Beantwoorden
Hefi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Goed gevonden! It's your fourth party! Pageturner!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605

Gisteren bij mijn verhuis werd er een nieuwe modem gezet.  De technieker zei dat dit een modem only was.  CV8560E staat op toestel en de doos.  Nu heb ik vandaag zelf een router gekocht, TL-R605 om zo mijn netwerk zelf te kunnen verder instellen.  In mijn telenet zie ik "bridging" staan.  Heb op het forum al wat opzoek werk gedaan en heb daar toen mijn MAC adres van de router in gezet en de wijzigingen opgeslagen en de modem herstart.

Hierna heb ik de router via de WAN poort aangesloten op de LAN in de modem.  De switchen die aangesloten zijn heb ik ook verbonden met de LAN poorten van de router.  Ik kan dan nog wel mijn AP vinden die aangesloten zijn op de switch maar ze hebben geen verbinding meer met internet.

Op de router heb ik ook het IP adres dat bij mijn telenet staat bij WAN configuratie al ingegeven voor de WAN poort van de router maar dit helpt ook niet.  Ik heb ook opgezocht wat het IP adres momenteel zelf is en dit ingegeven bij WAN poort op de router maar dit wil ook niet helpen.  

Kunnen jullie mij helpen met hoe ik deze router kan aansluiten op de modem van telenet en hoe ik hierna alles terug werkend kan krijgen?

Bedoeling is om alles achter de eigen router te krijgen behalve de digicorder want dit zou niet gaan blijkbaar, die zou in de modem moeten zitten.  Achter de router zouden er 2 switchen (1 managed en 1 unmanaged) moeten komen en een NVR met camera's.

 

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605

@Hefi  Dit is geen modem only maar wel een modem/router zonder Wifi maar met de mogelijkheid om via mac bridging een publiek IP adres te krijgen aan de WAN zijde van je eigen router. Dit zou je moeten kunnen activeren in "Mijn Telenet". Let wel een router kan meerdere mac adressen hebben. Het moet het mac adres zijn van de WAN poort.

Ben je er nog niet geslaagd om dit te activeren (kan je zien in je eigen router want dan heb je daar een WAN adres in de zin van 192.168.0.x) dan kan je in "Mijn Telenet" eens kijken bij aangesloten apparaten welk mac adres wordt weergegeven. Dat zal dan het juiste adres zijn.

Je moet ook kijken in welke range uw LAN werkt van uw router. Dus alle aangesloten apparaten moeten dan een IPadres krijgen in die range, via DHCP of manueel ingesteld als fixed adres in uw apparaat. Evenzo met een AP. Die moet je resetten en aansluiten om een nieuw IP adres te krijgen. En dan kan je via dat IPadres terug aan de instellingen van je AP geraken. En eventueel SSID en paswoord aanpassen.

Kijk in uw eigen router ook na welke de DHCP rang is die gebruikt wordt. Geef toestellen zoals een NAS, een printer, een NVR en camera's dan een vast IP adres, ofwel in elk toestel afzonderlijk maar buiten de DHCP range, ofwel via DHCP via een mac-tabel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605


@Hefi  schreef:

Op de router heb ik ook het IP adres dat bij mijn telenet staat bij WAN configuratie al ingegeven voor de WAN poort van de router maar dit helpt ook niet.  Ik heb ook opgezocht wat het IP adres momenteel zelf is en dit ingegeven bij WAN poort op de router maar dit wil ook niet helpen.  

Kunnen jullie mij helpen met hoe ik deze router kan aansluiten op de modem van telenet en hoe ik hierna alles terug werkend kan krijgen?


Als aanvulling van wat @igvfer hierboven schreef is er nog iets belangrijks:

De WAN configuratie van jouw router moet op dynamisch IP staan

Je mag dus zelf geen IP adres ingeven op je router. Jouw router moet via DHCP van Telenet (via de MAC bridge) een publiek IPv4 krijgen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605

@flip1953  Heel juist, dat was ik vergeten te melden. Had het juist gezien, na nog eens herlezen, dat er pogingen geweest waren op daar een IP adres in te geven aan de WAN zijde. Werkt natuurlijk alleen maar met een private adress en niet met een publiek adres.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hefi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Goed gevonden! It's your fourth party! Pageturner!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605

Thx.  Ik ga er mee aan de slag om het opnieuw te proberen!

0 Likes
Hefi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Goed gevonden! It's your fourth party! Pageturner!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605

Misschien nog even een domme vraag maar het ip adres van de telenet modem is 192.168.0.1 en die van de nieuwe router is hetzelfde. Zet ik die van de nieuwe router op bij 192.168.0.2 of mag dit gewoon op 192.168.0.1 blijven omdat die gebridged is?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605

@Hefi  Als dit correct gebridged is mag dat gewoon blijven. Dat wil zeggen als je op je eigen router aan de WAN zijde effectief een publiek IPadres hebt. Dus zeker geen 192.168.X.X adres aan de WAN zijde. Eerder iets in de zin van 141.134.x.x. Zolang het maar geen 10, 192.168.x.x, 172.10.x.x tot 172.31.x.x vooraan is.

 

Het kan natuurlijk voor verwarring zorgen met het Telenet private netwerk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hefi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Goed gevonden! It's your fourth party! Pageturner!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605

ik slaag er maar niet in om het mac adres van de wan poort te vinden.  Heb alles uit mijn modem getrokken en enkel mijn laptop ingestoken en de wan poort van de router hier op aangesloten.  In mijn telenet zie ik enkel maar mijn laptop zitten en verder niets.  Ook niet wanneer ik de wan poort versteek naar een lan poort van de router.  Hoe kan ik dit mac adres van de wan poort nog achterhalen?

0 Likes
Hefi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Goed gevonden! It's your fourth party! Pageturner!

docsis bridging CV8560E samen met TL-R605

Opgelost!  op de router zitten nog andere poorten waar er nog 3 van als WAN kunnen ingesteld worden.  Na het instellen van deze 3 extra poorten kreeg ik alle WAN mac adressen te zien.  Heb nadien die 3 poorten terug naar LAN gezet en nu weet ik het mac adres van de overgebleven WAN poort.  Deze is ingegeven bij mijn telenet en nu werkt het!  Top en heel hartelijk bedankt om mij te helpen!!!

0 Likes