Beantwoorden
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Wanneer de tvbox de eerste maal opgestart is werkt deze perfect op deze tv (ondersteunt 4k uhd).

als de tvbox afgezet wordt ongeacht welke standby modus en deze opnieuw opgezet wordt valt het voor dat deze sneeuw weergeeft op het toestel. Het enige wat helpt is de HDMI uittrekken en opnieuw insteken, wat niet echt de bedoeling is om een HDMI te hotpkuggen.

 

uiteraard is de hdmi reeds vervangen en op andere poorten in de tv ingestoken. Alle mogelijke combinaties en instellingen zijn volgens mij reeds gecheckt. Ben de bezitter van 2 boxen, dus deze zijn onderling ook al gewisseld om uit te sluiten of het aan de tvbox zelf zou liggen.

 

Puur hypothetisch denk ik dat iets lis gaat met de handshake tussen de 2 devices. Mocht iemand hetzelfde ervaren, of moest ik toch nog een instelling kunen proberen dan verneem ik dit graag.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
18 reacties
Ex-Netweter
 

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Hebt u per ongeluk de afstand bedieningen verwisseld, die kunnen echt niet van de ene voor de andere gebruikt worden, bij twijfel reset die afstand bedieningen eens, voor de tv-box houden de 0 en tv toets 10 seconden indrukken, waarschijnlijk is het dat niet maar kwaad kan het ook niet.

ik zit ook met een storing, maar heel waarschijnlijk is het mijn reciever die gekoppeld was ik heb die nu ontkoppeld door afstandbediening te resetten ( dus ik gebruik terug de afstandbediening van de reciever voor geluid) en wacht af

Jos

0 Likes
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Hey, de afstandsbediening is het niet. 🙈

0 Likes

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

@Black-Dragon u spreekt van vermoedelijk conflict tussen beide, als u nu een afkoppelt en de andere doet het dan wel behoorlijk, en u probeert daarna het zelfde met de andere dan bent u zeker dat beide in conflict liggen, plezant is het niet dat weet ik, anders morgen toch eens bellen naar het nummer dat op uw bevestiging staat.

Jos

0 Likes
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Jos,

 

heb reeds gebeld met telenet, heb ook rechtstreeks nummer verkregen voor het team dat voor de tvboxen zelf in staat. Daar raden ze me aan om het hier te posten. Probleem zit hem inderdaad tussen de 2 devices. Dus maw specifieke hardware combinatie.

Op andere philips tv dus geen probleem. Tvboxen ook gewisseld, probleem nog aanwezig. Heb 2 UHD 4k ondersteunde hdmi aansluitingen waar ook op 60hz kan worden weergegeven, ook dat was geen oplossing. Mochten er dus nog mensen zijn met dit probleem vooral niet aarzelen het door te geven.

0 Likes

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

@Black-Dragon zijn het bede smart tv's of is het enkel de smart tv die problemen geeft, mijn samsung smart tv gaf problemen na installatie tv-box, ( ik heb maar 1 tv) ik heb dan mijn smart tv gereset naar fabriek instellingen, en het was in orde, bij telenet is dat genoteerd, en ik weet natuurlijk ook de juiste oorzaak niet, mijn kleuren waren slecht, functies van de tv werkten niet enz, dat is allemaal achter de rug sinds het resetten, ik zeg er wel bij had naar de leverancier samsung gebeld en hij gaf me die raad.

Jos

0 Likes
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Jos, het zijn beide smart tvs. Enige verschil (zonder te veel technische details op te halen) is 4k en hd tv. Een reset van men 4k zal ik dit weekend is proberen. Dan kunnen we dat ook afvinken en mss zelfs de oplossing...? Thx voor de tip.

0 Likes

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

@Black-Dragon kwaad kan het nooit, kijk ook eens voor de recente updates van de tv, zelfs al staat het automatisch kan het om een of andere reden niet zijn bijgewerkt, het is voor iedereen nieuw ook voor de mensen van telenet, ik hoop dat het snel opgelost is voor u.

Jos

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Sneeuw bestaat niet in digitale ontvangst.

Ik denk dus dat uw TV overgeschakeld is naar analoge ontvangst.

Met de afstandsbediening van de TV de juiste HDMI ingang kiezen en het probleem zal wel opgelost zijn.

Kijk ook een neer de CEC instelling op de TV en de BOX.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Nee janneke dat is het probleem niet.

Fabrieksinstellingen en zelf herinstallatie tv werkt niet.

0 Likes

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

@Black-Dragon  @Janneke_Dust een vraagje is er een geluidsinstallatie gekoppeld aan de tv box, ik bedoel word de geluidsinstallatie bedient met de afstandbediening van de tv box, ik heb het tot 3 x geprobeerd als mijn geluidsinstallatie bedient word met de afstandbediening van de tv box, heb ik problemen met opstarten, is die niet gekoppeld ( dus de afstandbediening tv box resetten) 0 en tv toets afstandbediening  zo ontkoppeld de geluidsinstallatie, dan heb ik geen enkel probleem voorlopig, koppel ik de geluidsinstallatie terug aan de afstandbediening van de tv box heb ik dadelijk terug problemen.

voor alle duidelijkheid de verbindingskabels blijven aangesloten ! het verschil is dat ik mijn geluid nu regel met de afstandbediening van de geluidsinstallatie, bij telenet zegen ze dat het niet zou mogen, maar het is zo. ze hebben wel een dossier opgemaakt maar verder weet ik daar niets over.

ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd, anders hoor ik het wel.

Jos

0 Likes

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

@Black-Dragon @Janneke_Dust misschien stomme vraag, maar zit de coax kabel er in, weet niet of het echt nodig is maar hier zit hij er in. 

0 Likes
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Jos, alle andere gekoppelde devices zijn losgekoppeld, zelfde probleem

0 Likes
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Coax zit er uiteraard in, anders zout hotpluggen geen oplossing bieden van de hdmi

0 Likes

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

@Black-Dragon nu hebt u al bijna alles geprobeerd, ik kan nog maar 1 ding bedenken indien er in uw tv 2 tuners zitten of 1 twin tunner dat die de verkeerde kiest, en door de kabel er uit te treken en er terug in hij naar de andere springt, maar dat zou u toch ergens moeten kunnen zien en of anders instellen.

anders moet u eens proberen de tv de tvbox laten zoeken, misschien zet die het dan juist

Jos

0 Likes