit digicorder in.

 

Kan je je digicorder niet ruilen voor rv box ondertussen? 

0 Likes
Gialloblu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe digicorder bedienen via Sony?

Uitzetten cava maar is idd kanalen wisselen en de ok knop etc

0 Likes