Beantwoorden
robantwerp
Freshman Beetjesweter
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

na stroompanne geen netwerk verbinding / DHPC meer

Hallo,

Heb modem van telenet met de powerline boosters. Alles werkte normaal tot een werkman een stroompanne veroorzaakte en hele elektriciteit uitviel. Na terug opzetten lijkt alles in huis terug te werken, behalve de xbox one in de living.

Deze weigert te verbinden met het xbox netwerk. Ik heb geen aparte router, enkel de telenet modem

Volgende zaken al geprobeerd:

-modem aan en uitzetten

-xbox was wired verbonden met powerline van telenet, dus nieuwe ethernetkabel gekocht

-xbox 10sec powerreset

-modem 30sec uitlaten

-nieuw mac account ingeven opxbox advanced settings

-poort veranderen (maar dat lukt niet en blijft op 3074)

-wired uitgetrokken en geprobeerd wireless te verbinden met telenet

Wat wel werkt :

-de powerline geeft alle lichtjes groen en blauw aan nl dat er 2,4 en 5g is en de lan ook werkt

-mijn gsm krijgt in de living wel verbinding met telenet via wifi

-op mijn xbox geeft ook de server telenet aan bij wireless, en met wachtwoord zou deze toch moeten verbinden ?

Maar ik blijf steeds echter dezelfde melding krijgen : can't connect to your DHCP server

Kan iemand pls helpen want daar we geen smart tv hebben nu ook geen verbinding meer met netflix en prime via xbox?

Alvast bedankt voor alle tips/hulp

mvh

Robin

1 reactie
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

na stroompanne geen netwerk verbinding / DHPC meer

Bij technische vragen als deze zou het ook goed zijn op het juiste type modem en Powerline op te geven.

Ik verondestel dat je dus een Powerline set hebt met een PG-9072-LG/9073 of PG-9082-LG/9083

Het lijkt op dat de Powerline wel WiFi uitzendt, maar niet verbonden is met de modem. Mogelijke oorzaken:

• de Powerlines zijn niet verbonden met elkaar (brandt het "Huisje" icon op beide Powerlines?)
  • de Powerline die aan de modem is gekoppeld is niet aangesloten op het stopcontact?
  • de Powerline is niet goed aan de modem gekoppeld. Brandt het "LAN" icoontje aan deze Powerline (PG-9073/9083) ?
  • de WiFi Powerline zendt een ander signaal uit dan de Telenet modem?

Zie je in "Mijn Telenet" de WiFi Powerline? Daar kan je een en ander instellen ..

Indien je deze niet ziet in mijn Telenet, dan heeft de Powerline geen verbinding met de modem.

Als je een PC met de kabel aansluit op de WiFi powerline, heb je dan internet (via de kabel)?

PS

Je spreekt van Powerline boosters (in het meervoud). Heb je dan meerdere WiFi Powerlines ?

Het "Huisje" kan ook branden als 2 WiFi Powerlines elkaar vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze verbinding hebben met de modem... 

In dit geval: verwijder de 2deWiFi Powerline uit het stopcontact, en kijk of het "Huisje" blijft branden ...