Beantwoorden
GK5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Tien op tien!

TV-box ondertiteling werking/instellingen

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van de nieuwe Telenet TV Box. Prachtig toestel trouwens mits enkele kinderziektes.

Zo heb ik een probleem met de ondertiteling.

Daar waar ik vroeger (met digicorder) via Teletext onderschriften had op zo goed als alle Nederlandstalige  opgenomen programma's blijkt dat nu niet meer zo. Zo heb je bij het afspelen van bijvoorbeeld  'De slimste mens' niet de mogelijkheid om de ondertitels aan te zetten. Nochtans zijn er wel ondertitels via pagina 888 van Teletext voorzien.

De optie 'ondertitels' staat in dit geval niet in het contextmenu (drie puntjes) en ik kan ook nergens vinden hoe ik naar Teletext kan gaan.

Verder nog een opmerking over de ondertiteling in een programma zoals 'Thuis'. Hier kan je de ondertitels wel aanzetten maar deze zijn heel klein en daardoor bijna niet te lezen. De voorziene optie om de ondertitels groter te zetten doet niets.

Misschien hebben jullie een oplossing of suggestie voor deze twee puntjes.

Dan hoor ik het graag.

 

Tenslotte nog een algemene suggestie: Het lijkt mij nuttig om bij een software-update een melding te plaatsen op het Welkomscherm. Nu lijkt het of het toestel vasthangt op dit Welkomscherm. Pas als de update helemaal uitgevoerd is komt er een melding.

 

Frank

 

0 Likes
37 reacties
Ex-Netweter
 

TV-box ondertiteling werking/instellingen

@Theo2 ik heb in elk geval bij systeeminstellingen mijn voorkeuren ingesteld, standaard en nederlands, dat zijn dus mijn voorkeuren die de box normaal altijd zou moeten volgen, met de toets 3 puntjes kan u dan nog extra's doen teletext enz zelfs uit zetten voor die zender maar op elke zender zijn de mogelijkheden niet altijd het zelfde, ( zoals op 4 momenteel ncis new orleans) zet ik bij instellingen de ondertiteling uit dan blijft de ondertiteling er wel op staan ook met de toets 3 puntjes kan ik de ondertiteling niet uit zetten verander ik de taal van de ondertiteling bv engels dan blijft de weergave op 4 zelfde aflevering in het nederlands. ga ik naar de opnames en speel de zelfde aflevering af blijft het nederlands en kan ik niks veranderen aan de ondertiteling met de toets 3 puntjes, zet ik bij de voorkeur-instellingen de ondertiteling uit dan blijft de nederlandse ondertiteling er op, en kan ik niets veranderen aan de ondertiteling, dus het is nooit het zelfde per zender en per uitzending, ook vooruit of achteruit scheelt per zender.

ik persoonlijk heb enkel met bbc entertaimen last met de ondertiteling, npo adr enz gebruik ik niet.

Jos

0 Likes

TV-box ondertiteling werking/instellingen

@Theo2 nu zie ik wel dat we afgeweken zijn van het onderwerp, dit had beter bij iets over ondertiteling gestaan, als Suzy het opmerkt zal ze het misschien verplaatsen.

Jos

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-box ondertiteling werking/instellingen

Ik heb even gebeld over het verschil tussen de ondertitel instellingen bij het systeem algemeen en achter de drie puntjes per zender. Op de helpdesk meent men dat de instellingen algemeen op systeemniveau  de start moet zijn bij elke zender...als hij het uitzendt. Dus een soort "openingsbod" bij het kiezen van de drie puntjes.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box ondertiteling werking/instellingen

@Theo2 theo had u iemand van de tv box  of de gewone dienst? want deze morgen kwam ik op de gewone dienst terecht en dan dacht ik het zal voor maandag zijn.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-box ondertiteling werking/instellingen

Volgens mij wel, hij kon mijn ticket van gisteren  aanvullen.

Ik heb niet gevraagd of hij van het Tvbox- team was, wel of hij mijn ticket van gisteren kon zien.

 

Ben wel even vergeten te vragen wat er gebeurd als ik de algemene instelling aanpas, worden dan alle wijzigingen op zenderniveau ( via drie puntjes) overschreven ???? Wie weet...

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box ondertiteling werking/instellingen

@Theo2 theo volgens mij telen uw algemene instellingen voor alle zenders en de knop 3 puntjes zijn extra mogelijkheden afhankelijk wat de zender aanbied het is niet op elke zender het zelfde.

bij opgenomen afleveringen is er dan nog eens verschil wat ge kunt met de knop 3 puntjes.

daarom ik bezie het zo, mijn algemene instellingen zet ik zoals ik het graag zou hebben, en daar blijf ik dan af, de knop 3 puntjes gebruik ik om te kijken wat kan in nog extra doen, zoals bv de ondertiteling uitzetten en overgaan op teletex voor grotere letters bv, maar bv bij npo lukt dat dan weer niet.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-box ondertiteling werking/instellingen

@Ex-Netweter, heb het stuk over de ondertitels verplaatst naar de post over ondertitels. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box ondertiteling werking/instellingen

Ok, bedankt.

0 Likes