Beantwoorden
Twig
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

Hoi allemaal. 

Mijn aangekochte digibox ad210 heeft het plots begeven. Doet niets meer als het in het stopcontact wordt gestoken. Externe voedingskabel is ok.  Aangezien er geen analoog signaal meer is, kan ik geen tv meer kijken en wil ik de switch maken.

Bij het stappenplan kom ik bij stap 7, daar ontbreekt bij mij de optie 'netwerk zoeken' en geraak ik dus niet meer verder. 

Iemand die hier raad mee weet? Alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Switch Akai ALED2205TBK, stap 7 'netwerk zoeken' ontbr

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

@Twig  

Waarschijnlijk gaat je tv te 'oud' zijn om die switch te kunnen doen. Je digibox heeft dus ook de geest gegeven en dat zou betekenen een nieuwe huren bij Telenet of ergens eentje aan zien te komen en die laten activeren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Twig
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

Ok, zojuist gezien bij de specificaties op de achterkant van de tv.. dvb-t. 

 Ik vermoed dat er dus geen dvb-c is, en dat ik daardoor het stappenplan van de signaalswitch niet helemaal kan uitvoeren? Of ben ik mis? 

 

0 Likes
Twig
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

Dank voor je antwoord. Daarnet kwam ik denk ik tot dezelfde conclusie 🙃 Dat wordt dus vernieuwen, inderdaad.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

@Twig 

Als je er niks op vind van dvb-c dan heb je geen digitale kabel ontvanger daar in zitten. 

Wat je wel kan doen is eventueel bij Telenet een CI+ module kopen en als je tv die kan ondersteunen. Op die manier zou je geen digicorder of een digibox moeten kopen of huren maar kan je als nog gebruik maken van digitale zenders.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

@Twig de tv heeft enkele analoog en DVB-T, dus kan je daarmee geen digitale tv zien via de kabel.

zal een nieuwe worden dus zoals je hier al kon lezen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

je kan een test doen

start de tv uit fabrieksinstellingen

en laat alles scannen

ben je zeker kan geen kwaad je verliest niets

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

@Twig 

In princope kan je ook een nieuwe Digibox kopen bij Telenet, maar er zijn geen meer in voorraad. Je kan altijd naar een Telenet center gaan en daar eens horen.

Je kan ook een Digicorder kopen. Tegenwoordig verkoopt Telenet vernieuwde toestellen: de Digicorder komt dan op 214 euro en de Digibox op 84. (volle prijs 249 en 99 euro).

Je kan ook overwegen om een nieuw tv toestel te kopen. Je kan bij Telenet een Samsung 32 duims full hd toestel kopen aan 199 euro. Dit toestel heeft een CI+ interface en als je 'tv met een kaartje' koopt bij Telenet aan 69 euro, heb je het volledige digital tv aanbod (hetgeen je nu hebt met de Digibox, behalve de extra pakketten die je eventueel hebt. De tv kan je mogelijk goedkopen vinden op het internet.

Twig
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

Inderdaad, een digibox of corder kopen leek mij ook de beste oplossing.  De vorige heeft toch een goeie 7 jaar gewerkt zonder problemen.  Nooit spijt van gehad dat ik niet huurde. Ik vind het alleen heel vreemd dat er tegenwoordig enkel refurbished toestellen verkocht worden, of heb ik het mis?  Die toestellen of onderdelen ervan zijn al eens gebruikt (we weten niet hoe lang en in welke staat) waardoor die nooit zo een lange levensduur als een nieuw exemplaar hebben!?  

Wat is de reden van de refurbish verkoop? En zouden er nog nieuwe in omloop komen?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

refurbished verkoop is alleen voor de nieuwe digitale klanten

niet voor vaste klanten dus de volle pot voor een  toestel

 

 

https://toestellen.telenet.be/led-tv-32-tn-2074594.html

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

@luc55 ik krijg nochtans korting als ik ben ingelogd op die tv, 159 euro in plaats van 199,

en dan moet je nog sjans hebben dat die in stock is of je mag nog even wachten 😉 

en die tv's zijn niet refurbished toestellen, enkel de digibox en digicorder zijn dit, de telenet tv box is nieuw maar amper op voorraad in de shops.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vast met Signaalswitch na stap 7 voor Akai ALED2205TBK

ingelogd krijg je de gewone korting via e-mail is nog andere korting  de tv zijn na 3 dagen geleverd door tnt post als ze niet binnen zijn  staat op website  je krijgt een nr om pakje te volgen

digicorder en digibox zijn  refurbished toestel  zoals een klant zijn tv box binnen doet wordt opgekuist en terug verhuurd

0 Likes