Beantwoorden
Amtriorix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Welke VLAN TAG gebruikt Telenet voor TV ?

De Digicorder krijgt op basis van zijn MAC adres een adres van de DHCP server.  Als de digicorder voor de router staat, is dat enkel een 10.x.x.x range.  Als die echter achter de router staat en mits wat afstelling is dat zowel een intern adres binnen de LAN bv 198.x.x.x zodat de digicorder can communiceren met een DNLA server (foto's, films, muziek server) en op dezelfde interface een tweede IP adres in de 10.x.x.x range.  

Mijn vraag is konkreet, welke VLAN TAG wordt gegeven aan het 10.x.x.x netwerk door telenet, zodat er op de router een goede routering kan gebeuren naar het juiste VLAN binnen de LAN. of is dat untagged ?

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke VLAN TAG gebruikt Telenet voor TV ?

Welke router gebruik je en welke afstelling want dit is niet makkelijk om dit aan de praat te krijgen, zeker niet op alle routers.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amtriorix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Welke VLAN TAG gebruikt Telenet voor TV ?

@igvfer Uw vraag is nu totaal naast de kwestie en het antwoord op mijn vraag heeft niks maar dan ook niks te maken met het type router ik gebruik.  Ik gebruik trouwens een professionele, bedrijfsoplossing en met 20 jaar ervaring in netwerken weet ik wel hoe ik een VLAN moet afstellen. De vraag is welke VLAG TAG telenet doorstuurt voor TV voor het 10.x.x.x netwerk om dit te splitsen van het publiek netwerk zodat ik mijn professionele firewall kan tunen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Welke VLAN TAG gebruikt Telenet voor TV ?

Heey,

 

Heb jij het ondertussen

kunnen oplossen welke vlan tag het is?

ben namelijk ook op zoek dernaar...

0 Likes
Tv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Welke VLAN TAG gebruikt Telenet voor TV ?

Iemand die ondertussen de VLAN tag van Telenet kent?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Welke VLAN TAG gebruikt Telenet voor TV ?


@Tv  schreef:

Iemand die ondertussen de VLAN tag van Telenet kent?


Je reageert op een erg oud onderwerp. Wellicht ben je beter af als je zelf even een nieuw bericht aanmaakt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes