Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld

Ik heb altijd geleerd dat teletekst in enkele beeldlijnen zat voor of na het beeld.

Daardoor lopen de ondertitels (888) synchroon met het beeld.

De nieuwe Tv-box slaagt erin die synchronisatie om zeep te helpen , bij terugkijken en opnames ;

Hoe kan dat ?

0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld

@Theo2 u verward de dingen volgens mij is er bij opnames geen teletekst, ik had u geantwoord via een andere topic nu begint u weer een nieuwe dat maakt het ook niet overzichtelijk.

klagen over telenet moet u echt bij telenet zelf doen, hier lost dat niets op, nogmaals eens u teletext selecteert bedient u teletekst en niet de tv box met uw afstandbediening, u moet teletext opzetten voor de aflevering begint niet als ze al begonnen is, lees de link helemaal door die ik u zond, ik heb u trouwens al een oplosing gezonden voor de zwarte balk omdat ik die link helemaal heb gelezen en uitgetest.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld

Jos, Ik heb dit geopend onder TV, niet onder TV-box, omdat teletekst normaal "in" het beeldsignaal zit en ik niet versta hoe dat uit synchronisatie kan geraken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld

omdat teletext een analoog signaal is en de beelden digitaal 😉 daarom zit er vertraging op, telenet kan dit aanpassen, dat heeft een tijdje ook op de vorige boxen een probleem geweest.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld

@Theo2, ik moet @Ex-Netweter hier in bijtreden. Meerdere verschillende posts maken over exact hetzelfde onderwerp maakt het inderdaad niet echt overzichtelijk. Er zijn reeds enkele posts over ondertitels op de nieuwe TV-box, lijkt me handiger dat jullie deze conversatie daar verder zetten. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld

@Suzy @Theo2 ik was in't begin ook razend op da bakske, ondertussen is er heel veel opgelost, en met theo zijn probleem kreeg is ook mijn ondertiteling onder de knoet, natuurlijk iedereen heeft het graag simpel, en daar moet nog aan bijgeschaafd worden, de zenders die theo aanhaalt gebruiken ander systeem ondertiteling en daar loopt het fout, theo moet die klacht doelgericht melden, en dan kunnen ze het specifiek bekijken.

alleen bij life weergave al zit ge met verschillend systemen doordat de zenders ze gebruiken, die kan je uitzetten en teletekst gebruiken, maar dat is dan ook weer omslachtig, vergroten zwarte balk weg enz, en zit ge in teletekst kan je de rest niet bedienen, ga je er uit door vooruit te spoelen, is teletekst weg, een simpele oplossing is er niet. en dan hebt ge de opnames nog niet gehad, we willen altijd meer en meer.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld

Sorry, ik had dit draadje geopend omdat ik het "technisch" niet goed snapte, de teletekst informatie zit normaal in het beeldsignaal. Is dus van ontwerp uit synchroon.

 

Ik zal het niet meer doen Smiley Verdrietig

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld



 

@Theo2 @Suzy theo ik heb het even hier geplakt omdat we van het onderwerp afweken, het andere ging meer over internet verbruik tv box

@Theo2 ik heb in elk geval bij systeeminstellingen mijn voorkeuren ingesteld, standaard en nederlands, dat zijn dus mijn voorkeuren die de box normaal altijd zou moeten volgen, met de toets 3 puntjes kan u dan nog extra's doen teletext enz zelfs uit zetten voor die zender maar op elke zender zijn de mogelijkheden niet altijd het zelfde, ( zoals op 4 momenteel ncis new orleans) zet ik bij instellingen de ondertiteling uit dan blijft de ondertiteling er wel op staan ook met de toets 3 puntjes kan ik de ondertiteling niet uit zetten verander ik de taal van de ondertiteling bv engels dan blijft de weergave op 4 zelfde aflevering in het nederlands. ga ik naar de opnames en speel de zelfde aflevering af blijft het nederlands en kan ik niks veranderen aan de ondertiteling met de toets 3 puntjes, zet ik bij de voorkeur-instellingen de ondertiteling uit dan blijft de nederlandse ondertiteling er op, en kan ik niets veranderen aan de ondertiteling, dus het is nooit het zelfde per zender en per uitzending, ook vooruit of achteruit scheelt per zender.

ik persoonlijk heb enkel met bbc entertaimen last met de ondertiteling, npo adr enz gebruik ik niet.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondertitels via 888 niet synchroon met beeld

bij de NPO opnames en ondertiteling is de ondertiteling veel te snel weg.

moet eens testen of ik dat via de satelliet ontvanger ook heb met dezelfde opname die gedaan word de zaterdag.

 

heb wel gemerkt dat er sinds de update wel ondertiteling werkt bij huizenjagers bij de persoon op de achtergrond als ze spreekt, als de witte ondertitels die standaard mee gestuurd worden in de beelden er niet is en ze iets zeggen dat werkt die ondertiteling op de box wel, 

is wel de kleine ondertiteling maar het werkt, dat was niet in juli waar dit was gemeld als bug, 

dus is iets dat is opgelost ondertussen.

moet ook melden dat al mijn opnames gelukt zijn maandag of dinsdag waneer er testers problemen hadden bij opnames dat ze niet werkten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes