Beantwoorden
bjornoz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar

Beste, ik krijg het stappenplan op geen enkel smartphone, laptop of pc geopend. kan iemand mij dit stappenplan bezorgen, zodat ik mijn 2de en 3de tv kan instellen. Binnen 4 weken wordt analoog al afgeschakeld in mijn regio, ik krijg een melding als ik analoog kijk om me te waarschuwen
Als ik via de telenet site naar stappenplan ga en ik klik op een dunna tv dan gebeurd er niks, het blijft laden en vasthangen.

ik vind met men tv wel 180 digitale zenders maar dan zegt hij dat ik geen c+ module heb en kan ik ze niet bekijken.
grtz bjorn

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar

Het stappenplan vraagt eerst of je nog een beeldbuis hebt of niet. Als je geen beeldbuis meer hebt komt er een merkkeuze. Vervolgens komt er een keuze van welke afstandbediening, vervolgens welk menu op je tv, pas daarna begint het echte werk.

Zonder bijkomende informatie kan ik alleen maar een algemeen antwoord geven, een antwoord dat je al kan vinden op de netweters.

Als je merk en model opgeeft kan misschien gedetailleerder antwoord krijgen.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar

@bjornoz  ik heb net gezien dat het inderdaad niet gaat. Op de moment dat je de platte tv of de oude ( dikke ) tv aanklikt blijft dat inderdaad draaien. Ik heb feedback gegeven op de site dus hopelijk zien ze dat op tijd.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar


@patrick37  schreef:

@bjornoz  ik heb net gezien dat het inderdaad niet gaat. Op de moment dat je de platte tv of de oude ( dikke ) tv aanklikt blijft dat inderdaad draaien. Ik heb feedback gegeven op de site dus hopelijk zien ze dat op tijd.


Ik heb net een test gedaan met Internet Explorer 11, Microsoft Edge (oude versie en de nieuwe van januari 2020), Mozilla Firefox en Google Chrome.

@Suzy  het werkt niet met Internet Explorer 11, Microsoft Edge (oude en nieuwe versie van januari 2020),  noch met Mozilla Firefox (steeds met minimale cookies aanvaard). Al dan niet ingelogd zijn, lijkt geen invloed te hebben. Het werkt wel met Google Chrome (als test heb ik eerst alle 'telenet'-cookies verwijderd en niet ingelogd op Telenet).

Wodan
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar

Hier lukt het ook niet op geen enkele browser, ook niet na wissen cache en afmelden telenet account.

 

0 Likes
bjornoz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar

Sorry voor het late antwoord, ik dacht dat ik van elke reactie een mail ging krijgen maar precies niet. Wel het kan niet altijd het zelfde zijn dan op andere forums ^^ 

 

 

Voila dit is de tv: lg 32LH604V 😉 het is wel irritant dat de enige browser die ik niet gebruik (chrome) diegene is die werkt 😱 

Hopelijk fixen ze de site snel want ik wil het oplossen. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar

@bjornoz je krijgt een mailtje als je vernoemd wordt.

Ga naar:

Setup

Automatisch afstellen

Voer uw pincode in

Ingangsbron: Kabel

Service provider: Telenet

Frequentie: 290000

Netwerk id: 32 (moet op handmatig staan)

Enkel digitaal afstemmen aanvinken

Start

een beetje geduld en de afstemming is gedaan.

Ik kan geen garantie geven dat dit identiek ik voor uw model. 

Als de afstemming gedaan is, ga naar kanaal 55 om te controleren dat alles correct is.

 

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar


@bjornoz  schreef:

Sorry voor het late antwoord, ik dacht dat ik van elke reactie een mail ging krijgen maar precies niet. Wel het kan niet altijd het zelfde zijn dan op andere forums ^^ 

 

 

 


Als je wordt vermeld, zoals ik nu doe @bjornoz , krijg je standaard een mail. Je kan in de instellingen instellen wanneer je wel/niet een mail wil krijgen:

Klik hier helemaal bovenaan op je naam en kies voor Mijn Instellingen - *klik op de 2 pijltjes aan de rechterkant* om voor Abonnementen en Bladwijzers te kunnen kiezen - Meldinginstellingen 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar

Bedankt voor jullie feedback! Het is een gekend probleem bij Telenet dat het stappenplan van de signaalswitch niet werkt. De pagina blijft laden zodra er een keuze wordt gemaakt tussen "dunne TV" of "dikke TV".

 

Het IT-departement binnen Telenet lost dit zo snel mogelijk op. Zal jullie op de hoogte houden in deze thread eens het probleem van de baan is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Lizzy1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar

Het lukt mij ook niet om het stappenplan uit te voeren, zowel niet vanaf m'n android als m'n pc.

Hij blijft draaien bij tv-keuze. Ik lees wel dat er aan gewerkt wordt, maar wat als het niet in orde komt voor 25 februari? Ik ken heel weinig van de technische kant, dus het is hier wel beetje paniek.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar


@Lizzy1  schreef:

Het lukt mij ook niet om het stappenplan uit te voeren, zowel niet vanaf m'n android als m'n pc.

Hij blijft draaien bij tv-keuze. Ik lees wel dat er aan gewerkt wordt, maar wat als het niet in orde komt voor 25 februari? Ik ken heel weinig van de technische kant, dus het is hier wel beetje paniek.


Bij mij werkt het nog steeds met Google Chrome, niet met de andere browsers. Het zal wel in orde komen. Ben je ongeduldig en heb je een dunne tv (lcd of iets dergelijks), geef dan merk en model. Mogelijk kan een Netweter dan de stappen geven die je moet doen. Mogelijk val je in hetzelfde geval als een dikke tv.

 

Heb je echter een dikke tv (met een beeldbuis), dan kan je tv het compacte signaal niet aan.

Je hebt dan drie mogelijkheden:

  1. een digibox 
  2. een digicorder
  3. een nieuwe tv.

De Digibox:

Je kan deze 12 maanden gratis huren. Dit geeft je wat tijd om een definitieve beslissing te nemen. Na de 12 maanden betaal je de normale huurprijs van 4,53 euro. Je kan deze decoder ook kopen voor 84 in de plaats van 99 euro. Je kan hiermee het hele basisaanbod van digitale tv van Telenet zien (ca. 80 tv zenders waarvan ongeveer de helft in HD en een 50-tal radiozenders)

 

De Digicorder: 

Is zoals de Digibox, maar je kan hiermee ook programma's opnemen. Ook dit toestel kan je 12 maanden gratis huren. Na 12 maanden betaal je de normale huurprijs van 9,37 euro per maand. Je kan deze decoder ook kopen voor 214 in de plaats van 249 euro.

 

Voor beide keuzes gelden nog deze bijkomende zaken:

Je betaalt geen activering1. Onze Telenet-technicus komt je niet-interactieve decoder gratis installeren.

Hoe aanvragen? Maak een afspraak via onze klantendienst op 015 66 66 66.
 

1 Promotie alleen geldig voor klanten die voor 6 december 2019 een kabelabonnement zonder digitale tv van Telenet (geen Digibox, Digicorder, Telenet TV-box of TV met een kaartje) hadden.
2 Korting geldig op één decoder in huur of in koop.
3 Wil je toch interactiviteit? Dat kan! Je betaalt € 85 voor de installatie. Alle andere kortingen blijven gelden. Vermeld dat zeker als je naar de klantendienst belt.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Stappenplan signaalswitch niet beschikbaar


@Suzy  schreef:

Bedankt voor jullie feedback! Het is een gekend probleem bij Telenet dat het stappenplan van de signaalswitch niet werkt. De pagina blijft laden zodra er een keuze wordt gemaakt tussen "dunne TV" of "dikke TV".

 

Het IT-departement binnen Telenet lost dit zo snel mogelijk op. Zal jullie op de hoogte houden in deze thread eens het probleem van de baan is. 


@bjornoz @patrick37 @janne_man @Wodan @Lizzy1 

Goed nieuws! Het probleem met het stappenplan werd gisteren om 19u00 opgelost. Je kan dus terug de volledige signaalswitch flow doorlopen op de Telenet website. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.