Beantwoorden
Pat91
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Wisselt een HDMI-schakelaar automatisch?

Hallo, 

 

De TV heeft slechts 1 HDMI-ingang, waar de HD DigiCorder AD2200 op aangesloten is. Ik wil een Google Chromecast 3 aansluiten zodat ik bv. VRTNu naar de TV kan streamen.  Ik heb een HDMI-schakelaar nodig. Een manuele schakelaar waarbij je zelf de input (DigiBox of Chromecast) moet selecteren lijkt mij omslachtig. Er zijn echter ook automatische schakelaars die op basis van het aangeboden signaal de juiste ingang kiezen. Mag ik veronderstellen dat het opstarten van de Chromecast app een signaal geeft naar de switch en deze dus de Chromecast automatisch selecteert (dit in de veronderstelling dat de digicorder op "uit" staat - dus enkel vermelding uur op display aangeeft). Idem voor de digicorder: geeft het inschakelen ervan dan een automatisch signaal naar de schakelaar wanneer de Chromecast app niet wordt gebruikt?

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wisselt een HDMI-schakelaar automatisch?

@Pat91  als je een automatische switch hebt voor je HDMI signaal zal deze uiteindelijk de door jou aangegeven kanaal kiezen. Dus kies je HDMI 3 en daar zit je chromecast op aangekoppeld zal de switch dat kiezen voor je. Maar moest je dat met de app doen denk ik niet dat het werkt je dient met je afstandsbediening van de tv een keuze te maken. Ik heb ook zo een switch ooit gebruikt en moest het via de AB doen van de tv.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wisselt een HDMI-schakelaar automatisch?

@patrick37 

De vraagsteller geeft aan dat hij slechts één hdmi heeft op zijn tv.

Hij wil een automatische switch aansluiten op die éné hdmi van zijn tv. Langs het andere uiteinde van de hdmi switch zijn er twee aansluitingen: één voor de Digicorde en één voor de  chrome cast. Hoe weet de automatisch hdmi switch welke signaal moet doorgestuurd worden.

 

@Pat91 

Als je weet welke switch je wenst, zoek dan de handleiding op en bekijk wat daar staat.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wisselt een HDMI-schakelaar automatisch?

@janne_man  ik heb zo een switch gehad en dat werkte perfect bij mij. Had er wel een afstandsbediening bij bij die switch zodat je kon kiezen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wisselt een HDMI-schakelaar automatisch?

@Pat91  Als je een chromecast gebruikt op een hdmi switch moet je altijd een manuele kiezen omdat het signaal soms verspringt naar het andere kanaal.

Een goede manuele hdmi splitter is "KanaaN HDMI 2.0 Schakelaar 5x1"

Ondersteunt 4K 3D HDMI 2.0 HDCP 2.2, dus werkt perfect samen met de digirecorder en de chromecast. Er zit ook een afstandbediening bij dus is het gemakkelijk te regelen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pat91
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Wisselt een HDMI-schakelaar automatisch?

Weet je nog welke switch dit was?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wisselt een HDMI-schakelaar automatisch?


@Pat91  schreef:

Weet je nog welke switch dit was?


Als je zulke vragen stelt is het altijd wel nuttig om te vermelden aan wie je die vraag stelt ...

 

Dat gaat heel makkelijk door uw post te beginnen met die persoon te mentionen door eerst een apestaartje in te geven en vervolgens de desbetreffende naam aan te klikken in het dropdownlijstje dat verschijnt na dat apestaartje.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tiebe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wisselt een HDMI-schakelaar automatisch?

Beste, 

 

Ik zelf heb ook een chromecast. En de chromecast stuurt pas signaal uit vanaf je gaat casten

0 Likes